printlogo


کد خبر: 246160تاریخ: 1400/12/2 00:00
اخبار

افزایش ۲۵ درصدی نرخ بلیت مترو در تهران
اعضای شورای اسلامی شهر تهران با اکثریت آرا با افزایش ۲۵ درصدی نرخ بلیت مترو در تهران برای سال آینده موافقت و قیمت بلیت تهران-کرج در سال 1401 را ۱۵۰۰ تومان تعیین کردند. به گزارش ایسنا، طبق مصوبه روز گذشته شورای شهر تهران، همچون سنوات گذشته خانواده شهدا، افراد دارای معلولیت و جانبازان از تخفیف ۱۰۰ درصد و دانش‌آموزان و دانشجویان از تخفیف ۵۰ درصد برای تهیه بلیت مترو و اتوبوس برخوردارند. همچنین خبرنگارانی که طرح ترافیک دریافت نمی‌کنند از کارت بلیت ۴۰۰ هزار تومانی و افراد بالای ۶۵ سال دارای کارت منزلت از تخفیف ۹۰ درصد استفاده می‌کنند. 
مهدی شایسته‌‌اصل، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در جریان جلسه شورای شهر تهران گفت: هم‌اکنون ارزان‌ترین بلیت مترو در دنیا را داریم. بلیت ارزان به اضافه تخفیفاتی که شورای شهر در نظر می‌گیرد باعث کاهش درآمدهای مترو می‌شود. 
***
۴ فوتی در حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال!
رئیس سازمان اورژانس کشور از فوت ۴ نفر به دنبال حوادث ناشی از چهارشنبه آخر سال در بهمن ۱۴۰۰ خبر داد. 
جعفر میعادفر گفت: بهمن‌ماه سال جاری و در آستانه چهارشنبه آخر سال، ۲۳ مصدوم ناشی از این حوادث توسط آمبولانس‌های اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند. وی ادامه داد: استان‌های آذربایجان شرقی، تهران و فارس بیشترین مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال را داشتند. میعادفر در پایان خاطرنشان کرد از تعداد کل آمار این حوادث، ۷۴ درصد مربوط به مصدومان آقا و ۲۶ درصد مربوط به مصدومان خانم‌ بوده است. 
***
نانوایی‌ها در صدر شکایات بهداشتی مردم به وزارت بهداشت
بیشترین مکان ثبت‌شده در سامانه شکایات مردمی وزارت بهداشت، شکایت بهداشتی از نانوایی‌هاست که اکثرا به دلیل عدم رعایت بهداشت دست و عدم استفاده از ماسک توسط کارکنان بوده است. 
بر اساس گزارش آخرین وضعیت بخش بهداشت شکایات مردمی سامانه ملی پاسخگویی ۱۹۰ وزارت بهداشت از اجرای پروتکل‌های بهداشتی در اصناف در مقابله با ویروس کرونا، از تاریخ ۱۶ تا ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ تعداد کل تماس‌های پاسخ داده شده ۹۳۰۲ تماس بوده است. در این بین تعداد کل شکایات ثبت‌شده ۳۰۱۸ مورد بوده و شکایت از عدم رعایت موازین بهداشتی در محیط کار (در رابطه با «کووید-۱۹») همچنان در صدر جدول قرار دارد. 
بر اساس این گزارش، بیشترین مکان مورد گزارش برای ثبت شکایات بهداشتی، نانوایی‌ها هستند. 
***
فرسودگی 75 درصد ناوگان اتوبوسرانی
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به فرسودگی 75 درصد ناوگان اتوبوسرانی گفت: 3 هزار دستگاه اتوبوس در پایتخت زمین‌گیر شده و اکنون فقط 2 هزار اتوبوس فعال است. 
بهرام نکاحی در جریان بررسی نرخ کرایه حمل‌و‌نقل عمومی در شورای شهر تهران اظهار داشت: طی ۲ سال گذشته هزینه تمام‌شده به رانندگان بخش خصوصی پرداخت نشده و همین مسأله موجب خسران آنها و اعتراض‌شان شده است. وی خاطرنشان کرد: 3 هزار دستگاه اتوبوس طی سال‌های اخیر از ناوگان اتوبوسرانی خارج شده، ۳ هزار اتوبوس دیگر هم زمین‌گیر شده و در حال حاضر ۲ هزار اتوبوس فعال است، بنابراین تصمیم امروز (دیروز) بین بودن و نبودن خدمات خواهد بود. 
نکاحی با اشاره به اینکه امروز اتوبوسرانی سهم 4درصدی در جابه‌جایی مسافران پایتخت دارد، گفت: این چنین نیست که فقط اقشار ضعیف از اتوبوس استفاده کنند. گفتنی است مطابق مصوبه روز گذشته شورای شهر تهران، کرایه اتوبوس‌های تهران در ساعت‌های شبانه ۲ برابر شد. 
***
تمهیدات پلیس برای شب عید
با فرارسیدن آخرین ماه از سال، بساط شب عید و خریدهای آخر سال رونق گرفته است و مجرمان در کمین هستند اما پلیس با اجرای طرح‌های ویژه سعی دارد تا دست مجرمان را از سرقت و کلاهبرداری کوتاه کند. 
سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت مهر گفت: از ۱۰ روز گذشته طرح ویژه ارتقای نظم و امنیت را برای خریدهای شب عید آغاز کردیم. وی با اشاره به اینکه در این طرح تردد پلیس در سطح شهر بیشتر می‌شود و پلیس در مراکز عمده خرید حضور فعال‌تری دارد، اظهار داشت: این طرح در بازارهای بزرگ، مال‌ها و پاساژهای بزرگ برگزار می‌شود. به نوعی در اسفندماه تمام رده‌های پلیس‌های تخصصی تهران از پلیس راهور تا آگاهی و پیشگیری و یگان امداد، تا پایان اسفندماه برای اینکه بتوانیم از اخلال در نظم و امنیت جلوگیری کنیم در حالت آماده‌باش هستند و تمام مرخصی‌های‌شان لغو می‌شود. 
سردار رحیمی افزود: همه اراذل و اوباشی که دارای سابقه هستند، آنهایی که شناسنامه دارند و آنهایی که حداقل یک بار اقدام به اوباش‌گری و نزاع کرده‌اند، تحت کنترل هستند. وی خاطرنشان کرد: تمام افرادی که اقدام به نزاع‌های دسته‌جمعی در محل‌های مختلف می‌کنند در کمترین زمان ممکن با آنها برخورد می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم نظم و امنیت شهر خدشه‌دار شود.

Page Generated in 0/0052 sec