printlogo


کد خبر: 245075تاریخ: 1400/11/30 00:00
اخبار

اصولی: از فیفا مهلت می‌گیریم
عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: اگر گردش کار اولیه برای تصویب اساسنامه در مجلس انجام شود، از فیفا درخواست مهلت می‌کنیم تا فوتبال ملی دچار مشکل نشود. احسان اصولی، عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال و سخنگوی این فدراسیون در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه «ورزش و مردم» درباره عزل شهاب‌الدین عزیزی‌خادم از ریاست فدراسیون فوتبال اظهار داشت: هیات‌رئیسه بر اساس اختیاری که در اساسنامه داشت، با توجه به چندین متغیر و مسأله، موضوع عزل رئیس فدراسیون را مطرح کرد. به هر حال همه اشکالاتی که هیات‌رئیسه در طول این مدت می‌دید، انباشته می‌شد، بویژه موضوع اساسنامه که حتی از سوی فیفا نیز پیام تبریک داده شد. البته مشخص شد این پیام تبریک کذب است و اساسنامه باید در مجلس به تصویب برسد. در واقع اساسنامه‌ای که سال گذشته به تصویب مجمع رسید و انتخابات فدراسیون هم بر اساس آن برگزار شد، در نهایت باید به تصویب مجلس برسد. وی در ادامه خاطرنشان کرد: پایان زمان تصویب این اساسنامه در مجلس 10 اسفندماه است. با دوستان در مجلس گفت‌وگوهایی داشتیم و قرار شد هر چه سریع‌تر این موضوع در دستور کار قرار گیرد. اگر گردش کار اولیه انجام شود، از فیفا درخواست مهلت می‌کنیم تا فوتبال ملی دچار مشکل نشود. 
***
 ستاره نروژی با مادرید به توافق رسید؟
رسانه‌های اسپانیایی گزارش دادند رئال مادرید با نماینده‌های هالند به توافق نزدیک شده است. دورتموند در دور رفت پلی‌آف لیگ اروپا مقابل رنجرز شکست سنگینی را متحمل شد تا صعود این تیم به جمع 16 تیم پایانی با مشکل روبه‌رو شود. ارلینگ هالند از روی سکوهای ورزشگاه زیگنال ایدونا پارک نظاره‌گر نمایش ضعیف تیمش بود؛ تیمی که بدون حضور او عملکرد خوبی نداشته و همین موضوع باعث شده تا شایعات رفتن هالند در تابستان به اوج خود برسد. بارسلونا و رئال‌مادرید مدت‌هاست با هم بر سر خرید این بازیکن رقابت دارند تا بتوانند در تابستان با پرداخت مبلغی بیش از 75 میلیون یورو، ستاره گلزن نروژی را به لالیگا بیاورند. اما اتفاق مهمی درباره نقل و انتقالات اروپایی رخ داد و آن هم پیش‌قدمی درباره خرید هالند بود. به گزارش رسانه‌های اسپانیایی، رئال‌مادرید با رافائل پیمنتا، دست راست مینو رایولا، مدیر برنامه هالند و پدر او جلسه‌ای برگزار کرد و به نظر می‌رسد توافق نزدیک است.  اسپورت کاتالونیا نوشت که جلسه‌ای در شهر موناکو بین نماینده‌های رئال و هالند برگزار شد که موفقیت‌آمیز بود و به نظر می‌رسد این تیم با ستاره نروژی در آستانه توافق قرار گرفته است. همه چیز حالا به تصمیم شخص «هالند» وابسته است که بخواهد به کدام تیم برود. برخی رسانه‌ها مدعی هستند هالند به خاطر بنزما حاضر نیست به رئال‌مادرید بپیوندد ولی کهکشانی‌ها آماده هستند با پیشنهادهای متفاوت ستاره گلزن فوتبال را به برنابئو بیاورند. رئال‌مادرید از سوی دیگر با امباپه به توافق رسیده تا این بازیکن نیز تابستان آینده راهی لالیگا شود. 
***
مطرح شدن فروش سهام استقلال و پرسپولیس در خطبه نماز جمعه تهران
خطیب موقت جمعه تهران گفت: دولت مراقب باشد افراد خاص و ناکاربلد سهام ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال را در اختیار نگیرند. به گزارش مهر، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد، خطیب نماز جمعه این هفته تهران در بخشی از خطبه به موضوع واگذاری ۲ باشگاه فوتبال پرطرفدار استقلال و پرسپولیس اشاره کرد و گفت: دنیای فوتبال دارای ابعاد چندوجهی شامل ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و روانی است که مدیریت بهینه این بخش، نیازمند فرآیندی نظام‌مند و صحیح است تا از طریق این مسیر در جهت ارتقای ورزش گام بردارد. خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه مراقبت دولت نیاز است تا افراد خاص و ناکاربلد سهام ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال را در اختیار نگیرند، اظهار کرد: لازم است دولت برنامه‌ریزی کند تا سهام این ۲ باشگاه پرطرفدار به توده‌ مردم و هواداران‌شان واگذار شود. حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد افزود: واگذاری سهام این ۲ باشگاه به هواداران‌شان موجب می‌شود تا راه برای توسعه این ورزش هموار شود، البته نباید در خرید سهام نیز محدودیت ایجاد شود. وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: رهبر معظم انقلاب در بیاناتی که در دیدار مدال‌آوران بازی‌های آسیایی داشتند، فرمودند موفقیت‌های مدال‌آوران، پیام‌آور امید و نشاط برای نسل جوان است و پیام آن، این است که ما می‌توانیم در رقابت با صاحبان قدرت و ثروت، در سایه عزم و اراده در یک جایگاه فاخر قرار بگیریم. طبق فرموده ایشان، قهرمانان ملی، آموزگاران ایستادگی، امید و نشاط هستند. خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: معظم‌له همچنین تأکید دارند قهرمانی در کنار حفظ ارزش‌های اسلامی باشد، حضور بانوان ورزشکار ایرانی در رقابت‌های مختلف جهانی با حفظ حجاب اسلامی نیز نشان‌دهنده این است که حجاب نه‌تنها مانع حضور در میدان‌های مختلف اجتماعی نیست، بلکه بانوان ورزشکار ما با تقید به حجاب و عفاف می‌توانند پیشگام این صحنه‌ها و جلوه‌ای از ارزش‌های اسلامی باشند. حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با بیان اینکه ما در دوران انقلاب اسلامی توانستیم جایگاه‌های ویژه‌ای را در بازی‌های المپیک و جهانی کسب کنیم، گفت: این در شرایطی است که کاروان ‌ملی ما در المپیک ۲۰۱۲ توانست در میان ۲۰۴ کشور، رتبه دوازدهم جهان را به دست آورد.

Page Generated in 0/0056 sec