printlogo


کد خبر: 246235تاریخ: 1400/12/4 00:00
اخبار

قصه یک فوتبال خونین!
پوستر فیلم سینمایی «مستطیل قرمز» که از امروز چهارشنبه ۴ اسفند اکران خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز می‌کند، منتشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، در آستانه اکران ویژه فیلم سینمایی «مستطیل قرمز» به کارگردانی حسن و حسین صیدخانی و تهیه‌کنندگی زنده‌یاد سیدعلیرضا سجادپور از امروز چهارشنبه ۴ اسفند در سینماهای منتخب سراسر کشور، پوستر این اثر رونمایی شد. طراحی پوستر این فیلم سینمایی را که پخش آن را موسسه بهمن سبز بر عهده دارد، محمد تقی‌پور انجام داده است. «مستطیل قرمز» به قلم مهدی نادری و مریم اشرفی روایتی واقعی از مردم جنگ‌زده و آواره‌ای است که اردوگاهی تشکیل داده‌اند و به سختی زندگی می‌کنند اما به هیچ قیمتی حاضر به ترک محل زندگی‌شان نیستند. مردم برای نشاط روحی مسابقه فوتبالی برگزار می‌کنند اما در دقیقه ۵۵ به‌ناگاه بازی متوقف می‌شود...! کسب مدال بلورین و لوح زرین از جشنواره جهانی ficts ایتالیا، برگزیده جشنواره بین‌المللی «مقاومت» و کسب دیپلم افتخار و لوح زرین از جشنواره ملی فانوس از جمله افتخارات این فیلم سینمایی است. اندیشه فولادوند، مهدی اسدی، علی اوسیوند، محمود مقامی، جمشید جهان‌زاده، شهربانو موسوی، شارل کوان فرانسوی، حسن مظلومی، عاطفه مرشدی و بازیگران نوجوان هستی صادقیان و داریا اصلانی از جمله نقش‌آفرینان «مستطیل قرمز» هستند. 
***
«عملیات مهندسی» در حال نگارش است
داستان سریال «عملیات مهندسی» درباره ماجرایی به نام عملیات مهندسی است که سال ۶۱ در گروهک منافقین اتفاق افتاد. به گزارش «وطن‌امروز»، نگارش سریال «عملیات مهندسی» توسط حسین تراب‌نژاد در ۸ قسمت ادامه دارد و به دلیل مراحل تحقیق و نگارش مورد نیاز برای این سریال هنوز فیلمنامه کامل نشده است. سعید سعدی، تهیه‌کنندگی این سریال را به عهده دارد و با اینکه یک بار کارگردانی برای آن انتخاب شده است اما هنوز کارگردانی قطعی ندارد. داستان این سریال درباره ماجرایی به نام عملیات مهندسی است که سال ۶۱ در گروهک تروریست منافقین اتفاق افتاد. پیش از این سریال‌های «ارمغان تاریکی»، «نفس»، «پروانه»، «شاهرگ» و... درباره عملیات منافقین در سال‌های دهه ۶۰ ساخته شده و روی آنتن رفته است. سعدی در این سال‌ها سریال‌های «بچه مهندس»، «بعد از آزادی» و «نجلا» را تهیه کرده و تراب‌نژاد نیز سریال‌های «خانه امن»، «ترور خاموش»، «شرایط خاص»، «فوق سری»، «شوق پرواز»، «پرده‌نشین» و... را برای تلویزیون به نگارش درآورده است. 
***
نسخه الکترونیک کتاب «جهاد تبیین» منتشر شد
نسخه الکترونیک کتاب «جهاد تبیین» در اندیشه حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدظله‌العالی توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، «جهاد تبیین» موضوعی است که ماه‌های اخیر در بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بارها مورد تأکید و اشاره قرار گرفته است و رهبر حکیم انقلاب اسلامی ابعاد مختلف آن را توصیف کرده‌اند. ایشان «جهاد تبیین» را یک فریضه‌ قطعی و فوری می‌دانند و در این عرصه، هر کسی که می‌تواند باید اقدام کند و سکوت در برابر تحریفات جایز نیست. از این جهت، انتشارات انقلاب اسلامی اواخر دی‌ماه امسال، اقدام به انتشار کتاب «جهاد تبیین» کرد که این کتاب، با استقبال گسترده‌ مخاطبان مواجه شد. از این رو، برای استفاده‌ هر چه بیشتر مخاطبان از بیانات رهبر معظم انقلاب، نسخه الکترونیکی کتاب «جهاد تبیین» نیز در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. این کتاب در ۵ فصل و ۳۸۴ صفحه منتشر شده است و مخاطبان می‌توانند تا پایان اسفندماه این کتاب را با ۵۰ درصد تخفیف از سایت طاقچه دریافت کنند. 
***
عصر شعر و ترانه در ارسباران
آخرین نشست شاعرانه کانون شعر و ترانه‌ در سال ۱۴۰۰ با حضور سیدعبدالجبار کاکایی و جمعی از شاعران و ترانه‌سرایان، فردا پنجشنبه ۵ اسفند در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، در این نشست که با حضور شاعران، ترانه‌سرایان و دوستداران موسیقی برگزار می‌شود، شاعران جوان می‌توانند برای شرکت در بخش شعرخوانی کارگاهی، ثبت‌نام کنند. گفتنی است سیدعبدالجبار کاکایی، مجری- کارشناس این نشست است که به همراه حامد عسکری (کارشناس شعر کلاسیک)، مجید سعدآبادی (کارشناس شعر نو) و مسعود امامی (کارشناس ترانه) عصری ادبی و جذاب را رقم خواهند زد. همچنین مهدی نورایی (خواننده میهمان) و گروه کُر آوای امید شهر نیز همراه این نشست هستند. ورود و شعرخوانی برای عموم آزاد و رایگان است و علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این برنامه به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، خیابان جلفا، نبش کوچه دانش مراجعه کنند. 
***
«بدون ذره‌ای ترس» به چاپ چهارم رسید
کتاب «بدون ذره‌ای ترس» نوشته محسن بغلانی توسط مؤسسه فرهنگی- هنری قدر ولایت به چاپ چهارم رسید. به گزارش «وطن‌امروز»، کتاب «بدون ذره‌ای ترس» نوشته محسن بغلانی برای آشنایی نوجوانان با شجاعت و ایثارهای شهید کازرونی در دفاع مقدس، بتازگی توسط موسسه فرهنگی- هنری قدر ولایت به چاپ چهارم رسیده است. جلد اول مجموعه قهرمان من با نام «بدون ذره‌ای ترس» که درباره شهید مهدی کازرونی است، در خلال یک سال با استقبال مردم و نهادها روبه‌رو شده است. شهید کازرونی در عملیات والفجر ۴ که به منظور تصرف منطقه شیلر طراحی شده بود آسمانی شد. شهید حاج‌قاسم سلیمانی در زندگینامه خودنوشتش در کتاب «از چیزی نترسیدم» که از نترسیدن خود می‌گوید، شهادت می‌دهد که در این شهید ذره‌ای ترس وجود نداشت. این کتاب برای آشنایی نوجوانان با شجاعت، غیرت و ایثارهای دفاع مقدس، اقدامات و رشادت‌های شهید کازرونی در قطع رقعی و ۳۲ صفحه 4 رنگ نوشته شده که با قیمت ۲۰ هزار تومان منتشر شده است.

Page Generated in 0/0050 sec