printlogo


کد خبر: 246263تاریخ: 1400/12/4 00:00
روش‌های مقابله با خانه‌تکانی
نتکون

 
اکثر خانواده‌ها از اوایل اسفندماه، مراسم خانه‌تکانی را شروع می‌کنند و این مادر خانواده است که جدوآبا و اقوام سایر اعضای خانواده را جلوی چشم‌شان می‌تکاند. 
اما دقیقا باید چه کرد؟
 
1. درس داشته باشید: متاسفانه دیده شده تعدادی از دانشجویان عزیز با شروع اسفندماه کرکره درس و مطالعه را پایین می‌کشند. بسیاری از پیشرفت‌های علمی در همین دو سه هفته باقی‌مانده به تعطیلات عید صورت می‌گیرد. پس کیف و کتاب‌تان را جمع کنید و از خانه خارج شوید. شما که می‌دانید دانشگاه نمی‌روید، خانواده که نمی‌دانند دانشگاه نمی‌روید!
 
2. بیماری‌های مفصلی بگیرید: این گزینه اگرچه از طرف کارشناسان بسیاری توصیه شده ولی ضعف‌هایی هم دارد. مثلا پروسه انجام آن طولانی است. یعنی شما باید از دو ماه قبل تمارض را شروع کنید و «آی پام» یا «آی کمرم» در زبان‌تان باشد، اگرنه بازی‌تان مقوا درمی‌آید و کسی به درد شما اهمیت نمی‌دهد. 
 
3. برای خرید پیش‌قدم شوید: شما که در هر صورت قرار است آخرش با اَنگ «تو که توی این خونه هیچ کاری نمی‌کنی» مواجه شوید. پس چه بهتر که کار سبک‌تر یعنی خرید را انجام دهید تا جابه‌جایی یخچال و کمد و آیتم جهانی مبل 100 کیلویی را بپیچانید. یک نفر گوش نکرد، الان نخاعش با تف سر جایش چسبیده!
 

Page Generated in 0/0059 sec