printlogo


کد خبر: 246137تاریخ: 1400/12/2 00:00
اخبار

«غیررسمی4» دیدنی شد
فعالان فرهنگی سراسر کشور به تماشای جدیدترین قسمت مستند «غیررسمی» با روایتی از دیدار جمعی از طنزپردازان با رهبرانقلاب‌ می‌نشینند. به گزارش «وطن‌امروز»، یکی از برنامه‌های مستمر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای که از سال‌های گذشته برقرار بوده، برگزاری جلسات گوناگون با طیف‌های مختلف علمی، اجتماعی، فرهنگی و هنری است؛ جلساتی که در فضایی متفاوت از دیدارهای رسمی برگزار شده و رهبر انقلاب پای صحبت‌ها و درددل حاضران می‌نشینند. بخشی از این جلسات از سال ۹۵ در قالب جلسات «پنجشنبه‌ای» برگزار شده است. مؤسسه پژوهشی- فرهنگی انقلاب اسلامی (دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای)، روایتی از این دیدارها را در مجموعه مستند «غیررسمی» تولید کرده که تاکنون ۳ قسمت از این مجموعه مستند با موضوع روایتی از دیدارهای پنجشنبه‌ای، دیدار راویان دفاع‌مقدس و دیدار نخبگان علمی و فناوری با رهبر انقلاب از شبکه‌های مختلف صداوسیما پخش شده و هر کدام با واکنش‌ها و بازتاب‌های ویژه‌ای از سوی مخاطبان و رسانه‌ها همراه شده است. چهارمین قسمت این مجموعه به بیان روایتی از سخنان و حواشی و دغدغه‌های حاضران در دیدار جمعی از طنزپردازان کشور با رهبر حکیم انقلاب که در تیرماه سال 98 برگزار شده است، می‌پردازد. نمایش این مستند ویژه فعالان فرهنگی و اهالی هنر و رسانه در استان‌های مختلف از هفته گذشته آغاز شده و در روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت. 
***
فارست گامپی‌ها در «اینجا» جمع می‌شوند
تام هنکس و رابرت زمکیس این بار برای ساخت فیلمی بر پایه یک رمان گرافیکی با هم همکاری می‌کنند. ورایتی نوشت: تقریبا ۳۰ سال بعد از همکاری تام هنکس، رابرت زمکیس و اریک راث در فیلم برنده جایزه اسکار «فارست گامپ»، حالا این ۳ نفر در یک فیلم جدید دوباره همکار می‌شوند. آنها قرار است اقتباسی از رمان گرافیک «اینجا» را بسازند که هنکس بازیگر آن خواهد بود؛ زمکیس روی صندلی کارگردانی می‌نشیند و راث فیلمنامه را می‌نویسد. این نخستین همکاری این ۳ چهره از سال ۱۹۹۴ تا به حال است. آن موقع «فارست گامپ» توانست برنده ۶ جایزه اسکار از جمله بهترین بازیگر مرد برای هنکس، بهترین کارگردان برای زمکیس و بهترین فیلمنامه اقتباسی برای راث و همچنین جایزه بهترین فیلم سال شود. فیلم «اینجا» توسط شرکت‌های پلی‌تون و ایمج‌مووز تهیه می‌شود. این خبر با فاصله کمی پس از آن منتشر شد که فیلم کمدی «مردی به نام آتو» با نقش‌آفرینی هنکس به قیمت بالای ۶۰ میلیون دلار توسط سونی پیکچرز خریداری شد و بزرگ‌ترین قرارداد ثبت شده در تاریخ بازار فیلم اروپا که امسال به صورت مجازی برگزار شد را ثبت کرد. 
***
«وقتی که مقدم اعلی حضرت مبارک شد!» منتشر شد
کتاب «وقتی که مقدم اعلی حضرت مبارک شد!» نوشته سیدسعید هاشمی توسط انتشارات کتابستان منتشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، این ‌کتاب مجموعه‌ای از داستان‌های تاریخی است که قهرمان آنها دانشمندان، علمای شیعه، مبارزان مسلمان و نام‌آوران کشورمان هستند؛ این شخصیت‌های معروف و دوست‌داشتنی در همه جای داستان‌های این کتاب، حضوری پررنگ دارند و شما را با زندگی بی‌ریا و کمیاب خود آشنا می‌کنند. داستان‌هایی از میرزا کوچک جنگلی، خواجه نصیرالدین طوسی، سیدحسن مدرس و دیگر بزرگان در این کتاب کنار یکدیگر جمع شده‌اند. این کتاب با ۲۳۵ صفحه و قیمت ۶۶ هزار تومان روانه بازار نشر شده است. 
***
ادامه تصویربرداری «بی‌همگان»
سریال «بی‌همگان» به تهیه‌کنندگی مهران مهام و کارگردانی بهرنگ توفیقی با قلم سعید جلالی و علیرضا کاظمی‌پور با بازیگران جدید این روزها در حال تصویربرداری است. به گزارش فارس، مهران مهام تهیه‌کننده سریال «بی‌همگان» گفت: با توجه به تعدد لوکیشن و اضافه شدن فیلمنامه و شخصیت‌های جدید، تصویربرداری این مجموعه تلویزیونی طبق برنامه‌ریزی در حال انجام است و گروه به جز چند لوکیشن خارجی راهی گلابدره و بعد از آن کارخانه خواهند شد تا سکانس‌های بازی مهدی سلطانی و دیگر شخصیت‌های اصلی تصویربرداری شود. مهام افزود: در مجموعه تلویزیونی «بی‌همگان» شاهد بازی و شخصیتی متفاوت از مهدی ماهانی در نقش اصلان خواهیم بود. وی همچنین ادامه داد: مهدی ماهانی، سلمان خطی و علی کاظمی جدیدترین بازیگرانی هستند که جلوی دوربین بهرنگ توفیقی رفتند. 
***
«آبنبات نارگیلی» در کتابفروشی‌ها
تازه‌ترین جلد سری رمان‌های آبنبات‌ مهرداد صدقی با نام «آبنبات نارگیلی» منتشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، این کتاب در ۱۲۵۰ نسخه توسط انتشارات سوره مهر عرضه می‌شود. در معرفی «آبنبات نارگیلی» و نویسنده‌اش توسط ناشر عنوان شده است: رمان طنز «آبنبات نارگیلی» اگر چه مانند دیگر آبنبات‌ها قصه مستقل خودش را دارد اما به سیاق قبلی‌ها یعنی آبنبات پسته‌ای، آبنبات هل‌دار و آبنبات دارچینی، راوی ماجراهای پسری به نام محسن است که در جریان زندگی در موقعیت‌های ناخواسته‌ای درگیر می‌شود. این اتفاقات اغلب طنز بانمکی را برای مخاطب می‌سازد. در «آبنبات نارگیلی» که جلد پس از «آبنبات دارچینی» است، محسن دانشجو شده و اتفاقات در نیمه دوم دهه ۷۰ روایت می‌شود. «نارگیلی» هم مثل آثار قبلی صدقی فضای نوستالژی دارد و یادآور تمام اتفاقاتی است که در این برهه زمانی رخ داده؛ همچنین شرایط اجتماعی حاکمی که تاثیرش روی زندگی راوی مشهود است هم در بخش‌های مختلف این رمان به چشم می‌خورد. علاقه‌مندان به «آبنبات نارگیلی» می‌توانند تا ۱۰ اسفند با تخفیف ۱۰درصدی اقدام به پیش‌خرید این کتاب با امضای نویسنده از سایت سوره مهر کنند. 

Page Generated in 0/0048 sec