printlogo


کد خبر: 246247تاریخ: 1400/12/4 00:00
اخبار

کاروان ایران با نام «شهید حسین لشکری» در پاراالمپیک زمستانی پکن
در آستانه اعزام کاروان پاراالمپیک ایران به بازی‌های زمستانی پکن ۲۰۲۲، نام کاروان اعلام شد. به گزارش ایسنا، کمیته ملی پاراالمپیک همزمان با شهادت سرهنگ دوم صادق فلاحی و سروان علیرضا حنیفه‌زاد، ۲ خلبان ارتش جمهوری اسلامی ایران در سانحه اخیر و نیز به منظور پاسداشت رشادت‌های جانباز و آزاده شهید سرلشکر حسین لشکری که 18 سال در بند اسارت رژیم بعث عراق بود و با وجود لطمات جسمی و روحی جانبازی 70 درصدی، هرگز از مواضع خود که دفاع از وطن و ارزش‌های انقلاب بود، دست نکشید، نام جانباز و آزاده شهید سرلشکر «حسین لشکری» را برای کاروان پاراالمپیک ایران در بازی‌های زمستانی پکن۲۰۲۲ انتخاب کرد. کاروان ایران روز پنجشنبه 5 اسفند با ترکیب صدیقه روزبه، الهه قلی‌فلاح، حسین سولقانی و ابوالفضل خطیبی عازم بازی‌های پاراالمپیک پکن ۲۰۲۲ خواهد شد. 
***
میزبان لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد
نشریه عربستانی در گزارشی به تعطیلی لیگ فوتبال این کشور به خاطر میزبانی لیگ قهرمانان آسیا 2022 خبر داد. نشریه «الشرق الاوسط» عربستان در گزارشی نوشت: ماه رمضان پیش رو برای فوتبال داخلی این کشور متفاوت خواهد بود. قرار است مسابقات لیگ برتر فوتبال تعطیل شود تا میزبانی از مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2022 در 4 شهر انجام شود. طبق گزارش‌های رسیده فدراسیون عربستان برای میزبانی مجدد از لیگ قهرمانان آسیا 2022 اقدامات مثبتی انجام داده است. ایران، امارات و عربستان 3 کاندیدای میزبانی لیگ قهرمانان آسیا 2022 هستند ولی رسانه‌های عربستان میزبانی این کشور را در این تورنمنت قطعی می‌دانند. هنوز کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت رسمی میزبان مرحله گروهی لیگ قهرمانان در منطقه غرب آسیا را معرفی نکرده ولی تکلیف میزبانی شرق آسیا مشخص شده است. در صورت تایید میزبانی عربستان از سوی AFC سپاهان و فولاد ۲ نماینده کشورمان برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا عازم این کشور می‌شوند. 
***
دست رد CAS به درخواست استقلال سوژه رسانه قطری شد
معتبرترین رسانه ورزشی قطر رد شدن شکایت باشگاه استقلال از سوی دادگاه حکمیت ورزش را بازتاب داد. سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا دیروز اعلام کرد دادگاه حکمیت ورزش (CAS) شکایت باشگاه استقلال تهران به خاطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا 2022 توسط AFC را رد کرد. باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس و گل‌گهر مجوز حرفه‌ای از سوی AFC دریافت نکردند و به همین خاطر سرخابی‌ها از لیگ قهرمانان آسیا 2022 کنار گذاشته شدند. شبکه «الکاس» قطر رد شدن شکایت استقلال را بازتاب داد و نوشت: دادگاه حکمیت ورزش شکایت باشگاه استقلال تهران علیه تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا به کنار گذاشتن این تیم از لیگ قهرمانان آسیا 2022 را نپذیرفت. بدین ترتیب با حذف استقلال و پرسپولیس در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا سپاهان و فولاد تنها نمایندگان ایران هستند. فولاد در گروه سوم با تیم‌های الاهلی امارات، الغرافه قطر و آهال ترکمنستان رقابت می‌کند. سپاهان هم در گروه چهارم با تیم‌های الدحیل قطر، پاختاکور ازبکستان و برنده پلی‌آف (التعاون عربستان - الجیش سوریه) هم‌گروه شده است. 
***
کمیته اخلاق یک مدیر فوتبالی را ۱۰ سال محروم کرد
کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال رای خود را به طرفیت مدیر سابق تیم میلاد مهر تهران اعلام کرد. به گزارش فدراسیون فوتبال، رای محکومیت صادره از کمیته اخلاق علیه محمد زارع‌گشتی به شماره دادنامه ۵۱۵ح۱۴۰۰۰۵۲۳ طی صدور دادنامه کمیته استیناف به شماره ۲۰۵- ۵/‌11/۱400 تایید و قطعی شده و نامبرده به پرداخت یک میلیارد ریال جزای نقدی و محرومیت ۱۰ ساله از هرگونه فعالیت ورزشی در زمینه فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی محکوم شده است. بر این اساس هرگونه فعالیت محمد زارع‌گشتی در حوزه فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی و شرکت در مسابقات و ورود به ورزشگاه‌ها ممنوع بوده و ادامه فعالیت نامبرده صرفا پس از اجرای حکم و با اخذ تاییدیه از کمیته اخلاق امکان‌پذیر خواهد بود. 
***
مهدوی‌کیا در تیم ‌ملی امید ابقا شد
با اعلام دبیرکل فدراسیون فوتبال، مهدی مهدوی‌کیا به فعالیت خود به عنوان سرمربی تیم ‌ملی امید ادامه خواهد داد. حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال از مشخص شدن وضعیت مهدوی‌کیا خبر داد و اعلام کرد اسطوره فوتبال ایران به فعالیت خود به عنوان سرمربی تیم ‌ملی المپیک ایران ادامه خواهد داد. این اتفاق در حالی است که 3-2 روز قبل دبیرکل فدراسیون فوتبال از نامشخص بودن وضعیت مهدوی‌کیا با توجه به برکناری عزیزی‌خادم خبر داده بود اما به نظر می‌رسد بعد از جلسه روز گذشته او با رئیس کمیته ملی المپیک، شرایط لازم برای عقد قرارداد کادر فنی تیم ‌ملی امید فراهم شده است. مهدوی‌کیا و دستیاران خارجی او اواخر شهریور تا اوایل آبان سال جاری به تیم ‌ملی زیر ۲۳ سال ایران ملحق شدند و توانستند با کسب 3 پیروزی متوالی مقابل تاجیکستان، لبنان و نپال، سهمیه حضور در جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا را به دست آورند اما با توجه به بروز برخی مشکلات و منعقد نشدن قرارداد کادرفنی، از برگزاری اردوی این تیم در بهمن‌ماه خودداری کردند. با حل مشکلات، احتمالا کادر فنی تیم ‌ملی امید در نخستین فیفا دی (پنجره بازی‌های ملی) در نوروز ۱۴۰۱ به تهران می‌آیند و اردوی خود را برگزار می‌کنند. تیم ‌ملی امید خودش را برای حضور در جام ملت‌های آسیا در خرداد سال آینده و همین‌طور بازی‌های آسیایی در شهریور ۱۴۰۱ آماده می‌کند. هدف نهایی مهدوی‌کیا و شاگردانش، موفقیت در جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا در دی ۱۴۰۳ است که ۳ تیم برتر آسیا سهمیه المپیک را به دست می‌آورند. ایران آخرین بار حدود نیم قرن قبل به المپیک صعود کرد.

Page Generated in 0/0058 sec