printlogo


کد خبر: 244944تاریخ: 1400/11/25 00:00
اخبار

واکنش پلیس به فیلم سرقت پژوپارس در پمپ بنزین
پلیس تهران به ویدیوی منتشرشده از سرقت یک خودرو در حال سوختگیری در یکی از پمپ‌های بنزین شهر تهران واکنش نشان داد. چند روز پیش ویدئویی از سرقت یک دستگاه خودروی سواری پژوپارس هنگام سوختگیری در یکی از پمپ‌های بنزین منتشر شد که در آن فردی ناگهان سوار بر خودرو شده و پس از برخورد با ۲ خودروی دیگر، اقدام به سرقت آن و فرار از محل می‌کند. 
مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت به ایسنا گفت: این سرقت از پمپ بنزین شریعتی، پل صدر انجام شده و در همان زمان تیمی از ماموران کلانتری قلهک رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار داده است. این مرکز اعلام کرد: با حضور ماموران در محل و بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته، سرنخ‌هایی از این موضوع به دست آمده و ماموران اقدامات خود را برای شناسایی و دستگیری این فرد آغاز کرده‌اند. 
***
اکران «بابای قهرمان من» روی سازه‌های فرهنگی تهران
به مناسبت فرا رسیدن 13 رجب و میلاد باسعادت امیرالمومنین حضرت علی(ع) و به منظور گرامیداشت روز پدر، طرح‌های فرهنگی ویژه این روز روی سازه‌های فرهنگی پایتخت نقش بست. بر این اساس، 20 طرح فرهنگی با عنوان روز میلاد حضرت علی(ع)، 10 طرح فرهنگی با عنوان «بابای قهرمان من» و 35 طرح فرهنگی از تصاویر فرزندان شهدا با پدران شهیدشان روی سازه‌های تبلیغات فرهنگی سطح شهر اکران شده است. 
***
۲ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی با تولید داروهای زیست‌فناوری
رئیس سازمان غذا و دارو، چالش‌های ارزی را علت برخی کمبودهای دارویی در کشور خواند و گفت: حدود ۲ میلیارد دلار برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی در سال ۱۴۰۰ در اختیار داشتیم که این مبلغ در ۶ ماهه اول امسال به اتمام رسید و باعث مشکلاتی در پایداری دارو در ۶ ماهه دوم شد. 
دکتر بهرام دارایی در ادامه افزود: امیدواریم با دخالت رئیس‌جمهور و اختصاص ۷۰۰ میلیون دلاری که ماه گذشته اتفاق افتاد، بتوانیم به‌سرعت تامین‌های اساسی را انجام دهیم. وی افزود: ما در چهل‌و‌سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خرسندیم که می‌توانیم ۹۷درصد از داروهای مورد نیاز کشور را تامین کنیم. این در حالی است که ظرفیت کارخانه‌های داروسازی ما دو برابر این عدد است و آنها می‌توانند با سیاست‌گذاری‌های مناسب، تولیدات‌شان را افزایش داده و با تامین پایدار نیاز داخلی راهگشای بازارهای صادراتی باشند. 
دارایی ادامه داد: امروز افتخار می‌کنیم که در حوزه زیست‌فناوری و داروهای بایوتکنولوژی جزو ۴ کشور اول آسیا هستیم. با تولید داروهای زیست‌‌فناوری در کشور هم نیاز بیماران خودمان را تامین کردیم و هم ۲ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی در این زمینه داشته‌ایم. حفظ این زیرساخت‌ها برای ارتقای سلامت مردم برای‌ ما بسیار مهم است. 
***
۱۲۹ مرکز بهداشتی و درمانی در پایتخت ناایمن است
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ۱۲۹ مرکز بهداشتی و درمانی در تهران ناایمن است، گفت: مرجع قضایی این موضوعات را به صورت ویژه بررسی کند. 
سوده نجفی در جلسه روز گذشته شورای شهر اظهار داشت: متاسفانه در ۴۸ ساعت گذشته ۲ اتفاق ناگوار در حوزه آتش‌نشانی و حوادث داشته‌ایم و در این ۶ ماه هم که از فعالیت شورا می‌گذرد شاهد تعداد زیادی حادثه حریق بوده‌ایم. وی افزود: شهرداری تهران و آتش‌نشانی اقدامات لازم را انجام می‌دهند و ساختمان‌های ناایمن را شناسایی کرده‌اند ولی مرجع نظارتی‌ای که این موضوعات را به صورت ویژه بررسی کند وجود ندارد و به نظر ما این قضیه رها شده است. 
***
احکام معلمان حق‌التدریس بزودی صادر می‌شود
وزیر آموزش‌و‌پرورش گفت: به محض تخصیص کد کارمندی، احکام معلمان حق‌التدریس صادر می‌شود. 
یوسف نوری اظهار داشت: درباره آمار و ارقام معلمان حق‌التدریس با مشکل مواجه هستیم که بخشی از این مشکل برطرف شده است و به محض تخصیص کد کارمندی احکام صادر می‌شود. 
وی افزود: احکام کارمندی حتما همین امسال ثبت می‌شود. همچنین پرداختی معلمان حق‌التدریس شاغل در ۲ ماه مهر و آبان پرداخت شده است. 
نوری که در حاشیه مراسم گشایش مجموعه‌های ورزشی وزارت آموزش‌و‌پرورش با خبرنگاران سخن می‌گفت، ادامه داد: آزادسازی مجموعه‌های ورزشی به منظور استفاده رایگان فرزندان با والدین و خانواده‌ها در روزهای پنجشنبه و جمعه از همین امروز آغاز می‌شود. این طرح در راستای اصل سوم قانون اساسی است که بر تربیت بدنی رایگان تاکید دارد. 
وزیر آموزش‌و‌پرورش افزود: قرار شده است مجموعه‌های ورزشی آموزش‌و‌پرورش در روزهای آخر هفته در اختیار خانواده‌ها قرار بگیرد. حیاط و امکانات ورزشی مدارسی که تک‌شیفت هستند و تا ساعت ۲ بعدازظهر فعالیت دارند، می‌تواند تا پاسی از شب در اختیار این طرح باشد.

Page Generated in 0/0065 sec