printlogo


کد خبر: 245050تاریخ: 1400/11/28 00:00
اخبار

جزئیات سفر رئیس‌جمهور به قطر
سفیر ایران در قطر اعلام کرد: سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران در جریان سفر به قطر علاوه بر دیدار و رایزنی با مقامات این کشور عربی خلیج‌فارس در نشست اپک گازی نیز شرکت می‌کند. 
به گزارش ایسنا، حمیدرضا دهقانی در صفحه توئیتر خود در این باره نوشت: «‏سفر رسمی دوجانبه آیت‌الله جناب آقای رئیسی، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به قطر در هفته آینده. ایشان و هیات عالی‌رتبه همراه، علاوه بر دیدار و ملاقات‌های دوجانبه، در اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز نیز شرکت خواهند کرد».
***
وزیر دفاع:
تحریم و فشار هرگز ما را از تلاش پایدار منصرف نمی‌کند
وزیر دفاع گفت: تحریم و فشار از ناحیه‌ نظام سلطه و استکبار، هرگز قادر نخواهد بود ما را از راه و تلاش پایدار منصرف کند. 
امیر آشتیانی در دومین نمایشگاه بومی‌سازی قطعات الکترونیک و میکروالکترونیک با بیان اینکه همه صنایع به نوعی به صنایع الکترونیک وابسته هستند، افزود: این صنعت یک صنعت ویژه و راهبردی است و لازم است در راستای خودکفایی و عدم وابستگی کشور، توسعه فناوری‌های برترساز در حوزه الکترونیک، توجه به صادرات و شناسایی ظرفیت‌های درونی و توسعه‌ همکاری‌های دوسویه (انتقال سرریز فناوری به بخش‌های ملی و خصوصی) با جدیت و اهتمام کامل مدنظر قرار گیرد. وی تأکید کرد: تحریم و فشار از ناحیه‌ نظام سلطه و استکبار هرگز قادر نخواهد بود ما را از راه و تلاش پایدار منصرف کند و ان‌شاءالله در راه اعتلای آرمان‌ها و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و سرافرازی ملت عزیز و شریف ایران با شتاب فزاینده مسیر پیشرفت را ادامه خواهیم داد. وزیر دفاع با بیان اینکه صرفه‌جویی ارزی حاصل از بومی‌سازی این ۲ دستگاه پزشکی بالغ بر ۸۰ میلیون دلار در سال است، ادامه داد: صاایران آماده است در کنار وزارت بهداشت درباره تولید محصولات فناورانه پزشکی و چالشی، تجهیز بیمارستان‌ها، راه‌اندازی خدمات سلامت از راه دور و تأمین سایر نیاز‌ها در حوزه صنایع الکترونیک با استفاده از شبکه نخبگان این سازمان و شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان خدمتگزار مردم حاضر باشد. 
***
رئیس کل دادگستری استان تهران:
بیشترین گله‌مندی مردم اطاله دادرسی است
رئیس کل دادگستری استان تهران با تاکید بر لزوم کنترل ورودی‌ها به نقش مقامات ارجاع در این زمینه اشاره کرد. 
علی القاصی‌مهر گفت: در آسیب‌شناسی انجام‌شده در اکثر حوزه‌های قضایی، چه در سطوح بدوی و چه در سطوح تجدیدنظر، آنچه همکاران از آن رنج می‌برند و نسبت به آن گله‌مند هستند و مردم نیز نسبت به آن ناراضی هستند، «اطاله رسیدگی‌های قضایی» است و علل و عوامل گوناگونی در این امر دخیل و موثر است؛ بخشی از این موضوع به کمبود قاضی یا افزایش وارده‌ها در خیلی از شعب بازمی‌گردد. 
وی با تاکید بر لزوم حرکت در چارچوب برنامه‌ها و محورهای ابلاغی به‌ منظور بهبود شرایط در فرآیندهای قضایی گفت: در این راستا، «برنامه عملیاتی با راهبرد کاهش اطاله دادرسی» از همان روزهای اول در ‌دوره مدیریت جدید با تلاش همکاران تدوین و ابلاغ شد و انتظار این است همکاران تلاش خود را در چارچوب دستیابی به اهداف مشخص شده در این برنامه مضاعف و بیشتر کنند. 
القاصی‌مهر تصریح کرد: در این جلسه قصد داریم با حضور مدیران صف و میدانی در اجرای فعالیت‌ها، بازنگاهی به عملکرد خود در طول ۲ ماه گذشته داشته باشیم تا مشخص شود در راستای پیشبرد «برنامه عملیاتی برای کاهش اطاله دادرسی» چه میزان پیشرفت داشته‌ایم و در کجا و به چه علت عقب هستیم و در نهایت برای یک ماه پایانی سال باید چه کارهایی انجام دهیم تا بتوانیم به هدف‌گذاری خود دست پیدا کنیم. 
***
امکانات زیرساختی مراسم اربعین حسینی تقویت می‌شود
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: امکانات زیرساختی و لجستیکی در ۳ استان کرمانشاه، ایلام و خوزستان با هدف تقویت رفاه حال زائران حسینی تقویت می‌شود. 
سیدمجید میراحمدی در هشتاد‌و‌هفتمین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی که با حضور نمایندگان دستگاه‌ها در محل وزارت کشور برگزار شد، افزود: باید برنامه‌ریزی‌های لازم را برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی در سال پیش رو داشته باشیم. وی افزود: اربعین 1401 مصادف با فصل گرم سال است و برای همین باید تمهیدات لازم را به لحاظ زیرساختی برای برگزاری مراسم داشته باشیم. 
میراحمدی ادامه داد: تامین آب شرب به‌موقع برای زائران حسینی از جمله ضرورت‌هاست و در این راستا احداث کارخانه‌های یخ‌سازی در ۳ استان کرمانشاه، ایلام و خوزستان باید دنبال شود. 
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: امسال پیش‌بینی 5 میلیون زائر حسینی را داریم و البته تصمیمات متناسب با شرایط کرونایی و اتخاذ اصول بهداشتی اتخاذ می‌شود. وی افزود: هم‌اکنون باید به نحو مناسبی اطلاع‌رسانی شود تا کسانی که مشتاق زیارت در مراسم اربعین حسینی هستند حتما تزریق ۲ دوز واکسن را داشته باشند. 
معاون وزیر کشور گفت: ممکن است با توجه به تاکید ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، شرط تزریق 3 دوز واکسن هم الزامی باشد اما در هر صورت تزریق ۲ دوز واکسن الزامی است و عاشقان اهل‌بیت باید این امر را در نظر داشته باشند. 

Page Generated in 0/0049 sec