printlogo


کد خبر: 245078تاریخ: 1400/11/30 00:00
رئیس فدراسیون فوتبال با رأی قاطع هیأت رئیسه عزل شد
پایان عزیزی خادم

سرانجام در جلسه سرنوشت‌ساز هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با رأی قاطع اعضا، شهاب‌الدین عزیزی‌خادم از ریاست این فدراسیون عزل شد. در جلسه صبح روز پنجشنبه هیات‌رئیسه که در مرکز ملی فوتبال برگزار شد، هر 8 نفر به عزل شهاب‌الدین عزیزی‌خادم از ریاست این فدراسیون رأی دادند تا دوران «خوبان عالم» در فدراسیون فوتبال پس از 355 روز به پایان برسد. عزیزی‌خادم 10 اسفند 99 به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شده بود. طبق اساسنامه، حضور حیدر بهاروند و حمیدرضا مهرعلی، نواب رئیس اول و دوم فدراسیون فوتبال در فدراسیون و هیات‌رئیسه غیرقانونی است و به همین دلیل این دو اجازه حضور در جلسه را پیدا نکردند تا تعداد افراد دارای حق رأی به 8 نفر برسد. هر 8 نفر به برکناری عزیزی‌خادم رأی دادند تا او با رأی قاطع از فدراسیون فوتبال خداحافظی کند. مهرداد سراجی، احسان اصولی، بهرام رضاییان، احمدرضا براتی، میرشاد ماجدی، شهره موسوی، طهمورث حیدری و خداداد افشاریان اعضای حاضر در نشست برکناری رئیس فدراسیون بودند. عزیزی‌خادم نیز در نشست هیات‌رئیسه حاضر بود اما چون رأی‌گیری درباره خودش بود، حق رأی نداشت. طبق اساسنامه ظرف مدت ۳ ماه، مجمع فدراسیون فوتبال باید برگزار و موضوع برکناری عزیزی‌خادم در آنجا به رأی گذاشته شود. در این مدت فدراسیون با سرپرستی میرشاد ماجدی اداره خواهد شد. 
 
* ماجدی: فوتبال نیاز به آرامش و اتحاد دارد
میرشاد ماجدی نخستین اظهارنظر مطبوعاتی خود را بعد از تصدی پست سرپرست فدراسیون فوتبال انجام داد. گمانه‌زنی‌های روزهای اخیر در رابطه با پایان فعالیت عزیزی‌خادم در فدراسیون با ورود میرشاد ماجدی به واقعیت تبدیل شد. فوتبال ایران شاهد پایان فعالیت شهاب‌الدین عزیزی‌خادم در راس فدراسیون فوتبال پس از ۱۱ ماه از اعتماد مجمع فدراسیون به او بود. هیات‌ رئیسه فدراسیون که بر اساس اساسنامه جدید حق درخواست عزل رئیس فدراسیون را داشت با برگزاری مجمع فوق‌العاده و رای‌گیری صورت‌گرفته پایان صدارت عزیزی‌خادم را در فدراسیون فوتبال رقم زد. پس از رای‌گیری هیأت‌رئیسه، میرشاد ماجدی، بازیکن اسبق تیم فوتبال استقلال به‌ عنوان سرپرست جدید فدراسیون انتخاب شد تا وظیفه هدایت فدراسیون تا انتخاب رئیس جدید فدراسیون فوتبال را بر عهده داشته باشد. میرشاد ماجدی که متولد ۴۹ و از اهالی استان گیلان با دکترای مدیریت راهبردی ورزش است و سابقه بازی در استقلال و سرپرستی و عضویت هیات مدیره این تیم را دارد یکی از ارکان استقلال در کسب ستاره دوم آسیایی این باشگاه بود. ماجدی که از شاهین به استقلال پیوسته ‌و در تیم امید حسن ‌‌‌حبیبی در سال ۷۰ در کنار خداداد عزیزی، افشین ‌پیروانی و‌ رضا شاهرودی عضو تیم ‌ملی امید بود، در ۲ سال پرشکوه آبی‌ها در سال‌های ۷۰ و ۷۱ یکی از بازیکنان این تیم بود. ماجدی مرداد سال ۷۰ همراه با استقلال قهرمان جام باشگاه‌های آسیا شد و چند ماه بعد با همین تیم تا فینال این رقابت‌ها پیش رفت و در پایان در نایب‌قهرمانی آسیا هم در کنار استقلال بود. ماجدی در تیم ‌ملی امید نیز یکی از خوب‌های ایران و حسن حبیبی بود. گل زیبای او به تیم امید قطر در ششم مهرماه و در دیدار انتقامی سال ۷۰ یکی از گل‌های خوب ایران در آن سال‌ها بود. 
ماجدی بعد از معرفی به ‌عنوان سرپرست فدراسیون، گفت‌وگوی کوتاهی انجام داد. وی در پاسخ به این سوال که اولویت کاری او در سمت سرپرست فدراسیون فوتبال چیست، گفت: مساله اول، بحث مالی فدراسیون فوتبال است و سپس تدارک برای ۲ بازی تیم ‌ملی در پایان مرحله مقدماتی جام‌جهانی و همچنین برنامه‌ریزی سریع برای تیم ‌ملی امید با توجه به اینکه قرعه‌کشی این رقابت‌ها امروز انجام شد و ما در گروه سختی قرار گرفتیم. در حوزه زنان هم یک اعزام به رقابت‌های برون‌مرزی داریم و قرار است تیم فوتسال زنان روسیه هم به ایران بیاید. ماجدی گفت: ان‌شاءالله از همین فردا کار را در فدراسیون آغاز می‌کنیم و امیدواریم این امانت را بخوبی تحویل نفر بعد بدهیم؛ در حال حاضر دغدغه‌هایی مثل مسائل رفاهی کارکنان فدراسیون فوتبال نیز با توجه به شرایط زمانی فعلی پیش‌روی ما است که باید بتوانیم آن مسائل را هم با کمک اعضای هیأت‌رئیسه حل‌وفصل کنیم. 
ماجدی ضمن تشکر از اهالی فوتبال، پیشکسوتان، خبرنگاران و همه کسانی که بابت این انتخاب به وی تبریک گفتند، گفت: تنها درخواست من از جامعه فوتبال، حفظ اتحاد و آرامش برای بهبود شرایط کلی فوتبال ایران است؛ من هم سعی می‌کنم همه‌ توانم را در مسؤولیت جدید تا زمان تصدی به کار گیرم.
***
    نخستین تصمیم مهم میرشاد ماجدی در فدراسیون     
در یک اتفاق پیش‌بینی شده و البته بی‌سابقه در فوتبال ایران، عزیزی‌خادم با رای اعضای هیات‌رئیسه از سمت خود برکنار شد و جالب اینکه جای خود را به میرشاد ماجدی داد. حالا مهم‌ترین ماموریت پیش روی او قرارداد با مهدی مهدوی‌کیا به عنوان سرمربی تیم ملی امید است. به این خاطر که مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا نزدیک است و این تیم باید در فیفا دی پیش رو که فروردین‌ماه سال آینده خواهد بود، تمرینات آماده‌سازی خود را آغاز کند. جالب اینکه گروه‌بندی مسابقات هم مشخص شده و ایران با ازبکستان به عنوان میزبان بازی‌ها، ترکمنستان و قطر همگروه شده است. این مسابقات قرار است خردادماه سال بعد با حضور 16 تیم در 4 گروه 4 تیمی در شهر تاشکند آغاز شود. میرشاد ماجدی که تا چندی پیش پای خود را از مسأله قرارداد مهدی مهدوی‌کیا کنار کشیده بود و اینطور گفته بود که مسائل مربوط به قرارداد مهدی مهدوی‌کیا توسط دبیرکل در حال پیگیری است، اکنون باید به طور سفت و سخت پیگیر این ماجرا باشد چرا که امیدها برای آماده‌سازی خود به منظور حضور در مسابقات قهرمانی آسیا کمتر از ۴ ماه فرصت دارند و در فرصت باقی‌مانده تنها می‌توانند در روزهای فیفا تمرین کنند چون بیشتر بازیکنان تیم زیر 23 سال ایران در خدمت تیم‌های دسته اولی و لیگ برتری هستند و در زمان‌ مسابقات نمی‌توانند اردوی تیم باشگاهی‌شان را ترک کنند. انتخاب مهدی مهدوکیا و وحید شمسایی با رای اعضای هیات‌رئیسه بوده و میرشاد ماجدی با وجود رفتار عزیزی‌خادم درباره انتخاب مهدی مهدوی‌کیا که برای او جای گلایه باقی گذاشت باید پیگیر موضوع قرارداد مهدوی‌کیا به عنوان سرمربی تیم‌ملی امید باشد و اگر این موضوع به سرانجام نرسید به‌سرعت یک رهبر فنی جدید برای تیم امید انتخاب کند، بویژه که اردوی آماده‌سازی تیم امید در بهمن‌ماه به دلیل حضور نداشتن مهدی مهدوی‌کیا لغو شد. دلیل هم واضح و روشن است؛ تا شروع مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا در تاشکند کمتر از 4 ماه باقی مانده است. 

Page Generated in 0/0073 sec