printlogo


کد خبر: 246292تاریخ: 1400/12/5 00:00
سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفت‌وگو با «وطن امروز»:
هیچ فیلم کمدی برای اکران نوروزی درخواست نداده بود

گروه فرهنگ و هنر: سجاد نوروزی، مدیر سینما آزادی تهران و عضو شورای صنفی نمایش، در گفت‌وگو با رسانه‌ها درباره درباره اعمال ظرفیت ۵۰ درصدی در سینماها و تأثیر آن بر فروش فیلم‌های اکران نوروز گفت: حتما این محدودیت در هفته‌های آینده و پس از فروکش کردن موج ششم، باید برداشته شود. اگر ظرفیت ۵۰ درصد بخواهد در ایام نوروز هم برقرار باشد، احتمال کنار کشیدن برخی از همین فیلم‌ها هم وجود دارد. نه اینکه صاحبان این آثار شرطی گذاشته باشند اما کاملا طبیعی است که در صورت ادامه این محدودیت ۵۰ درصدی، حاضر به اکران نباشند. ما تاریخ آغاز اکران را ۱۸ اسفند اعلام کرده‌ایم و اگر تا آن زمان شرایط کرونایی کشور نرمال‌ نشود، احتمال کنار کشیدن این فیلم‌ها هم وجود دارد. عضو شورای صنفی نمایش درباره در نظر گرفتن فیلم رزرو برای فیلم‌های انصرافی هم توضیح داد: بله! فیلم‌هایی را در نظر گرفته‌ایم اما امکان بروز برخی مشکلات هم وجود دارد. نوروزی درباره نبود فیلم کودک در ترکیب اکران نوروزی هم تأکید کرد: فیلم کودک هم نداریم، دوستان فیلم کودک با فیلمنامه درست و فرم استاندارد فیلم بسازند تا ما اکران کنیم، البته امیدوارم ژانر کودک را به بزن و برقص و استفاده از عروسک محدود نکنیم!
عضو شورای صنفی نمایش درباره تصمیم‌گیری برای افزایش قیمت بلیت سینماها برای اکران سال آینده هم گفت: در این زمینه با همکاری صنوف و وزارت ارشاد تصمیم‌گیری‌هایی شده است که بزودی اعلام می‌شود. واقعیت این است که با این شرایط خاص اقتصادی قیمت بلیت سینما بالاخره باید تفاوت حداقلی با قیمت یک ساندویچ داشته باشد. وقتی قیمت همه چیز افزایش داشته و هزینه‌های اداره سالن چند برابر شده، طبیعتا قیمت بلیت سینما هم باید تابعی از وضع فعلی باشد. 
در همین باره مرتضی شایسته، سخنگو و دبیر شورای صنفی نمایش سازمان سینمایی در گفت‌وگو با «وطن‌امروز» ضمن رد احتمال کناره‌گیری فیلم‌ها از اکران نوروزی گفت: با هر 7 فیلم اکران نوروزی اتمام حجت و شرایط ظرفیت 50 درصدی اکران سینماها را برای‌شان تشریح کرده‌ایم و فیلمسازان هم پذیرفته‌اند با توجه به این شرایط، اثرشان عید نوروز 1401 اکران شود.  وی ادامه داد: با توجه به این شرایط به طور قطعی می‌گویم هیچ کدام از فیلم‌های اکران نوروزی به‌ خاطر اعتراض به ظرفیت 50 درصدی سینما به‌ خاطر کرونا از اکران انصراف نخواهند داد.  شایسته درباره اینکه چرا هیچ اثر کمدی در اکران نوروزی قرار ندارد، گفت: 21 فیلم سینمایی برای اکران نوروزی درخواست داده بودند اما هیچ کدام از این آثار یک فیلم کمدی نبود که توانایی جذب مخاطب در نوروز 1401 را داشته باشد؛ قطعا اگر اثر طنز یا کمدی در خور توجهی درخواست حضور در اکران نوروزی را می‌داد در سبد اکران قرار می‌گرفت. دبیر شورای صنفی نمایش سازمان سینمایی در پایان گفت: فیلم‌های سینمایی «علف‌زار»، «مردبازنده»، «روز صفر»، «موقعیت مهدی»، «قدغن»، «لامینور» و «شادروان» برای سبد اکران نوروزی در نظر گرفته شده‌اند که این فیلم‌ها از ١٨ اسفندماه سال جاری در سینما‌های سراسر کشور اکران خود را آغاز می‌کنند و سالن‌های سینمایی طبق دستور سازمان سینمایی از ظرفیت‌های خود برای نمایش این آثار استفاده خواهند کرد.

Page Generated in 0/0066 sec