printlogo


کد خبر: 244945تاریخ: 1400/11/25 00:00
ورود سامانه بارشی قدرتمند به کشور تا 7 روز دیگر

روز گذشته در استان‌های نیمه جنوبی کشور از جمله کرمان، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و جنوب استان‌های یزد و اصفهان بارش باران و رعد و برق و همچنین در ارتفاعات زاگرس جنوبی بارش برف گزارش شد و مطابق پیش‌بینی‌ها 7روز دیگر یک سامانه بارشی قدرتمند وارد کشور می‌شود. 
از جمله رویدادهای بارشی روز گذشته، می‌توان به سفیدپوش شدن مناطقی از کرمان، شهر هیر اردبیل و رامسر، وقوع یخبندان در مناطقی از مشگین‌شهر اردبیل و جاری شدن سیلاب در یوسف‌آباد جهرم در استان فارس اشاره داشت. 
امروز دوشنبه نیز در بخش‌هایی از جنوب سیستان‌وبلوچستان و شرق هرمزگان بارش‌ها به شکل پراکنده خواهد بود. 
بر اساس اعلام کبری رفیعی، کارشناس هواشناسی، امروز در نواحی ساحلی دریای خزر بارش‌ها آغاز می‌شود و بخش‌هایی از اردبیل، آذربایجان شرقی و خراسان شمالی هم بارش پراکنده برف و باران را خواهند داشت. 
وی گفت: همچنین در نوار شرقی کشور وزش باد شدید موقت را خواهیم داشت که در برخی از نقاط مستعد ایجاد گرد و خاک است. در جنوب شرق کشور نیز کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۰ اتفاق می‌افتد. برای سواحل دریای خزر، اردبیل و خراسان شمالی کاهش دما بین ۶ تا ۸ درجه خواهد بود. 
رفیعی ادامه داد: همچنین آب‌های دریای خزر، خلیج‌فارس، دریای عمان و تنگه هرمز مواج و متلاطم خواهد بود. 
بنا به اعلام سازمان هواشناسی، امروز و فردا (۲۵ و ۲۶ بهمن‌ماه) آسمان استان تهران نیمه‌ابری تا ‌ابری، گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. طی این مدت در نواحی پرتردد و صنعتی در بعضی ساعات کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است. 
چهارشنبه و پنجشنبه (۲۷ و ۲۸ بهمن) با نفوذ سامانه بارشی در این استان، آسمانی نیمه‌ابری تا ابری، گاهی همراه با بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و کولاک و مه پیش‌بینی می‌شود.  همچنین مطابق پیش‌بینی‌ها، از 7 روز دیگر سامانه بارشی قدرتمند در پهنه وسیعی از کشور فعال خواهد شد که بارش‌های بسیار خوبی را به همراه خواهد داشت. 

Page Generated in 0/0104 sec