printlogo


کد خبر: 244954تاریخ: 1400/11/25 00:00
اخبار

دفاع‌مقدس همچنان زوایای پنهانی دارد
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: هر چه زمان از دوران دفاع‌مقدس می‌گذرد، اهمیت، ارزش و جایگاه این حادثه بزرگ در تاریخ کشور، منطقه و حتی جهان بیشتر مشخص می‌شود. سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در دهمین جلسه هیأت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس اظهار داشت: حقیقت این است که هر چه از دوران دفاع‌مقدس می‌گذرد، اهمیت، ارزش و جایگاه این حادثه بزرگ در تاریخ کشور، منطقه و حتی جهان بیشتر مشخص می‌شود. وی اضافه کرد: شاید در آن دوران یا در ادوار نزدیک به دوران دفاع‌مقدس، اهمیت این جریان تاریخی آنقدر برجسته و مشخص نبود؛ اینکه چگونه ملتی که تازه از ظلم و ستم حکومت سیاه پهلوی آزاد شدند و در طول گذشت یک سال و نیم از حکومت نوپای اسلامی، درست در زمانی که مشغول تثبیت نظام، انقلاب و کشورشان بودند و با توطئه‌های داخلی مقابله می‌کردند به ناگاه با یک تهاجم سنگین از جانب استکبار جهانی و با حمایت بیش از ۳۰ کشور از یک رژیم ظالم متجاوز، مواجه شدند و بخشی از خاک کشورشان را از دست دادند و آسیب فراوانی دیدند. باقری تاکید کرد: این جنگ برای ملت ایران با تحریم‌های همه‌جانبه همراه بود اما ملت بزرگ ایران با دست خالی و استعانت از لطف و کمک خداوند و تکیه بر مردم و توان داخلی و همت مضاعف توانست در برابر ناملایمات و سختی‌ها ایستادگی کند و این پیروزی بزرگ را برای خود رقم بزند. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: حقیقتا وقتی ابعاد گوناگون حادثه بزرگ دفاع‌مقدس را مطالعه می‌کنیم، همچنان زوایای پنهانی از آن آشکار می‌شود که شاید برای بسیاری از افراد که در آن دوران حضور داشته‌اند نیز ابعاد آن روشن نبوده و البته زوایای این جریان تاریخی همچنان ادامه دارد و روز‌به‌روز ابعاد جدیدی از آن آشکار می‌شود. وی در ادامه با اشاره به تأکید فرمانده معظم کل قوا بر ضرورت پرداختن هر چه بیشتر به موضوع دفاع‌مقدس، گفت: بیان ابعاد و جزئیات این حادثه بزرگ تاریخ‌ساز، با زبان‌های گوناگون و جذاب هنری، جزو تأکیداتی است که شاید بیش از سایر ابعاد مورد توجه معظم‌له است. 
***
فشار به مردم پروژه رسانه‌های ضدانقلاب است
سخنگوی دولت با اشاره به تلاش دشمنان برای تحریف واقعیت‌ها گفت: متولیان شبکه‌های فارسی‌زبان خارج‌نشین در حال تکمیل پروژه‌های فشار علیه مردم ایران هستند. 
علی بهادری‌جهرمی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به مفاهیم دیکتاتوری رسانه‌ای، اظهار داشت: استفاده از زور و سلطه برای پیشبرد اهداف تنها محدود به فضای نظامی یا سیاسی نیست، در حوزه رسانه هم همین‌گونه است. برخی مراکز قدرت و ثروت نه‌تنها با استفاده از ابزار رسانه این قدرت و ثروت خود را حفظ و تقویت می‌کنند، که حتی در حوزه رسانه هم اجازه ورود واقعی به سایر نگاه‌ها و تفکرات را نمی‌دهند. وی ادامه داد: حدود ۳۰۰ شبکه تصویری و صوتی و اینترنتی فارسی‌زبان در خارج با بودجه و حمایت کشورهایی که هیچ شهروند فارسی‌زبانی ندارند مدیریت می‌شود. دلیل این سرمایه گذاری، تمرکز فعالیت و حمایت جدی چیست؟ روشن است وجه اشتراک فعالیت گسترده این رسانه‌ها، اهداف و منافعی است که از سوی گردانندگان آنها تعیین می‌شود و در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، مسیری را که مطلوب حامیان آنهاست هموار می‌کنند یا مانع ظهور و بروز نگاه‌های مقابل یا رقیب می‌شوند. سخنگوی دولت گفت: انبوه شبکه‌های مجازی هم که در سال‌های اخیر از سوی کاربرانی در همین کشورها مشغول فعالیت شده‌اند، در کنار اقدامات متعدد غیررسانه‌ای مثل تحریم‌های اقتصادی، دشمنی‌ها و خرابکاری‌های گسترده، کمک‌کار دیکتاتوری رسانه‌ای به حساب می‌آیند. 
***
رونمایی از 10 سامانه دفاعی ارتقایافته موشکی در حوزه رزم زمینی
 با حضور امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر، 10 سامانه دفاعی ارتقایافته موشکی و مهماتی در حوزه رزم زمینی، ساخت متخصصان سازمان صنایع دفاع رونمایی شد. 
آشتیانی در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهیدان یک قدرت محض در غرب آسیا و یک قدرت تاثیرگذار در عرصه‌های بین‌المللی است. وی افزود: یکی از مؤلفه‌های اثرگذار در ارتقای توان دفاعی نیروهای مسلح، بهره‌مندی از سامانه‌ها، محصولات و تجهیزات کارآمد در مقابله با تهدیدات دشمن بویژه در حوزه رزم است، لذا تغییرات در صحنه نبرد، ابزارهای متناسب جهت پاسخگویی را می‌طلبد که ضروری است برای حفاظت و صیانت از کشور و مردم زمینه‌های ارتقای توانمندی‌های نظامی را فراهم کرد. وزیر دفاع با اشاره به اینکه سازمان صنایع دفاع باید هوشمند‌سازی و افزایش برد سامانه‌های دفاعی را به عنوان یک راهبرد اصلی همواره مدنظر قرار دهد، خاطرنشان کرد: امروز با تلاش‌های انجام‌گرفته در این سازمان، رویکرد «یک شلیک، یک هدف» و درگیری عملیاتی در فاصله دورتر به حول و قوه الهی در 10 عنوان از سامانه‌های دفاعی تولیدی تحقق پیدا کرده است. 
گفتنی است سامانه‌های دفاعی رونمایی شده شامل انواع موشک‌های استقراری، محمول بالگرد و پهپاد با مشخصات و مختصات گوناگون متناسب با نیازمندی‌های دفاعی و همچنین مهمات هوشمند دوربرد و نقطه‌زن توپخانه‌ها و خمپاره‌اندازها است که افزایش برد و دقت در انهدام هدف از خصوصیات اصلی آنهاست. 

Page Generated in 0/0069 sec