printlogo


کد خبر: 244980تاریخ: 1400/11/27 00:00
اخبار

دست رد دادگاه CAS بر سینه سعودی‌ها
نشریه عربستانی مدعی شد پرونده شکایت النصر از پرسپولیس در دادگاه حکمیت ورزش مختومه اعلام شد. پرونده جنجالی شکایت باشگاه النصر عربستان از پرسپولیس به سال 2020 بازمی‌گردد. وقتی سعودی‌ها در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل سرخ‌پوشان پایتخت شکست خوردند، پروژه شکایت خود را آغاز کردند. بعد از گذشت نزدیک به ۲ سال از شکایت النصر از پرسپولیس و کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز این پرونده باز است و در دادگاه حکمیت ورزش (CAS) در حال بررسی است. دادگاه حکمیت ورزش پیش از این 7 بار صدور رای نهایی‌اش را درباره این پرونده به تعویق انداخته و قرار است طبق آخرین اعلام این دادگاه رای نهایی این پرونده ۲ هفته دیگر اعلام شود اما نشریه «الاقتصادیه» عربستان قبل از صدور رای دادگاه CAS مدعی شد دادگاه حکمیت ورزش (CAS) پرونده شکایت باشگاه النصر علیه کنفدراسیون فوتبال آسیا و باشگاه پرسپولیس در زمینه حضور غیرقانونی برخی بازیکنان تیم ایرانی را مختومه اعلام کرد. 
***
۲ غایب ناپولی برای جدال با بارسلونا
«ماتئو پولیتانو» و «استانیسلاو لوبوتکا» ۲ بازیکن ناپولی بازی آینده لیگ اروپا مقابل بارسلونا را از دست خواهند داد. به گزارش فوتبال ایتالیا، پولیتانوی ۲۸ ساله در تساوی ۱-۱ یکشنبه مقابل اینتر دچار کشیدگی عضله کف پای راست شد و پس از ۲۶ دقیقه مجبور به ترک زمین شد. به نظر می‌رسید این مصدومیت نسبتا دردناکی باشد و مطمئنا یک شکست ناامیدکننده برای بازیکن پیشین اینتر بوده است. استانیسلاو لوبوتکا نیز پس از آسیب‌دیدگی شدید از ناحیه همسترینگ در ناحیه ران راست خود که او را حداقل ۲ هفته از میادین دور نگه می‌دارد، از بازی خارج شد. مصدومیت پولیتانو او را مجبور می‌کند ۱۰ تا ۱۵ روز از میادین دور شود، به این معنی که هر ۲ بازیکن بازی پنجشنبه ناپولی مقابل بارسلونا را از دست خواهند داد. زوج پارتنوپی بازی این هفته مقابل کالیاری را نیز از دست خواهند داد و به همین دلیل تلاش خواهند کرد برای بازی برگشت مقابل بارسلونا که برای ۲۴ فوریه برنامه‌ریزی شده است، آماده باشند. 
***
گفت‌وگوی رئیس فدراسیون فوتبال با رؤسای هیأت‌های استانی
وبینار رئیس فدراسیون فوتبال با رؤسای هیات‌های استانی برگزار شد. به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، رئیس فدراسیون فوتبال روز سه‌شنبه ۲۶ بهمن‌ به مناسبت میلاد حضرت علی(ع) و گرامیداشت روز پدر با رؤسای هیات‌های فوتبال استان‌ها به صورت برخط گفت‌وگو کرد. به نظر می‌رسد خادم برای بی‌اثر کردن برنامه هیات‌رئیسه برای برکناری‌اش، محتاج حمایت رؤسای هیات‌ها که از اعضای اصلی مجمع هستند، شده است. 
***
دستیابی به رکورد مدال طلا شرط اعزام به بازی‌های اسلامی
ورزشکاران فعال در رشته‌های رکوردی حاضر در بازی‌های کشورهای اسلامی در صورت دستیابی به رکورد مصوب تیم کارشناسی می‌توانند مجوز اعزام به این بازی‌ها را بگیرند. تیم کارشناسی متشکل از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش، دستیابی به رکوردی ویژه را شرط اعزام ورزشکاران رشته‌های رکوردی به بازی‌های کشورهای اسلامی قرار داده است. بر این اساس، ورزشکاران رشته‌های رکوردی در صورت ثبت رکورد مدال طلا در دوره پیشین این بازی‌ها می‌توانند سهمیه اعزام به قونیه را به دست آورند. پنجمین دوره این بازی‌ها طی روزهای ۱۸ تا ۲۷ مرداد 1401 به میزبانی قونیه ترکیه برگزار خواهد شد. این دوره بازی‌ها در ۱۹ رشته دوومیدانی، تیروکمان، بسکتبال (۳ به ۳)، دوچرخه‌سواری، شمشیربازی، فوتبال، ژیمناستیک، هندبال، جودو، کاراته، شنا، کیک‌بوکسینگ، تیراندازی، تنیس روی میز، تکواندو، والیبال، وزنه‌برداری، کشتی (فرنگی و آزاد) و همچنین باچی (رشته فعال در ترکیه) برگزار خواهد شد. در بخش جانبازان و معلولان هم دوومیدانی، تنیس روی میز، شنا و تیروکمان رشته‌هایی هستند که رقابت ورزشکاران شرکت‌کننده در آنها برگزار خواهد شد. ضمن اینکه این دوره بازی‌ها در بخش سنتی (تیروکمان سنتی) رقابت‌هایی خواهد داشت، البته رقابت شرکت‌کنندگان در این رشته صرفا به صورت نمایشی و بدون محاسبه مدال خواهد بود. 
***
اقدام جوانمردانه بازیکن فوتبال؛ داور کارت قرمزش را بخشید
در لیگ برتر فوتبال مکزیک یک بازیکن در اقدامی جوانمردانه اشتباه داور را اصلاح کرد. به گزارش فارس، در فوتبال در بسیاری از مواقع شاهد حرکات جوانمردانه از سوی فوتبالیست‌ها هستیم که این اقدامات باعث می‌شود این ورزش پرطرفدار در دنیا محبوب‌تر شود. در یکی از بازی‌های لیگ برتر فوتبال مکزیک شاهد چنین اقدامی از سوی یکی از بازیکنان بودیم. داور بازی در صحنه برخورد ۲ بازیکن حضور داشت و بازیکن خطاکار را به دلیل حرکت خطرناک با کارت قرمز جریمه کرد اما بلافاصله بازیکنی که روی وی خطا انجام شده بود، به طرف داور بازی رفت و به او توضیح داد بازیکن خطاکار با آرنج به صورتش ضربه نزده و مستحق کارت قرمز نیست. این اقدام جوانمردانه بازیکن باعث شد داور کارت قرمز خود را لغو کند و به بازیکن خاطی کارت زرد نشان دهد و این غائله به پایان برسد. 

Page Generated in 0/0053 sec