printlogo


کد خبر: 246267تاریخ: 1400/12/4 00:00
۵۰ درصد ناوگان تاکسیرانی پایتخت فرسوده است
تصویب افزایش ۲۵ درصدی کرایه تاکسی در سال آینده

کرایه تاکسی برای سال آینده در حالی 25 درصد افزایش می‌یابد که به گفته کارشناسان هر چند باید معیشت فعالان حوزه حمل‌و‌نقل در پی رشد نرخ تورم و افزایش هزینه‌های جانبی این بخش در نظر گرفته شود اما چنین افزایش نرخی بی‌تردید هزینه‌های مردم را در این شرایط سخت افزایش داده و منجر به استفاده گسترده از خودروهای شخصی می‌شود. به گزارش «‌وطن‌امروز»، اعضای شورای اسلامی شهر تهران افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی در سال آینده را تصویب کردند. سیدجعفر تشکری‌هاشمی، عضو شورای شهر تهران در جریان بررسی لایحه افزایش کرایه تاکسی در سال آینده گفت: پیشنهاد می‌شود که نرخ کرایه تاکسی متوسط افزایش ۲۵ درصدی داشته باشد و همچنین پیش‌بینی استفاده از خودروهای باکیفیت بالاتر نیز در این لایحه شده است که می‌توانند در صورت فراهم شدن این امکان طبق مصوبات دوره‌های قبل افزایش نرخ داشته باشند. 
وی با بیان اینکه استفاده از نظام پرداخت الکترونیک در سال آینده جزو تعهدات تاکسیرانی است، گفت: امکان متغیر بودن کرایه در ساعات پیک نیز وجود دارد. تشکری‌هاشمی افزود: در این لایحه آمده است که به طور متوسط نرخ کرایه ۲۵ درصد افزایش یابد اما در برخی خطوط که نیاز به تغییر نرخ است می‌توانند تا ۳۵ درصد افزایش نرخ داشته باشند اما در خطوط دیگر باید کمتر از ۲۵ درصد افزایش نرخ باشد که بالانس این عدد به ۲۵ درصد برسد. وی با بیان اینکه در نوبت شب یعنی از ساعت ۲۲ تا ۶ صبح افزایش ۲۰ درصدی تعرفه در نظر گرفته شده است، گفت: نظامات جبرانی پیش‌بینی شده تا بتوانیم تاثیر تورم را برای رانندگان تاکسی کاهش دهیم. اعضای شورای اسلامی شهر تهران با رأی خود به افزایش میانگین ۲۵ درصدی نرخ کرایه رأی مثبت دادند. 
همچنین مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از فرسودگی ۵۰ درصد ناوگان این سازمان خبر داد. مهدی اسماعیل‌بیگی صبح دیروز با حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران در دفاع از لایحه نرخ کرایه تاکسی در سال آینده، گفت: سازمان تاکسیرانی ۷۸ هزار تاکسی دارد که ۵۰ درصد ناوگان فرسوده است.

Page Generated in 0/0065 sec