printlogo


کد خبر: 244977تاریخ: 1400/11/27 00:00
گفت‌وگوی «وطن‌امروز» با سیدعلی موسوی پس از برد استقلال مقابل ذوب‌آهن
مهم رسیدن به قهرمانی است

زهره فلاح‌زاده: در هفته هفدهم لیگ برتر، استقلال یک بر صفر مقابل ذوب‌آهن به پیروزی رسید تا با ۴۱ امتیاز و با اختلاف ۳ امتیازی نسبت به نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش (پرسپولیس) در صدر جدول قرار داشته باشد. هر چند آبی‌ها بازی درخشان و هوادارپسندی به نمایش نگذاشتند اما آنها تنها تیم بدون شکست لیگ برتر هستند. تیم مجیدی در ۱۷ دیدار برگزار شده لیگ، تنها ۶ گل دریافت کرده که از این حیث تنها تیمی است که تعداد گل‌های خورده‌اش تک‌رقمی است. از طرفی استقلال در کنار تیم مس رفسنجان با به ثمر رساندن ۲۷ گل، خطرناک‌ترین خط حمله لیگ را دارند. «وطن‌امروز» برای بررسی عملکرد آبی‌پوشان با سیدعلی موسوی، بازیکن اسبق استقلال گفت‌وگو کرد. 
***
* استقلال توانست مقابل ذوب‌آهن پیروز شود اما خیلی‌ها معتقدند تیم با برنامه و زیبا بازی نمی‌کند؛ نظر شما در این رابطه چیست؟
استقلال بعد از 8-7 سالی که در لیگ قهرمان نشده، الان تشنه قهرمانی است. تفکر آقای مجیدی این است که به بهترین شکل ممکن ۳ امتیاز را بگیرد و هواداران هم صرف‌نظر از بازی زیبا، به قهرمانی احتیاج دارند. البته در لیگ ما هیچ تیمی بازی زیبا انجام نداده است. استقلال بازی خوبی ارائه نداده اما حرفه‌ای توانسته ۳ امتیازها را از آن خود کند و ماندن در صدر جدول را تثبیت کرده است. ما الان نباید خرده بگیریم. کادر فنی، تیم را از ابتدای فصل بسته و تاکنون هم توانسته از لغزش تیم‌هایی مثل پرسپولیس و سپاهان استفاده و صدر را تصاحب کند. امیدوارم این روند ادامه پیدا کند، چرا که هواداران تنها قهرمانی از تیم می‌خواهند‌ و به هیچ چیز دیگر راضی نمی‌شوند. امیدوارم آقای مجیدی به این مهم در این فصل برسد. مهم همین است و او سال بعد تیم را حفظ کند و با بازی زیبا و گل‌های بیشتر، شرایط بازی بهتر می‌شود. 
 
* سبک بازی استقلال در ادامه خطرساز نمی‌شود؟
شگرد آقای مجیدی فعلا همین است و او خودش این را بیان کرده است. اگر تاکتیک تیم مجیدی این نوع فوتبال بازی کردن است، خب موفق هم بوده است. این نتایج دقیقه ۹۰ می‌توانست تغییر کند اما خدا را شکر این اتفاق نیفتاده است‌. خود سرمربی فکر می‌کند با همین سبک می‌تواند به موفقیت برسد، پس اگر این روند ادامه پیدا کند، خطرساز نیست. 
 
* شما خودتان در پست مهاجم بازی کرده‌اید. رودی ژستد، مهاجم خارجی استقلال را در تیم موفق دیدید؟
در بین بازیکنان خارجی استقلال، یامگا تا حدودی توانسته انتظارات را برآورده کند و تلاشش را هم کرده است. اما از مهاجمی که از خارج از کشور آمده، انتظارات بیش از این است که از ژستد می‌بینیم. به عنوان کسی که خود مهاجم بوده، می‌گویم ژستد باید تلاشش را بیشتر کند. او نباید در حد توپ سابیدن و حفظ توپ کار کند. انتظار از بازیکن خارجی بیش از بازیکن داخلی است‌.
 
* عملکرد آمانوف و حردانی، ۲ بازیکنی که برای نخستین بار در این دیدار به زمین آمدند را چطور دیدید؟
زود است فعلا در این رابطه صحبت کنیم. این ۲ بازیکن نخستین‌بار بازی کردند. خیلی از بازیکنان در تیم خود ستاره بودند اما در تیم‌های بزرگ مثل استقلال این اتفاق برعکس شده و مجبور شده‌اند خیلی زود از تیم خداحافظی کنند. ان‌شاءالله حردانی زودتر بتواند در تیم جا بیفتد و از این فرصتی که برایش پیش آمده، استفاده کند. آمانوف هم همین‌طور. البته آمانوف در بازی با ذوب‌آهن نشانه‌هایی از خود به نمایش گذاشت و امیدوارم در ادامه بتواند به تیم کمک کند‌ تا از استقلال بازی زیبا با گل‌های بیشتری هم ببینیم. 
 
* استقلال در نیم‌فصل خیلی از بازیکنانش را از دست داد. شما هم با نظر سرمربی موافقید که گفته است بازیکنان نیمکت‌نشینی که در تیم کارایی نداشتند، از تیم جدا شده‌اند و مشکلی وجود ندارد؟
پیش‌تر گفتم بازیکنانی بوده‌اند که در تیم خودشان موفق بودند اما به استقلال آمدند و نتوانستند بازیکنی باشند که انتظار داشتیم‌. مثل امین قاسمی‌نژاد و... که بار استقلال را به دوش نکشیدند و با رفتن‌شان لطمه‌ای به تیم وارد نشد. اما بازیکنان جدید هم که آمدند در سطح همان‌هایی هستند که از تیم جدا شده‌اند. امیدوارم این بازیکنان بتوانند کمک حال استقلال باشند. 
 
* موافق رفتن مظاهری بودید؟
استقلال ۳ دروازه‌بان خوب داشت. رضایی جوان هم توانست نظر کادر فنی را جلب کند. کادر فنی مظاهری را گذاشتند برود که حواشی ایجاد نشود. به هر حال مظاهری و حسینی هر ۲ ادعای دروازه‌بان اول بودن داشتند. 
 
* استقلال بعد از سال‌ها ناکامی، این فصل می‌تواند قهرمان شود یا باز هم میدان را برای رقبا خالی می‌کند؟
امسال همه چیز مهیاست که استقلال قهرمان شود. مدیرعامل و مربی از ابتدای فصل مشخص بودند. از نظر فنی آقای پین اضافه شد و بازیکنان زیر نظر مربی خریداری شدند. در این چند سال، هیچ موقع تیم تا این حد به قهرمانی نزدیک نبوده است و نباید لغزشی داشته باشد‌. 
اگر استقلال در آن ۵ بازی متوالی نیم‌فصل اول به تساوی نرسیده بود، اختلافش با تیم‌های دوم و سوم بیشتر از این هم می‌شد. امیدوارم استقلال بتواند امتیازات نیم‌فصل دوم را بگیرد، چرا که تیم‌ها در نیم‌‌فصل دوم سخت امتیاز از دست می‌دهند. اگر پرسپولیس جای استقلال را در صدر جدول بگیرد، کار برای گرفتن این جایگاه سخت می‌شود.

Page Generated in 0/0047 sec