printlogo


کد خبر: 245010تاریخ: 1400/11/28 00:00
بزرگداشت استاد فرشچیان در انجمن آثار و مفاخر

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ۳۰ بهمن‌ماه مراسم بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی استاد محمود فرشچیان، نقاش و نگارگر برجسته کشور را در فضای مجازی برگزار می‌کند. به گزارش «وطن‌امروز»، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی شنبه ۳۰ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ مراسم بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی استاد محمود فرشچیان، نقاش و نگارگر برجسته کشور را در فضای مجازی برگزار می‌کند. 
در این مراسم که از ساعت ۱۴ تا ۱۶ برگزار خواهد شد، محمد‌مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، غلامحسین امیرخانی رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران، محمد‌علی رجبی نگارگر و استاد دانشگاه تهران و دکتر اسماعیل آذر مدیرگروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات سخنرانی خواهند کرد. 
محمود فرشچیان در حوز نقاشی ایرانی مبتکر سبک و مکتب خاصی است که در عین توجه به اصالت مبانی سنتی این هنر، با ابداع شیوه‌های نو، قابلیت و کارایی نقاشی ایرانی را افزایش داده است. او این هنر را غنا بخشید و از حالت الزامی یک پدیده متکی به شعر و ادبیات رها کرد و رسالت و ارزشی در حد سایر هنرها در نقاشی ایرانی پدید آورد، تا جایی که آثار هنری او آمیزه دلپذیری از اصالت و نوآوری است. 
فرشچیان با خطوط روان و ترکیب‌بندی‌های ظریف و مدور، راز و رمزها و اشارات درونی نهفته را در آثار خود به وجود می‌آورد. در همین حال با نوآوری در گزینش موضوع و پرداخت اثر به گستره‌ای فراتر از قالب‌های مرسوم می‌رسد. آثار استاد فرشچیان در بیش از صدها نمایشگاه فردی و جمعی در ایران و سایر کشورها برپا شده و با استقبال بسیار زیادی روبه‌رو شده است. 

Page Generated in 0/0061 sec