printlogo


کد خبر: 245015تاریخ: 1400/11/28 00:00
سیدحسن نصرالله: هزاران موشک حزب‌الله را نقطه‌زن کردیم

دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنانی به مناسبت سالروز شهادت فرماندهان شهید حزب‌الله گفت: آنچه موجب استمرار این حرکت تاکنون شده، خون شهدا بوده است. 
سیدحسن نصرالله در ابتدای سخنان خود میلاد حضرت امیرالمؤمنین(ع) را به تمام مسلمانان و دوستداران آن حضرت تبریک گفت و افزود: «هنگامی که نام علی(ع) را می‌بریم، خداوند تعالی را شکرگزاریم و از پدر و مادرمان ممنونیم که از کودکی ما را با معرفت و دوستی و عشق آن حضرت تربیت کردند».
 نصرالله به مناسبت یادبود فرماندهان شهید مقاومت گفت شهادت فرماندهان در این مسیر سهم بزرگی در رسیدن به چهل سالگی حزب‌الله داشته است. دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: «از شهادت شیخ راغب حرب 38 سال و از شهادت سیدعباس موسوی 30 سال می‌گذرد، از شهادت فرمانده جهادی‌مان شهید حاج‌عماد مغنیه 14 سال گذشته و در 40 سالگی تأسیس مقاومت اسلامی و حزب‌الله هستیم». 
وی درباره سالروز تأسیس حزب‌الله لبنان گفت: سال 1982 این گروه مقاومت تأسیس شد و آنچه موجب استمرار این حرکت تاکنون شده، خون شهدا بوده است. دبیرکل حزب‌الله لبنان در این باره افزود: «ما ادعایی نداریم که بگوییم در صدر و رأس مقاومت قرار داریم و نمی‌گوییم ما بودیم که مقاومت را بنیان نهادیم، بلکه این رهبران و فرماندهان شهید ما بودند که این کار را انجام دادند». 
همه ساله در تاریخ شانزدهم فوریه که روز مهمی در تقویم مقاومت اسلامی لبنان است، برنامه‌هایی برای گرامیداشت فرماندهان شهید از جمله سیدعباس موسوی، دبیرکل حزب‎الله و عماد مغنیه، فرمانده شاخه نظامی حزب‌الله برگزار می‌شود. 
نصرالله با اشاره به تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان در سال 1982 گفت: این یورش یک خطر تاریخی برای لبنان و سلب حاکمیت و تغییر هویتش محسوب می‌شد و این مقاومت بود که هویت لبنان را با خون و جهاد حفظ کرد و همچنان در این مسیر ثابت‌قدم است. سیدحسن نصرالله تأکید کرد مقاومت اسلامی در سال 1982 در هم‌افزایی و همکاری کسانی متولد شد که به طور حقیقی دغدغه حفظ حاکمیت و هویت لبنان را در سر داشتند و شهید شیخ راغب حرب با مخالفت خود با سازش با اشغالگران، آغازگر این مسیر شد.
 او شهید سیدعباس موسوی را «سید مبارز» توصیف کرد و درباره شهید «عماد مغنیه» گفت: ایشان مقاومت را سازماندهی کرد و موجب تغییر معادلات و در هم کوبیده شدن دشمن شد و پیروزی‌ها را رقم زد. 
دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد مقاومت بر عهد و پیمان خود به‌رغم همه توطئه‌ها و فشارها پایبند است اما کسانی هستند که در لبنان و منطقه گمان می‌کنند آینده به «اسرائیل» مرتبط است، بنابراین به سمت سازش رفته‌اند.
 
* هزاران موشک حزب‌الله، نقطه‌زن شد
دبیرکل حزب‌الله همچنین خبر داد: «در سال‌های اخیر، اسرائیل به این نتیجه رسیده است که جنگ هزینه‌ دارد از این‌ رو اصطلاح «نبرد بیناجنگی» را ساختند (در استراتژی مذکور که در ۳ دهه اخیر توسعه یافته است، یک طرف سعی خواهد کرد در حدفاصل بین ۲ جنگ، توانمندی‌های طرف مقابل و ساختار سازمانی، تسلیحاتی و انسانی آن را تضعیف کند). مختل کردن حمل‌ونقل از ایران به لبنان یک تهدید بود اما مقاومت این تهدید را به یک فرصت بدل کرد و حالا من می‌گویم نبرد بیناجنگی نتایج بسیار عالی‌ای برای ما به دنبال داشته است. به دشمن می‌گویم ما این توانایی را پیدا کرده‌ایم که هزاران فروند از موشک‌های‌مان را نقطه‌زن کنیم و این کار را آغاز کرده‌ایم و موشک‌های‌مان را نقطه‌زن کرده‌ایم و دیگر نیازی به انتقال آن از ایران نداریم».
 سیدحسن نصرالله افزود: «به دشمن می‌گویم ما در انتظار شما هستیم و به یاری خداوند و هوشیاری مقاومت این امکان وجود دارد که در وضعیت عملیات «انصاریه ۲» قرار بگیریم». 
سیدحسن نصرالله در ادامه خطاب به اشغالگرانی که به دنبال موشک‌های نقطه‌زن هستند، گفت: «هر چقدر دوست دارید دنبال آنها بگردید! ما در انتظار شما هستیم. ما امروز در لبنان - از مدت‌ها پیش- ساخت پهپادها را آغاز کرده‌ایم». 
 
* پدافند هوایی حزب‌الله یادگار حاج عماد مغنیه
دبیرکل حزب‌الله همچنین تأکید کرد: «مقاومت از مدت‌ها پیش و از زمان حاج‌عماد پدافند هوایی خود را فعال کرد اما تصمیم فعال‌سازی را در پایین‌ترین سطح در مقابله با پهپادها اتخاذ کرد. دشمن به دنبال جذب سرباز در داخل [کشور] رفت تا ناتوانی خود در ارسال پهپاد به لبنان را جبران کند. در حالی که برخی در داخل کشور نشسته بودند و دست ‌روی ‌دست گذاشته بودند و سفارت آمریکا میلیون‌ها دلار خرج می‌کرد، مقاومت گسترده‌ترین برنامه آموزشی و آماده‌سازی خود را در 10 سال گذشته در تابستان و بهار امسال اجرا کرد. مقاومت به دور از آنچه در اطرافش در جریان است، در مسیر توسعه قرار دارد». 

Page Generated in 0/0058 sec