printlogo


کد خبر: 246172تاریخ: 1400/12/2 00:00
اخبار

اراده ایران گسترش روابط با کشورهای آسیای میانه است
رئیس‌جمهور با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی و ظرفیت‌های گوناگون توسعه روابط ایران و ازبکستان، اظهار داشت: تهران بر مبنای این اشتراکات از توسعه روزافزون سطح روابط با همه کشورهای آسیای مرکزی بویژه ازبکستان استقبال می‌کند و هیچ محدودیتی در این زمینه قائل نیست. 
حجت‌‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در دیدار «سردار عمر زاق‌اف» معاون نخست‌وزیر و وزیر سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی ازبکستان ظرفیت‌های گسترده همکاری بین ۲ کشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی از جمله کشاورزی، صنعت، حمل‌و‌نقل، انرژی و گردشگری را مورد اشاره قرار داد و گفت: امروز اراده سیاسی مقامات ۲ کشور بر توسعه و تعمیق همه‌جانبه روابط استوار است و مصمم هستیم با فعال کردن همه ظرفیت‌ها، گام‌های بلندی در مسیر شکوفایی و توسعه ۲ کشور برداریم. 
وی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌ها و امکانات مشترک ۲ کشور می‌تواند در مسیر تامین منافع ۲ ملت و ملت‌های منطقه قرار گیرد. رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی ریشه‌دار ایران و ازبکستان، بر اهمیت تقویت روابط و تعاملات فرهنگی ۲ ملت تاکید کرد و آن را زمینه مناسبی برای توسعه همکاری‌های تهران - تاشکند در سایر حوزه‌ها دانست. 
«سردار عمر زاق‌اف» نیز در این دیدار با اشاره به اینکه تاشکند بلافاصله بعد از ملاقات روسای‌جمهور ۲ کشور در ترکمنستان، نقشه راه توسعه روابط دوجانبه را تدوین کرده است، گفت: با تاکید رئیس‌جمهور ازبکستان هیاتی عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی و فعالان بخش خصوصی در این سفر همراه من هستند تا راه‌های اجرایی کردن نقشه راه توسعه همه‌جانبه روابط را بررسی و نهایی کنیم. 
وی با اشاره به اینکه حجم مبادلات ۲ کشور نسبت به سال گذشته ۲,۵ برابر افزایش داشته است، گفت: تاشکند در حوزه‌های مختلف از جمله توسعه روابط تجاری و اقتصادی، سرمایه‌گذاری، حمل‌و‌نقل و ترانزیت و مناسبات فرهنگی با عزم راسخ به دنبال تعمیق هرچه بیشتر روابط با تهران است. 
***
همه ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از بیماران فعال شود
رئیس قوه قضائیه گفت: سازمان نظام پزشکی در راستای حمایت از بیمار، دارای اختیارات قانونی مطلوبی است و این انتظار وجود دارد که از همه ظرفیت‌های قانونی خود برای ارتقا و اعتلای هر چه بیشتر امر پزشکی در کشور و حمایت از بیمار و پایین آوردن هزینه درمان بهره گیرد. 
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در دیدار اعضای شورای عالی سازمان نظام پزشکی رازداری، مسؤولیت‌پذیری، صرف وقت معتنابه برای بیمار و حسن برخورد با او در کلام و رفتار را از جمله مهم‌ترین شاخصه‌های اخلاقی یک پزشک دانست و گفت: در ارتقای جایگاه و شأن پزشکان نزد مردم، نحوه برخورد اخلاق‌مدارانه با بیمار و خانواده او از سوی پزشک و کادر پزشکی و فرد منشی، بسیار حائز اهمیت است. 
وی با بیان اینکه شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های پزشکی در مراجع قضایی دایر است، گفت: در این شعب از قضاتی بهره گرفته می‌شود که با مسائل پزشکی آشنایی دارند؛ البته سازمان نظام پزشکی می‌تواند در امر آموزش قضات پرونده‌های پزشکی به شیوه‌های مختلف در قبل و حین خدمت آنها، به دستگاه قضایی کمک کند و ما نیز از مشارکت آنها استقبال می‌کنیم. 
***
دستگیری عامل پخش صوت هنجارشکنانه در بازار رضا(ع)
روابط عمومی سپاه امام رضا(ع) استان خراسان رضوی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با اقدامات دقیق و پیچیده اطلاعاتی، فنی و عملیاتی پاسداران گمنام امام زمان در سازمان اطلاعات سپاه امام رضا(ع) استان خراسان رضوی، عامل پخش صوت حاوی محتوای سخیف و هنجارشکنانه علیه مسؤولان نظام در شامگاه ۲۰ بهمن سال جاری در بازار رضا(ع) مشهد که از عوامل گروهک پلید و جنایتکار منافقین است، دستگیر شد. 
در ادامه این اطلاعیه آمده است: بنا بر مستندات کشف شده از محل اختفای نامبرده، این فرد در صدد انجام اقدامات ضدامنیتی و هنجارشکنانه دیگری نیز بوده که در تور اطلاعاتی پاسداران گمنام امام زمان سازمان اطلاعات سپاه امام رضا(ع) گرفتار آمده است. بنا بر اعلام روابط عمومی سپاه استان خراسان رضوی، برادر فرد دستگیر شده از منافقین به هلاکت رسیده در عملیات مرصاد بوده است. 
این اطلاعیه در پایان تاکید کرده است: پاسداران گمنام امام زمان در سازمان اطلاعات سپاه در تعامل و هم‌افزایی با سایر نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشور و همکاری و همراهی ملت ایران، با آمادگی کامل هرگونه اقدام ضد امنیتی و هنجارشکنی علیه ارزش‌های انقلابی و ملی را رصد و قاطعانه با آن برخورد می‌کنند.

Page Generated in 0/0050 sec