printlogo


کد خبر: 246308تاریخ: 1400/12/5 00:00
اخبار

امیری چگونه از خدمت سربازی معاف شد؟
هافبک ملی‌پوش پرسپولیس تاکنون ۲ بار در کمیسیون پزشکی حضور یافته و مدارک و مستندات او در این ستاد مورد تایید قرار گرفته است. در شرایطی که در این فصل ماجرای سربازی رفتن ۲ بازیکن استقلال داغ شده و طی روزهای اخیر مرادمند و سیاوش یزدانی به تیتر اصلی اخبار تبدیل شده‌اند، بحث مربوط به اشکال در کارت معافیت وحید امیری نیز به میان آمده است. وحید امیری، ستاره ملی‌پوش پرسپولیس که با کارت معافیت پزشکی طی سالیان اخیر کار را دنبال کرده است، به بحث طرفداران استقلال تبدیل شده و به نوع معافیت و حتی اشکال در آن هجمه زیادی وارد شده است و مدعی‌اند وضعیت سربازی این بازیکن نیز باید مورد بررسی بیشتر ستاد نیروی مسلح و نظام وظیفه قرار گرفته و صحت مدارک وی تایید شود. امیری که سال ۹۱ به دلیل مشکلی که داشت تحت عمل جراحی قرار گرفته بود، بعد از حضور در کمیسیون پزشکی، موفق به دریافت کارت معافیت از خدمت شد. با این حال بعد از ماجرای مربوط به «سرباز گیت» که با افشاگری داغ علی دایی شکل گرفته بود و منجر به ابطال کارت سربازی خیلی از بازیکنان مطرح آن دوره همانند حسین ماهینی، احسان حاج‌صفی، شجاع خلیل‌زاده، سروش رفیعی، قاسم حدادی‌فر، علی حمودی، آرش افشین و... شد، این بازیکن نیز با توجه به دریافت کارت معافیت به نظام وظیفه احضار شد اما امیری بار دیگر با حضور در کمیسیون پزشکی مورد تایید نهایی قرار گرفت و کارت معافیت از خدمت وی تایید شد. 
***
طارمی هسته‌ای شد
پیش از دیدار حساس پورتو مقابل لاتزیو در لیگ اروپا، روزنامه معروف پرتغالی به تمجید از مهدی طارمی پرداخت. پنجشنبه‌شب تیم فوتبال پورتو در رم میهمان لاتزیو خواهد بود تا دور برگشت پلی‌آف راهیابی به یک هشتم نهایی لیگ اروپا را برگزار کند. بازی رفت با برتری 2 بر یک پورتو به پایان رسید و باید دید یاران طارمی چه نتیجه‌ای در بازی برگشت خواهند گرفت و آیا می‌توانند به جمع 16 تیم پایانی لیگ اروپا راه یابند؟ هفته گذشته با اینکه تصور می‌شد طارمی در ترکیب اصلی پورتو قرار گیرد ولی کونسیسائو تصمیم گرفت به او استراحت دهد و از مهدی در بازی مهم لیگ پرتغال استفاده کند. تونی مارتینز جای طارمی را در ترکیب اصلی گرفت و نمایش خیلی خوبی از خود به اجرا گذاشت. طارمی نیز در بازی یکشنبه‌شب مقابل موریرنسه، نمایشی شاهکار به ثبت رساند و توانست بهترین بازیکن زمین شود. با اینکه ستاره کشورمان در بازی رفت مقابل لاتزیو نیمکت‌نشین بود ولی ابولا معتقد است در بازی پنجشنبه، طارمی به ترکیب اصلی باز خواهد گشت. رسانه معتبر پرتغالی در گزارشی به تمجید از ستاره کشورمان پرداخت و طارمی را عضو هسته‌ای تیم پورتو دانست. ابولا نوشت: هنوز طارمی در لیگ اروپا بازی نکرده و تجربه‌ای ندارد ولی می‌خواهد پنجشنبه نخستین نمایش درخشان خود را در این رقابت‌ها مقابل لاتزیو به ثبت برساند. او قطعا یک مهره هسته‌ای در تیم کونسیسائو است که می‌تواند نماینده شهر رم را شوکه کند. او یک گل در اروپا در این فصل ‌زده که آن هم به تنها گل پورتو در بازی مقابل لیورپول بازمی‌گردد. البته طارمی خاطرات خوبی از لیگ قهرمانان اروپا برای پورتو ساخته که مهم‌ترین آن گلزنی مقابل یوونتوس در فصل گذشته بود. طارمی بازی در رقابت‌های اروپایی را دوست دارد، زیرا تاثیر خوبی در تیم می‌گذارد. او اکنون به خاطر نیمکت‌نشینی در بازی رفت، تشنه‌تر هم شده و می‌خواهد بهترین نمایشش را به اجرا گذارد. رسانه پرتغالی در ادامه به نقش مهم طارمی در تیم پورتو پرداخت؛ بازیکنی که هم پاس گل می‌دهد، هم در جریان بازی تیم نقش دارد و هم گلزنی می‌کند. او تاکنون 14 گل به ثمر رسانده و توانسته 10 پاس گل بدهد. طارمی در بازی مقابل موریرنسه، تکنیک ناب خود را به نمایش گذاشت و توانست برد مهم پورتو در بازی حساس لیگ پرتغال را رقم زند. 
***
راه صعود چلسی هموار شد، کار یووه گره خورد
مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با پیروزی چلسی پیگیری شد. ۲ دیدار دیگر از مرحله رفت یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بامداد چهارشنبه در انگلیس و اسپانیا برگزار شد که در یکی از دیدارها، چلسی در خانه با یک نمایش حساب‌شده با ۲ گل پولیشیچ و هاورتز لیل را شکست داد تا گام بلندی برای صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی بردارد. در این دیدار زیاش و کواچیچ به دلیل مصدومیت زمین بازی را ترک کردند. در دیگر دیدار، یوونتوس با تساوی اسپانیا را ترک کرد. یووه در این دیدار در همان دقیقه یک توسط ولاهوویچ، ستاره جدیدش به گل رسید اما نمایش خوب ویارئال باعث شد آنها در دقیقه ۶۶ توسط پارخو به گل برسند تا کار برای یووه تا حدودی برای دیدار برگشت پیچیده شود. 
***
رئیس فدراسیون تیراندازی معارفه شد
مراسم معارفه مرتضی قربانی، رئیس جدید فدراسیون تیراندازی در سالن ۸۰ خط مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد. به گزارش ایسنا، مراسم تودیع سرپرست و معارفه رئیس فدراسیون تیراندازی برگزار شد. در جریان این مراسم حکم ریاست مرتضی قربانی توسط نصرالله پریچهره، نماینده وزارت ورزش پس از قرائت به وی اعطا شد و همچنین با اهدای ۲ لوح به مهدی مبینی توسط محمد پولادگر، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای و مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تیراندازی از وی تقدیر شد. سیدجعفر موسوی نیز در جریان این مراسم طی حکمی از سوی قربانی به عنوان سرپرست دبیری فدراسیون منصوب شد.

Page Generated in 0/0049 sec