printlogo


کد خبر: 246295تاریخ: 1400/12/5 00:00
تلویزیون

ادامه تولید «سنجرخان» بعد از بازگشت کارگردان
لطیفی ادامه سریال را می‌سازد
مدتی پیش «محمدحسین لطیفی» از کارگردانی سریال «سنجرخان» انصراف داد و طی آن سریال متوقف شد اما بتازگی لطیفی دوباره کار خود را در این سریال آغاز کرده است. به گزارش «وطن‌امروز»، تصویربرداری سریال «سنجرخان» به تهیه‌کنندگی حسین جلالی این روزها در کردستان ادامه دارد. کارگردانی و نگارش اولیه فیلمنامه این سریال بنا بود توسط مرحوم سیدضیاءالدین دری انجام شود اما به دلیل درگذشت این کارگردان، به لطیفی سپرده شد. مدتی پیش محمدحسین لطیفی از کارگردانی این سریال انصراف داد و طی آن سریال متوقف شده بود اما بتازگی لطیفی دوباره کار خود را در این سریال آغاز کرده است. قصه این سریال درباره سردار کردی است که نامش در تاریخ ماندگار شده است و این سریال قرار است از ایستادگی‌ها و زندگی او در مقطعی از تاریخ که پر از حادثه بود بگوید. 
سنجرخان شهید اهل سنت از روستای زیبای نران در قلب کردستان است؛ شهیدی که در ظهر عاشورای یکصد سال قبل با دسیسه حکام مستبد وابسته به بیگانه بعد از چند سال مبارزه و ایستادگی در مقابل نفوذ بیگانگان روس و انگلیس و رد القاب و عناوین اهدایی عثمانی و مخالفت با ظلم و ستم خوانین محلی به شهادت رسید. این سردار بزرگ کرد وطن‌پرست ایرانی هم‌عصر میرزا کوچک‌خان جنگلی بود. احمد نجفی نقش فرمانده قوای روس، جلیل فرجاد نقش ماموستا شریعتمدار یکی از روحانیون سنی منطقه، پیام دهکردی نقش خلیل‌خان برادر سنجرخان، دکترقطب‌الدین صادقی نقش سردار رشید، محمود پاک‌نیت نقش شریف‌الدوله حاکم سنندج، علی اوسیوند نقش پیشکار حاکم سنندج آصف دیوان، فاطمه شکری نقش ندیمه زنِ سنجرخان، حمیدرضا نعیمی نقش رضاخان و قطب‌الدین صادقی نقش سردار رشید و سمت ناظر کیفی پروژه را به عهده دارند. همچنین حسن ترقی (فیض‌الله خان)، شیما ملایی (زن سنجرخان)، لیلی سعیدی (زن خلیل‌خان)، سودا قنبری (زن برادر سنجرخان)، زاهد زندی (برادر دیگر سنجرخان) و تارا قبادی (زن دوم سنجرخان) به عنوان بازیگران بومی در این سریال حضور دارند.
***
معرفی داوران فصل سوم «عصر جدید»
 با آغاز ضبط فصل سوم «عصر جدید» از داوران این برنامه رونمایی شد و ژاله صامتی با نزدیک به ۳ دهه سابقه بازی در آثار مطرح و خاطره‌انگیز سینما و تلویزیون، کارن همایونفر با نزدیک به 30 سال سابقه ساخت موسیقی برای فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی و دریافت 3 سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر، مجید اسماعیلی منتقد، تهیه‌کننده آثار مطرح سینمایی، استاد دانشگاه و کارگردان انیمیشن در کنار امین حیایی، بازیگر برگزیده جشنواره اخیر فیلم فجر به ارزیابی هنرنمایی شرکت‌کنندگان «عصر جدید» خواهند پرداخت. بنا بر اعلام مهدی بلوکات، قائم‌مقام شبکه ۳ سری جدید برنامه عصر جدید از عید نیمه شعبان مصادف با ۲۷ اسفندماه سال جاری تا عید غدیر سال ۱۴۰۱ روی آنتن شبکه ۳ خواهد رفت. «عصر جدید» با اجرا، تهیه‌کنندگی و کارگردانی احسان علیخانی نخستین و بزرگ‌ترین برنامه استعدادیابی تلویزیونی در ایران محسوب می‌شود که با حضور استعداد‌های ویژه در زمینه‌های سرگرمی، هنری و مهارت‌های ورزشی مقابل دوربین می‌رود. 

Page Generated in 0/0046 sec