printlogo


کد خبر: 244969تاریخ: 1400/11/27 00:00
بر شانه‌های اقیانوس چاپ دومی شد

۳ جلد اول کتاب «بر شانه‌های اقیانوس» اثر علی رهبر توسط انتشارات کتاب جمکران به چاپ دوم رسید. 
به گزارش «وطن‌امروز»، در سالروز میلاد حضرت علی (ع) هر ۳ جلد اول کتاب «بر شانه‌های اقیانوس» نوشته علی رهبر بتازگی توسط انتشارات کتاب جمکران به چاپ دوم رسیده‌ است. 
وجود مقدس امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) تفصیل و شرح شخصیت رسول اکرم(ص)، شاگرد و خزانه‌دار علوم رسول خدا(ص) و دروازه شهر علم آن حضرت است. به همین دلیل باید نهج‌البلاغه را نازله روح امیرالمؤمنین(ع) و تجلی‌گاه ویژگی‌های او دانست. 
نهج‌البلاغه مانند قرآن، یک کتاب سبک زندگی است و جامعه ما همان‌گونه که به آموزه‌های قرآن نیاز دارد، به معارف نهج‌البلاغه نیز محتاج است. نهج‌البلاغه در همه بخش‌هایی که برای یک انسان کامل و برای یک جامعه انقلابی کامل لازم و ضروری است، بهترین و وافی‌ترین مطالب را ارائه می‌دهد. 
بی‌اطلاعی ما از این دریای معرفت و این کارخانه انسان‌ساز، از این رو است که به خود جرأت نداده‌ایم با نهج‌البلاغه مأنوس شده و به صورت مستقیم از سفره پرنعمتش توشه برداریم. 
به طور کلی نهج‌البلاغه در ۳ بخش «خطبه‌ها»، «نامه‌ها» و «حکمت‌ها» تنظیم شده که ۳ جلد اول از مجموعه کتاب «بر شانه‌های اقیانوس» شامل خطبه‌هاست و البته حجم زیادی از نهج‌البلاغه را به خود اختصاص داده و شامل ۲۴۱ خطبه است، چاپ دوم این ۳ جلد بتازگی و در آستانه میلاد پربرکت حضرت علی(ع) وارد بازار نشر شده است، جلد اول خطبه یک تا ۱۰۰، جلد دوم خطبه ۱۰۱ تا ۱۸۰ و جلد سوم از خطبه ۱۸۱ تا خطبه آخر را شامل می‌شود. 
چهارمین جلد این کتاب نیز در ایام ماه مبارک رجب توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر می‌شود.

Page Generated in 0/0055 sec