printlogo


کد خبر: 246282تاریخ: 1400/12/4 00:00
اخبار

کلیات طرح حمایت از کاربران فضای مجازی تصویب شد
کلیات طرح حمایت از کاربران فضای مجازی در نشست روز گذشته کمیسیون مشترک طرح صیانت با 18 رای مثبت و یک رای منفی تایید شد. قرار است جزئیات این طرح در جلسات بعدی این کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد. 
به گزارش تسنیم، طرح حمایت از کاربران فضای مجازی در جریان نشست علنی ششم مردادماه سال جاری خانه ملت مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت با توجه به پیشنهاد تعدادی از نمایندگان برای بررسی این طرح بر اساس اصل 85 قانون اساسی، با مصوبه نمایندگان روند تصویب این طرح به کمیسیون ویژه ارجاع شد. بر اساس اصل 85 قانون اساسی «سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی‌تواند اختیار قانون‌گذاری را به شخص یا هیاتی واگذار کند ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌نماید به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصویب نهایی آنها با مجلس خواهد بود». 
بنابراین با موافقت نمایندگان با این درخواست، طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی در کمیسیون ویژه‌ای با محوریت کمیسیون فرهنگی بررسی می‌شود و بدون ارجاع به صحن علنی مجلس به شورای نگهبان ارسال و در صورت تایید، به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد. این طرح طی ماه‌های گذشته با انتقادات زیادی مواجه شده است. کمیسیون مربوط تاکید می‌کرد به ابهامات و انتقادات پاسخ خواهد داد، با این حال برآوردی از فضای افکار عمومی نشان می‌دهد منتقدان از طیف‌های مختلف همچنان ابهامات مهمی درباره آن دارند. 
 
رابطه راهبردی ایران و چین مهر باطلی بر هژمونی آمریکاست
وزیر کشور در دیدار سفیر چین، روابط تهران و پکن را مستحکم و راهبردی دانست و گفت: این رابطه راهبردی، مهر باطلی بر هژمونی آمریکا بر دنیاست. 
احمد وحیدی در نشست مشترک با چانگ‌هوا سفیر چین در تهران با تاکید بر ضرورت گسترش همکاری‌های مختلف اقتصادی و تجاری میان ۲ کشور، گفت: از مواضع اصولی چین نسبت به جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین‌المللی، مقابله با تحریم‌های آمریکا و نقش مثبت آن در دفاع از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای تشکر می‌کنیم. وی با تاکید بر اینکه روابط ایران و چین صرفا یک رابطه اقتصادی نیست، گفت: اراده سیاسی مسؤولان جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط ۲ کشور در همه زمینه‌هاست. 
وزیر کشور روابط تهران و پکن را مستحکم و راهبردی دانست و گفت: این رابطه راهبردی، مهر باطلی بر هژمونی آمریکا بر دنیا است. وی با اشاره به همکاری امنیتی ایران و چین در مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی، تاکید کرد: ما آماده هستیم در چارچوب همکاری امنیتی، تعامل در این زمینه را افزایش دهیم. وزیر کشور با اشاره به زمینه‌های مساعد برای همکاری دوجانبه با چین در توسعه مسائل شهری و مترو تاکید کرد حوزه‌های فناوری و علمی همچون ایجاد شهر هوشمند یکی از موضوعات برای توسعه این تبادلات است. 
وحیدی یادآور شد: با توجه به ظرفیتی که حوزه پسماند در تولید انرژی دارد، می‌تواند زمینه و محور دیگر همکاری‌ها و انتقال دانش و فناوری میان ۲ کشور باشد. 
وی با اشاره به همه‌گیری «کووید-۱۹» در جهان، تصریح کرد: مسؤولیت فرماندهی قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در جمهوری اسلامی ایران با وزارت کشور است و با توجه به تجربیات ۲ کشور در کنترل و مقابله با این بیماری، تعامل نزدیک میان تهران و پکن برای مقابله با کرونا باید بیش از پیش ادامه یابد. همکاری تهران و پکن در مسائل توسعه‌ای، دیگر محور مورد اشاره وحیدی در این نشست بود و گفت: وزارت کشور الگوی توسعه استان‌محور را دنبال می‌کند و در این راستا مایلیم از تجربیات طرف چینی استفاده کنیم. 
***
هشدار روزنامه صهیونیستی درباره لاف‌زنی‌های بنت علیه ایران
روزنامه عبری اظهارات نخست‌وزیر این رژیم درباره حمله به ایران را «لاف زدن» خواند و گفت راهکار اعمال زور علیه ایران پاسخ نداده و نخواهد داد. روزنامه «یدیعوت آحارانوت» در گزارشی به قلم «عوفر شیلح» عضو سابق کمیسیون امنیت و سیاست خارجی پارلمان رژیم صهیونیستی و پژوهشگر اندیشکده امنیت داخلی این رژیم در دانشگاه تل‌آویو با اشاره به سخنرانی اخیر «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران نوشت که اسرائیل از اشتباه‌های گذشته خود درس نگرفته، چراکه همچنان صحبت‌های همیشگی‌اش درباره دستاوردهای جعلی خود را بدون محقق کردن هدفی راهبردی تکرار می‌کند. شبکه «الجزیره» به نقل از یدیعوت آحارانوت نوشت: «برخورد درست با آینده هسته‌ای ایران این است که اسرائیل بداند استفاده تنها از زور دیگر جایگزینی برای سیاست خارجی نیست. این مساله نخست‌وزیر نفتالی بنت و کابینه او را ملزم می‌کند راهبردهای فراگیرتری را برای تأثیرگذاری بر جهان توسعه دهند و نگرانی‌های امنیتی اسرائیل را در نظر بگیرند». نویسنده این گزارش بر این باور است توافق هسته‌ای کنونی با ایران بهتر از وضعیتی است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا با خروج یک‌جانبه از توافق با ایران به وجود آورد؛ خروجی که در واقع با تشویق‌ها و تلنگرهای تل‌آویو صورت گرفت. یدیعوت آحارانوت در ادامه می‌آورد که این گام ترامپ تنها موجب شد ایران مقادیر زیادی اورانیوم غنی‌سازی کند و شیوه‌های جدیدی برای دفاع از خود توسعه دهد. به گفته این روزنامه، این راهکارهای دفاعی به این کشور اجازه داد تحریم‌های اقتصادی را تحمل کند و مشروعیت بین‌المللی فزایده‌ای به دست آورد. 

Page Generated in 0/0056 sec