printlogo


کد خبر: 245011تاریخ: 1400/11/28 00:00
اخبار

«ساحل خونین اروند» به کتابفروشی‌ها آمد
کتاب «ساحل خونین اروند» نوشته رضا کشمیری؛ روایت زندگی ۳ شهید غواص از گردان ۴۱۰ توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، کتاب «ساحل خونین اروند»؛ نوشته رضا کشمیری شامل روایت زندگی ۳ شهید غواص از گردان ۴۱۰، بتازگی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شده است. کتاب «ساحل خونین اروند» روایتی داستانی از خاطرات 3 پسرخاله‌ غواص، شهید محسن باقریان و شهیدان مهدی و محمدرضا صالحی است. این کتاب روایتی از زندگی پسرخاله‌های غواص؛ شهید محسن باقریان ۱۹ ساله که پیک گردان ۴۱۰ غواص بود و همراه فرمانده‌اش حاج‌احمد امینی در عملیات والفجر ۸ به شهادت رسید و محمدرضا و مهدی صالحی ۲ برادر ۱۸ و ۱۹ ساله که مظلومانه با لباس غواصی در عملیات کربلای 4 آسمانی شدند است. محمدرضا بعد از پسرخاله‌اش محسن، پیک گردان ۴۱۰ لقب گرفت و مهدی فرمانده دسته ویژه شد. در همان شب عملیات کربلای 4 ترکشی گلوی مهدی را می‌شکافد و او را آسمانی می‌کند. پیکر مطهر این شهید خیلی زود به خانه برمی‌گردد اما محمدرضا مفقود می‌شود. ۹ سال بعد همان‌طور که به مادرش قول داده بود به همراه دایی شهیدش سیدجلال سجادی پیکرش شناسایی و به میهن اسلامی بازمی‌گردد و استخوان‌هایش کنار برادرش به خاک سپرده می‌شود. کتاب «ساحل خونین اروند» در ۱۹۲ صفحه با قطع رقعی منتشر شده است. 
***
شروع دومین رویداد سراسری «عصر تعزیه»
دومین رویداد سراسری عصر تعزیه از امروز تا سوم اسفند‌ماه در پردیس تئاتر تهران برگزار می‌شود. 
به گزارش «وطن ‌امروز»، در پی برگزاری نخستین دوره مسابقه سراسری عصر تعزیه در پردیس تئاتر تهران که با استقبال تعزیه‌خوانان برگزار شد، دومین دوره این مسابقه نیز با مشارکت مجمع تعزیه آل‌طاها و کانون تعزیه منهاج و ناحیه مقاومت بسیج مالک اشتر با حضور ١٢٠ شرکت‌کننده در پردیس تئاتر تهران برگزار می‌شود. 
در این دوره شرکت‌کنندگان منتخب در ۳ مرحله مقدماتی، نیمه‌‌نهایی و نهایی در رشته‌های امام‌خوانی، تخت‌خوانی، ترومپت، جوان‌خوانی، زنانه‌خوانی، طبل ‌ریز، سرپاخوانی، شهادت‌خوانی و طفل‌خوانی در حضور هیات داوران به رقابت می‌پردازند. 
علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پردیس تئاتر تهران به آدرس بزرگراه امام علی(ع)، اتوبان شهید محلاتی شرق، خیابان شهید شاه‌آبادی جنوبی، بعد از میدان مالک اشتر، خیابان بقایی مراجعه کنند یا با تلفن ۳۳۰۳۴۲۱۰ تماس بگیرند.
***
پخش «آتش در گلستان» از ۳۰ بهمن
پخش سریال «آتش در گلستان» به کارگردانی پرویز شیخ‌طادی و تهیه‌کنندگی سیدحامد حسینی از شنبه ۳۰ بهمن‌ماه آغاز می‌شود. 
به گزارش «وطن‌امروز»، سریال تلویزیونی «آتش در گلستان» به کارگردانی پرویز شیخ‌طادی و تهیه‌کنندگی سیدحامد حسینی از شنبه ۳۰ بهمن ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه 5 سیما می‌رود. 
این سریال که پیش از این «خداحافظ مادر» نام داشت، روایتگر قصه‌ای زنانه و در عین حال حماسی در خطه غرب کشور است که سال ۱۳۵۸ اتفاق می‌افتد و مرضیه حدیدچی معروف به طاهره دباغ در شکل‌گیری این قصه احساسی حماسی نقش موثری دارد. طاهره دباغ که به او لقب مادربزرگ انقلاب را داده‌اند، چریک مسلح و زندانی سیاسی در زمان حکومت پهلوی بود که در دوران تبعید امام خمینی(ره) در پاریس محافظ شخصی خانواده ایشان بود. مرجان قمری، پانته‌آ سیروس، فریدون محرابی، مهران نائل، فرید قبادی، داریوش فائزی، آرزو تاج‌نیا و مهری آل‌آقا بازیگران سریال «آتش در گلستان» هستند.
***
آغاز صداگذاری و ساخت موسیقی «خیلی دور نیست»
پس از پایان تدوین «خیلی دور نیست»، این فیلم سینمایی وارد مرحله صداگذاری و ساخت موسیقی شد. به گزارش «وطن‌‌امروز» تدوین فیلم سینمایی «خیلی دور نیست» به کارگردانی مشترک علی مربی و علی ذاکری‌راد و تهیه‌کنندگی مهیار عبدالملکی به پایان رسید. همچنین بتازگی صداگذاری و ساخت موسیقی این اثر به ترتیب توسط سیدمحمود موسوی‌نژاد و احسان نوروزی آغاز شده است. 
«خیلی دور نیست» با محوریت تعرض به حریم شخصی، یک شب از زندگی قربانیان تعرض جنسی را روایت می‌کند. در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: همین که رفتم تو ماشین، بوی عطرش خورد به سرم، کاش برنگشته بودم. زهرا پیرهادی، علیرضا استادی، کریم امینی، شهاب مهربان، افشین غیاثی، نیلوفر وهاب‌زادگان، پریسا محمدپور، سینا محمدی و مهیا اسمعیلی بازیگران «خیلی دور نیست» هستند.

Page Generated in 0/0093 sec