printlogo


کد خبر: 245041تاریخ: 1400/11/28 00:00
اخبار

انهدام باند کلاهبرداری با وعده فروش نوزاد در فضای مجازی
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از انهدام یک باند کلاهبرداری با وعده فروش نوزاد با قیمت ۱۲۰ میلیون تومان در فضای مجازی خبر داد. سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی گفت: طی رصد و پایش شبکه‌های اجتماعی توسط کارشناسان این پلیس مشخص شد صفحاتی با عنوان خرید و فروش نوزاد در حال فعالیت در فضای مجازی هستند که با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله اقدامات تخصصی این پرونده آغاز شد. وی ادامه داد: با اقدامات شبانه‌روزی متخصصان پلیس فتا، تمام اعضای این باند که متشکل از ۲ زن و ۲ مرد بودند مورد شناسایی قرار گرفتند و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند. گفتنی است طی این عملیات، یک نوزاد ۱۵ روزه نیز از محل اختفای این افراد کشف شد. وی افزود: این افراد شیاد که در گذشته نیز به همین جرم توسط پلیس فتا دستگیر شده‌اند برای فروش هر نوزاد مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان ‌طلب می‌کرده‌اند و پس از اینکه افراد متقاضی وجه مورد نظر را واریز می‌کردند دیگر پاسخگوی آنها نبودند. همچنین در یکی از موارد نیز یکی از اعضای این باند در پوشش پرستار بچه به یک منزل مراجعه کرده و پس از جدا کردن نوزاد از والدین قصد فروش آن را داشتند که توسط پلیس دستگیر شدند. 
***
رئیس پلیس تهران: 
۱۴ نفر در ماجرای سرقت پل دستگیر شدند
رئیس پلیس پایتخت جزئیات تازه‌ای از سرقت پل تقاطع بزرگراه شهید همدانی و رودخانه وردآورد را افشا کرد. سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا درباره جزئیات این سرقت گفت: سارقان و عوامل این سرقت مدت‌ها پیش، قبل از رسانه‌ای شدن این موضوع دستگیر شدند. ما هزاران قطعه پیچ سرقت شده از این پل را که در ده‌ها گونی ریخته شده بود، کشف کردیم و به شهرداری تهران تحویل دادیم. فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره اینکه چند نفر در این پرونده دستگیر شدند، گفت: ۱۴ نفر را در این پرونده شناسایی و دستگیر کردیم. رحیمی اما از موضوعی دیگر نیز پرده برداشت و گفت: متاسفانه با دستگیری این افراد مشخص شد سارقان از پیمانکاران همان پل بودند و البته در حال حاضر هم از سوی پلیس به مرجع قضایی تحویل شده و در زندان هستند. این افراد پیچ‌های پل را باز کرده و به سرقت برده و با این اقدام خود ایمنی پل را با مشکلات جدی روبه رو کرده بودند. وی به سرقت دیگر تجهیزات و امکانات شهری نیز اشاره کرد و افزود: همان‌طور که گفتم در این پرونده متهمان از پیمانکاران پل بودند اما متاسفانه باید بگویم در بسیاری از موارد مربوط به سرقت علائم و وسایل شهری نیز سارقان از پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری هستند و همین علائم راهنمایی و رانندگی، صداگیر و... را سرقت می‌کنند. بعد هم که آنها را دستگیر می‌کنیم می‌گویند پول ما را نداده‌اند. وی درباره اینکه چرا پلیس دستگیری این افراد را رسانه‌ای نکرده بود، توضیح داد: ما قبل از رسانه‌ای شدن موضوع سرقت پل، اینها را دستگیر کردیم و اتفاقا در طرح رعد هم آوردیم اما به قدری کشفیات طرح رعد ما بالاست که احتمالا این موارد به چشم خبرنگاران و رسانه‌ها نیامد. 
***
فراخوان مشمولان اعزامی اسفند ۱۴۰۰
سازمان وظیفه عمومی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد همه مشمولانی که برگ آماده به خدمت به تاریخ اسفندماه ۱۴۰۰ دریافت کرده‌اند، باید با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰)، برگ معرفی‌نامه مشمولان به مراکز آموزش را دریافت و برابر اطلاعات مندرج در آن اقدام کنند. این دسته از مشمولان باید روز یکشنبه یکم اسفندماه سال ۱۴۰۰ در ساعت، محل و مراکزی که در برگ معرفی‌‌نامه مشمولان اعلام شده، حضور یابند و به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند. مشمولان اعزامی اسفندماه باید برگ واکسیناسیون «کووید-۱۹» را با برگ واکسن مننژیت و دوگانه در روز اعزام به همراه داشته باشند. همچنین باید اصل مدارک مورد نیاز اعم از برگ آماده به خدمت، برگ محل مراجعه، برگ واکسیناسیون، کارت ملی و شناسنامه و مدارک مربوط به شرایط خاص را همراه خود داشته باشند. 
***
کرونا جان ۸۰۰ راننده تاکسی را در پایتخت گرفت
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه کمتر از ۴ درصد رانندگان ناوگان تاکسیرانی واکسن نزده‌اند، گفت: تاکنون ۸۰۰ نفر از رانندگان تاکسی پایتخت بر اثر بیماری کرونا جان باخته‌اند. مهدی اسماعیل‌بیگی درباره واکسیناسیون رانندگان تاکسی اظهار داشت: این سازمان ۲ طرح در بخش واکسیناسیون برای تاکسیرانان اجرا کرد که طرح نخست مربوط به نصب کارت واکسن روی شیشه خودرو و طرح دوم، برخورد با رانندگان واکسن نزده است. وی درباره تاکسیرانانی که کارت واکسن را روی شیشه خودرو نصب کرده‌اند، گفت: تیم‌های نظارتی با حضور در پایانه‌های مختلف سطح شهر بر این مساله نظارت می‌کنند و از طریق بازرسان برای تاکسیرانانی که واکسن ‌زده اما کارت واکسن دریافت نکرده‌اند، کارت واکسن صادر می‌شود. او درباره واکسینه نشدن بیش از ۵ هزار راننده تاکسی شهر تهران در ماه گذشته، بیان کرد: در این مدت آمار رانندگانی که از دریافت واکسن خودداری کرده‌اند، کاهش یافته و در حال حاضر به حدود ۴ هزار راننده رسیده است.

Page Generated in 0/0063 sec