printlogo


کد خبر: 245086تاریخ: 1400/11/30 00:00
اخبار

دستگیری سارقان پیچ‌های تیر‌های چراغ برق بزرگراه آزادگان
سارقانی که اقدام به سرقت پیچ‌های تیرهای چراغ برق در محدوده بزرگراه آزادگان کرده و منجر به سقوط 5 تیر در این بزرگراه شده بودند، از سوی ماموران پلیس پایتخت دستگیر شدند. سرهنگ علی همه‌خانی، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از سقوط 5 تیر چراغ برق در مسیر شرق به غرب بزرگراه آزادگان خبر داد و گفت: ساعت ۹ روز پنجشنبه گذشته ۵ تیر چراغ برق در مسیر شرق به غرب بزرگراه آزادگان قبل از پل سعیدی محدوده علی‌آباد قاجار روی سطح سواره سقوط کردند؛ حادثه‌ای که اگرچه منجر به انسداد کامل محور شد اما خوشبختانه خسارت جانی در پی نداشت. در نتیجه تحقیقات انجام شده مشخص شد این حادثه در پی باز شدن پیچ‌های چراغ‌های برق توسط فرد یا افرادی انجام شده است و همین موضوع شائبه سرقت را تشدید کرد. سرانجام ماموران پلیس ۲ نفر را که اقدام به سرقت این پیچ‌ها کرده بودند شناسایی کردند که سارقان طی عملیاتی دستگیر شدند و به جرم خود اعتراف کردند. 
***
تولید نسل جدید واکسن برکت برای مقابله با اُمیکرون
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از تولید نسل جدید واکسن برکت برای مقابله با سویه اُمیکرون خبر داد. 
یونس پناهی اظهار کرد: واکسن خاص اُمیکرون -که توسط بنیاد برکت تولید شده- این هفته وارد فاز مطالعه بالینی می‌شود، این نوع واکسن در مطالعات نشان داده که می‌تواند در برابر ویروس اُمیکرون حفاظت خوبی ایجاد کند و در صورت اثبات این اثربخشی، تولیدکنندگان آن می‌توانند تعداد قابل قبولی از این نوع واکسن را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند. 
وی با بیان اینکه اثرگذاری هر دوز واکسن به طور متوسط طی یک دوره ۴ ماهه از بین می‌رود، افزود: کسانی که بیش از ۴ ماه از تاریخ آخرین تزریق واکسن آنها گذشته است باید در اسرع وقت برای تزریق دوز بعدی اقدام کنند. 
وی با بیان اینکه تاکنون 30 میلیون نفر از جمعیت کشورمان هر ۳ دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، یادآور شد: پیک ششم کرونا با انتشار سویه اُمیکرون در هفته دوم اسفند به اوج خود می‌رسد. 
***
ریزش ساختمان در رباط‌کریم 18 کشته و زخمی برجا گذاشت
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران از حادثه انفجار و ریزش یک ساختمان در رباط‌کریم با ۹ مصدوم و ۹ کشته خبر داد و گفت: عملیات جست‌وجو و آوار‌برداری از سوی نیروهای هلال‌احمر و سایر دستگاه‌های امدادی از لحظه وقوع حادثه در روز چهارشنبه آغاز شد و ساعت ۷:۳۰ صبح روز پنجشنبه پایان یافت. 
شاهین فتحی در گفت‌و‌گو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: ساعت ۲۰:۱۰ چهارشنبه گذشته ریزش ساختمانی ۳‌طبقه در محله شیرین در رباط‌کریم به جمعیت هلال‌احمر اعلام شد. فتحی ادامه داد: پس از اعلام حادثه به‌سرعت ۳‌تیم امداد و نجات از هلال‌احمر رباط‌کریم به همراه یک تیم سگ‌های زنده‌یاب به محل حادثه اعزام شدند. مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران درباره علت وقوع این حادثه اظهار کرد: کارشناسان احتمال می‌دهند حادثه به دلیل نشت یا انفجار گاز رخ داده است. فتحی گفت: این حادثه ۹ کشته و ۹ مصدوم برجا گذاشت. پیکر آخرین نفر از فوتی‌های این حادثه حدود ساعت ۷:۳۰ صبح روز پنجشنبه از زیر آوار بیرون کشیده شد. پس از آن نیز عملیات آواربرداری و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان در رباط‌کریم به پایان رسید. 
***
کاهش هزینه سفر به عتبات عالیات از ابتدای ماه شعبان
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سال‌هاست شورای عالی حج جلسه تشکیل نداده و رئیس‌جمهور به من تذکر داده است هزینه‌های بالا مشکلی در حوزه زیارت است که باید این معضل برطرف شود، نباید مشکل مالی موجب دوری از زیارت شود. سید‌صادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت نیزگفت: افزایش هزینه‌ها شرایط را برای تشرف مشتاقان سفر عتبات مقدسه سخت کرده و باید بتوانیم در سفر‌های زیارتی عتبات عالیات به گونه‌‎ای برنامه‌ریزی کنیم که هم به درخواست‌ها پاسخ دهیم و هم قیمت‌ها شکسته شود تا تمام مشتاقان از این سفر معنوی و پربرکت استفاده کنند. 
حسینی با اشاره به تاکید رئیس‌جمهور بر سفر آسان افزود: ما سعی می‌کنیم تا هزینه سفر کاسته شود، بنابراین با آغاز سفر زمینی عتبات از ابتدای ماه شعبان هزینه‌ها کاهش خواهد یافت. به گفته وی، سفر کوتاه و ارزان اجرایی خواهد شد تا هر کسی با هر سلیقه بتواند به این سفر معنوی مشرف شود. علاوه بر این، سفر سوریه هم گسترش خواهد یافت.

Page Generated in 0/0056 sec