printlogo


کد خبر: 245063تاریخ: 1400/11/30 00:00
اخبار

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
هیأت امنای فارابی تشریفاتی نیست
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین جلسه هیات امنای جدید بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به مأموریت‌های پیش روی بنیاد سینمایی فارابی با هدف ارتقای جایگاه صنعت سینمای ایران گفت: امیدواریم با حمایت‌های ویژه رئیس‌جمهور و مساعدت و همکاری مجلس شورای اسلامی در بودجه سال آینده شاهد اتفاق ویژه در بنیاد سینمایی فارابی و اعتلای این نهاد سینمایی، بویژه در بخش تولیدات سینمایی در تراز انقلاب اسلامی باشیم، چرا که این موضوع همواره یکی از منویات رهبر معظم انقلاب است و باید تلاش کنیم با همراهی هیأت ‌امنای بنیاد فارابی بخشی از این مطالبات را که گامی در جهت جهاد تبیین به حساب می‌آید اجرایی کنیم. به گزارش «وطن‌امروز»، محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به اهمیت «اقتصاد فرهنگ» تصریح کرد: نگاه ما همیاری و کمک متقابل اقتصاد و فرهنگ است و هیأت امنای بنیاد سینمایی فارابی باید ظرفیت حداکثری عملیاتی و اجرایی خود را به نفع سینمای ایران فعال کند، چرا که نگاه ما به این جلسه و عزیزانی که در هیات امنا هستند تشریفاتی و به‌مثابه شورای سیاست‌گذاری نیست و امیدواریم با نگاهی کاملا اجرایی و عملیاتی بتوانیم قدم‌هایی برای اعتلای سینمای ایران برداریم. 
***
آغاز ساخت موسیقی سریال «خوشنام»
در حالی ‌که تصویربرداری سریال «خوشنام» در باشگاه سوارکاری ادامه دارد، کارن همایونفر موسیقی متن این سریال را می‌سازد. به گزارش فارس، تصویربرداری سریال «خوشنام» محصول شبکه یک سیما هفته آینده در باشگاه سوارکاری ادامه می‌یابد. «احمد زالی» تهیه‌کننده این سریال تلویزیونی گفت: کارن همایونفر برای سریال «خوشنام» موسیقی متن می‌سازد. زالی افزود: تصویربرداری «خوشنام» در هفته پیش رو در باشگاه سوارکاری با بازی هومن حاجی‌عبداللهی، امیر کربلایی‌زاده، عباس جمشیدی‌فر، امیر غفارمنش و بازیگرانی جدید که بزودی اطلاع‌رسانی می‌شود ادامه پیدا خواهد کرد. در خلاصه داستان این سریال می‌خوانیم: از مکافات عمل غافل مشو، گندم از گندم بروید جو ز جو. 
***
چاپ پنجم «مهمان فشنگ‌های جنگی»
کتاب «مهمان فشنگ‌های جنگی» نوشته سید‌قاسم یاحسینی شامل خاطرات مجید بنشاخته (سجادیان) توسط انتشارات سوره مهر به چاپ پنجم رسید. به گزارش مهر، کتاب «مهمان فشنگ‌های جنگی» نوشته سیدقاسم یاحسینی شامل خاطرات مجید بنشاخته (سجادیان) آزاده ایرانی در روزهای پایانی جنگ ایران و عراق بتازگی توسط انتشارات سوره مهر به چاپ پنجم رسیده است. این اثر رنج‌ها و امیدهای یک نوجوان روستایی را در دفاع از آب و خاکش در برابر دیدگان شما به نمایش می‌گذارد تا تعریف دیگری از دفاع مردمی برای‌تان معنا پیدا کند. با توجه به تفاوت دستور زبان عصر جنگ و بعد از جنگ، باید زمینه‌ای ایجاد شود که با زبان تعقل و آمار، حقایق دوران دفاع‌مقدس به جامعه انتقال یابد. تدوین این کتاب هم به شکلی است که آن را به روایتی همچون قصه تبدیل کرده که ماجرا را از روستای محل زندگی صاحب خاطرات شروع می‌کند و در میان راه، به سنگرها و خاکریزهای گوناگون در جنگ سر می‌زند و به روزهای سخت و طاقت‌فرسای حضور در اردوگاه‌های عراق می‌رسد و در پایان هم به خاک ایران ختم می‌شود. چاپ پنجم این‌کتاب با شمارگان هزار و ۲۵۰ نسخه عرضه شده است. 
***
انتقاد از دستمزدهای بالای بازیگران
بازیگران به سینما و تلویزیون رحم کنند!
سروش محمدزاده، کارگردان فصل دوم سریال «نوار زرد» با بیان اینکه فصل اول این مجموعه را دوست داشته است، درباره پیوستن خود به فصل دوم این سریال گفت: من قبل از نوار زرد، سریال «سیاوش» را کار کرده بودم که تعدادی صحنه اکشن داشت اما گمان می‌کنم ساخت تله‌فیلم «ایکس ری» در این انتخاب بی‌تأثیر نبود. به گزارش تسنیم، وی با اشاره به استفاده حداکثری از بازیگران تئاتر در سریال نوار زرد، ادامه داد: بعضا بازیگرانی را آوردیم که گمان می‌کردند سینما فقط پارتی‌بازی است، خواستیم متوجه شوند خیلی هم این‌طور نیست. وی درباره انتخاب بانیپال شومون توضیح داد: بعد از اینکه انتخاب بازیگر جدید مطرح شد، آقای هندی جانشین تهیه‌کننده هم آقای بانیپال را پیشنهاد کرد. در طول 7 ماه فیلمبرداری، آقای بانیپال بسیار یکدست کارکرد. متأسفانه بازیگران سینمایی ما اخیرا رغبت چندانی برای حضور در تلویزیون ندارند و این یک چالش بزرگ برای کارگردان است. امیدوارم تعدادی از بازیگران سینما که به پول فکر می‌کنند بدانند یک جایی باید خودشان به سینما و تلویزیون رحم کنند. آیا واقعا برای 8 ساعت کار در 26 روز از ماه، باید یک میلیارد تومان دستمزد ‌طلب کرد؟ اگر مراقبت نکنیم قطعا بنای سینما و تلویزیون فرو خواهد ریخت. 

Page Generated in 0/0071 sec