printlogo


کد خبر: 244988تاریخ: 1400/11/27 00:00
اخبار

کمبود ۱۹۰ قلم دارو در ۳ ماه آینده
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: کمبودهای دارویی برای یک ماه آینده ۵٠ قلم دارو و برای ٣ ماه آینده ١٩٠ قلم دارو است. بهرام دارایی افزود: از ۳ ماه قبل که مسؤولیت سازمان غذا و دارو را بر‌عهده گرفتم، پیش‌بینی‌‌ها برای کمبود داروهای اولویت‌دار در یک ماه پیش رو انجام شد که 1.5 میلیارد دلار ارز بود، چون مجلس سال گذشته برای تأمین کل دارو و تجهیزات پزشکی در سال ١۴٠٠، ۲ میلیارد دلار در نظر گرفته بود. وی ادامه داد: این مبلغ سال ٩٧ رقمی برابر 3.9 میلیارد دلار بود و مشخص بود این شرایط باعث کمبود خواهد شد چرا که در همان ۵ ماه اول سال، ٢ میلیارد دلار ارز مصرف شده بود. دارایی گفت: ما برای نیمه دوم سال هیچ ارزی نداشتیم و تأمین ارز برای نهاده و مواد اولیه دارویی کاری سخت و حساس است که ٢ تا ۴ ماه تأمین و تولید آن زمان می‌برد. وی اظهار کرد: بالاخره با دستور مستقیم رئیس‌جمهور ما در نیمه دوم سال توانستیم پوشش ارزی ٧٠٠ میلیون دلار را بگیریم که از ماه گذشته شروع شد و با اولویت‌بندی مناسب کمبودهای داروهای خاص و مهم برطرف شده است. 
***
هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداری با پیامک جعلی سامانه سهام عدالت
رئیس پلیس فتای پایتخت درباره ترفند مورد استفاده کلاهبرداران فیشینگ که با ارسال پیامک حاوی لینک آلوده تحت عنوان سامانه سهام عدالت، اقدام به خالی کردن حساب شهروندان می‌کنند، هشدار داد. سرهنگ داوود معظمی گودرزی اظهار داشت: امروز با توجه به فعال‌سازی رمز دوم پویا و محدود شدن دسترسی سارقان اینترنتی، مجرمان با استفاده از روش‌های جدید و تبلیغات دروغین سعی در دسترسی به اطلاعات حساب بانکی کاربران دارند و تقارن این موضوع با انتقال اقدامات خدماتی بسیاری از سازمان‌ها و نهادهای دولتی از طریق فضای مجازی به شهروندان منجر به سوءاستفاده و فرصت‌طلبی برخی از این مجرمان شده است. وی با اشاره به اینکه ارسال‌کنندگان لینک‌های جعلی هدفی جز سرقت اطلاعات بانکی شهروندان ندارند، بیان داشت: اعتماد به این افراد و مراجعه به لینک‌های ارسالی می‌تواند زمینه سوءاستفاده از اطلاعات کاربران را فراهم کند و چنانچه شهروندان پیام‌هایی تحت عنوان سامانه سهام عدالت دریافت کردند که حاوی لینک بود، آگاه باشند که در معرض کلاهبرداری قرار گرفته‌اند و به هیچ وجه روی لینک مربوط کلیک نکنند. 
***
برنامه‌ریزی برای مهارت‌آموزی به نیم‌ میلیون سرباز در سال آینده
مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح از برنامه‎ریزی برای مهارت‌آموزی به ۵۰۰ هزار سرباز در سال ۱۴۰۱ خبر داد. سردار موسی کمالی با اشاره به برنامه‌ریزی قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان نیروهای مسلح برای آموزش حداقل یک مهارت به سربازان گفت: سال ۱۴۰۰ و در راستای طرح جامع توانمندسازی و مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، ۱۰۹ هزار نفر از کارکنان وظیفه طی ۱۵ میلیون نفر ساعت در ۱۸۶۴ کارگاه آموزشی و ۵۶۵۴ محیط واقعی کار در ۵۰۰ رشته مختلف مهارتی، در مراکز و یگان‌های نیروهای مسلح، دوره‌های آموزش تخصصی فنی و حرفه‌ای را طی کردند. وی ادامه داد: همچنین تعداد ۴۵ هزار سرباز در ۱۰ رشته کشاورزی و ۱۰ هزار سرباز در رشته‌های ICT، فرهنگی و هنری و ورزشی آموزش‌های تخصصی را با موفقیت سپری کردند. وی ادامه داد: سال ۱۴۰۱ براساس سند ملی مهارت‌آموزی و اشتغال و طرح جامع مهارت‌آموزی، برنامه‌ریزی لازم جهت آموزش تخصصی بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر در رشته‌های فنی و حرفه‌ای، کشاورزی، ICT، ورزشی، فرهنگی، هنری و آموزش عمومی و ۳۰۰ هزار نفر در رشته مهارت‌های پنجگانه صورت گرفته است. 
***
افتتاح بیمارستان 120 تخت‌خوابی در نی‌ریز توسط ستاد اجرایی فرمان امام
بیمارستان 120 تخت‌خوابی «شهدای سلامت بنیاد برکت» در زمینی به مساحت 7 هکتار و زیربنای 12200 مترمربع، در نی‌ریز به بهره‌برداری رسید. دیروز همزمان با سالروز ولادت پربرکت امام علی(ع) و روز پدر، بیمارستان شهدای سلامت بنیاد برکت نی‌ریز با حضور سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام، استاندار فارس و سایر مقامات استانی افتتاح شد. سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام که در سفری یک روزه به فارس رفته در آیین بهره‌برداری از این بیمارستان ضمن گرامیداشت یاد امام و شهدا اظهار داشت: سال 90 وزیر وقت بهداشت لیست حدود 100 بیمارستان مورد نیاز کشور را تهیه کرد و از ستاد اجرایی فرمان امام درخواست کمک برای ساخت و تجهیز آنها کرد که دکتر مخبر ساخت 12 بیمارستان را تقبل کرد و نی‌ریز یکی از آن بیمارستان‌ها بود. عارف نوروزی افزود: امروز دوازدهمین بیمارستان را همزمان با سالروز ولادت مولی‌الموحدین افتتاح و تقدیم مردم شریف این منطقه می‌کنیم تا بخش زیادی از مشکلات آنها برای دسترسی به کادر سلامت و درمان و تجهیزات پزشکی مرتفع شود. 

Page Generated in 0/0057 sec