printlogo


کد خبر: 245066تاریخ: 1400/11/30 00:00
در آیین قدردانی از عوامل فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» مطرح شد
جنگیدن برای به تصویر کشیدن جنگ

آیین قدردانی از عوامل فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر با حضور پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی و حمید شاه‌آبادی، معاون سیما برگزار شد. به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، پیمان جبلی پس از شنیدن سخنان و خاطرات عوامل این اثر گفت: فکر می‌کردم بیشتر از اینها باید از بازیگران درباره این سریال بشنوم اما احساس می‌کنم آنقدر این کار تأثیرگذار بوده که اغلب بازیگران سکوت کرده‌اند تا مخاطب خود به ارزش این کار برسد. من جدیدترین فرد در میان عوامل سریال هستم و در روزهای پایانی این اثر به آن پیوستم اما حسی که دارم مانند حس یک آشنای دیرین است که همه این لحظه‌ها را از نزدیک تجربه کرده ‌است. جبلی با تحسین‌آمیز خواندن پلان‌های مربوط به عملیات بدر و خیبر در این اثر گفت: واقعیت جنگ یعنی صحنه‌های ترس و بهت و مردد شدن و اینکه در لحظه نتوانی تصمیم بگیری و بهت‌زده از انبوه انفجار نفهمی که اطرافت چه می‌گذرد. وی افزود: ما صدها قهرمان ملی داریم که باید آنها را به مخاطب بشناسانیم و هر کدام از آنها داستان‌های زیبایی دارند که از آنها غفلت کرده‌ایم. من اینها را به عنوان رزمنده می‌فهمم و از اینکه جوانی مانند آقای حجازی‌فر که خودش جنگ را تجربه نکرده است توانسته این لحظه‌ها را بدون اشکال ترسیم کند، ایشان را تحسین می‌کنم. 
در ادامه هادی حجازی‌فر، کارگردان و بازیگر سریال «عاشورا» و فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» ضمن قدردانی از توجه مردم به این اثر گفت: خوشحالم روح کار با طیف گسترده‌ای از مردم ارتباط برقرار کرده است. وی افزود: اگر به اینجا رسیده‌ایم فقط به این دلیل بود که من گروه درجه ‌یکی داشتم که در اوج کرونا و با کمبودها، کنار کار ماندند؛ عوامل این اثر از بهترین‌های سینما هستند که به‌رغم سختی‌ها و کمبودها با ایمان و توکل در کار حضور داشتند. ۲ سال تمام جنگ واقعی برای در اختیار گرفتن امکانات، بودجه و قانع‌کردن و قسم ‌خوردن را تجربه کردم اما چون خودم و گروه به آنچه می‌ساختیم باور داشتیم، ادامه دادیم. مهم نیست دیگران چه می‌گویند اما باید از دکتر جبلی تشکر کنم که به محض ورودش به سازمان راه را برای ما هموار کرد. مانند بچه‌حزب‌اللهی‌های قدیمی انگار می‌دانست ما چه می‌خواهیم و نیازمان چیست. همین که پول بیت‌المال را به ما سپرد و باور کرد که ما چه کاری را تولید می‌کنیم و به ما اعتماد کرد، از ایشان تشکر می‌کنیم. 
***
    «موقعیت مهدی» برگزیده ققنوس   
مراسم اختتامیه یازدهمین دوره محفل سینما انقلاب و جایزه سینمایی ققنوس شامگاه پنجشنبه با حضور جمعی از اهالی هنر، بازیگران و پیشکسوتان عرصه سینما در شبکه افق سیما برگزار شد و 3 فیلم برتر این جشنواره معرفی شدند. به گزارش «وطن‌امروز»، یازدهمین دوره محفل سینما انقلاب و جایزه سینمایی ققنوس به دبیری سعید مظاهری از 14 بهمن‌ماه کار خود را با اکران فیلم‌های سینمایی چهلمین جشنواره فیلم فجر و برگزاری محافل سینمایی در پردیس ملت آغاز کرد. اکران فیلم‌های سینمایی و نقد و بررسی این آثار تا 22 بهمن ماه ادامه داشت. هیات داوران مرکزی یازدهمین محفل سینما انقلاب را چهره‌هایی نظیر آقایان سیدمهدی ناظمی، سیدمحمدحسینی، محمدمهدی رسولی، جلال غفاری، کیوان امجدیان، محمد کوچک و محمدحسن فردوسی‌زاده تشکیل دادند. در مراسم اختتامیه، همچنین از یک عمر فعالیت هنری جمال شورجه، نویسنده و کارگردان پیشکسوت سینما و تلویزیون تقدیر شد. محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی که میهمان ویژه این برنامه تلویزیونی بود از جمال شورجه تقدیر کرد. همچنین جلال غفاری و سیدمحمد حسینی از اساتید محافل سینما انقلاب درباره ضرورت گفتمان‌سازی در سینما و مساله سینما پیشرفت سخن گفتند. در پایان، فیلم‌های برتر یازدهمین محفل سینما انقلاب معرفی شدند. فیلم سینمایی هناس به کارگردانی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه رتبه سوم را کسب کرد. حسین دارابی و محمدرضا شفاه جایزه خود را از دبیر این رویداد دریافت کردند. همچنین فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» با حضور محمود بابایی، تهیه‌کننده این اثر و مهدی تراب‌بیگی، فیلمنامه‌نویس آن به عنوان دومین اثر برتر این جشنواره اعلام شد. در نهایت، فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» به عنوان بهترین فیلم یازدهمین محفل سینما انقلاب معرفی شد. هادی ‌حجازی‌فر کارگردان، حبیب والی‌نژاد تهیه‌کننده، امیر داوری طراح صحنه و وحید حجازی‌فر بازیگر نقش حمید باکری در این فیلم سینمایی تقدیر شدند.  

Page Generated in 0/0060 sec