printlogo


کد خبر: 246316تاریخ: 1400/12/5 00:00
اخبار

انهدام باند بزرگ جعل اسناد  در غرب تهران
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران از انهدام باند جعل اسناد -که ۲ کارمند سابق اداره ثبت با آنها همکاری می‌کردند- خبر داد و گفت: در این رابطه ۴۵۰ پرونده ثبتی از اداره بایگانی ثبت اسناد خارج شده است. سرهنگ علی ولی‌پور‌گودرزی در حاشیه طرح ضربتی پلیس پایتخت با اشاره به جدیدترین پرونده این پلیس گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر انجام جعل اسناد ملکی، پرونده‌ای در این باره تشکیل و در نهایت مشخص شد این اقدام در دفترخانه خاصی واقع در غرب تهران به کرات اتفاق افتاده است. 
وی با بیان اینکه افرادی ابتدا به واسطه فرد آشنایی که در بایگانی اداره ثبت داشتند، پرونده بایگانی شده و ثبتی املاک را استخراج می‌کردند، گفت: متهمان در ادامه اسناد واقعی را از پرونده بایگانی شده خارج و اسناد و همچنین بنجاق جعلی اعم از مکاتبات و نامه‌هایی که برای نواحی اداره ثبت صادر می‌شده را در پرونده جاگذاری می‌کردند. 
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران با بیان اینکه ۳ نفر از اعضای این باند جاعل ۸ نفره دارای سابقه جعل اسناد ملکی هستند، تصریح کرد: ۲ نفر دیگر نیز از کارکنان بازنشسته اداره ثبت و همچنین یکی از افراد دستگیر شده سردفتر بوده و ۲ نفر دیگر نیز بنگاه‌دار معاملات ملکی هستند. وی افزود: ارزش این پرونده بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است و در حال حاضر نیز بررسی آن ادامه دارد. 
***
آغاز احداث ۴ خط جدید مترو طی ۴  سال آینده
مدیرعامل شرکت متروی تهران تکمیل خطوط قدیمی و شروع خطوط جدید مترو را از برنامه‌های کاری خود اعلام کرد. مسعود درستی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برنامه‌های شرکت متروی تهران گفت: برنامه کلان و اصلی ما طرح جامع حمل‌و‌نقل است که وظیفه به ثمررساندن آن را داریم. 
وی با بیان اینکه خطوط در حال بهره‌برداری نواقص و اشکالاتی دارد که حتما رفع آنها می‌تواند کیفیت خدمات‌دهی به مسافران را افزایش داده و بازدهی کار را افزایش دهد، اظهار کرد: به همین دلیل ۲ موضوع تکمیل خطوط در حال بهره‌برداری و بالا بردن کیفیت و آغاز 4 خط جدید ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ مترو که در طرح جامع حمل‌و‌نقل مصوب شده در دستور کار قرار دارد. درستی تصریح کرد: عزم خود را جزم خواهیم کرد که در یک برنامه 4 ساله مشکلات قبلی را مرتفع کرده و خطوط جدید را به مرور وارد سیکل بهره‌برداری کنیم. 
***
دستگیری سوءاستفاده‌کنند‌گان از افزایش قیمت برنج
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری ۳ نفر که با سوءاستفاده از افزایش قیمت‌ها در بازار برنج اقدام به فروش ۳۳ تن برنج تقلبی و غیربهداشتی کرده بودند، خبر داد. سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در حاشیه دستگیری این افراد گفت: مدتی قبل و به دنبال دریافت خبری مبنی بر فروش برنج‌های غیربهداشتی و تقلبی در بازار فروش برنج، تیمی از ماموران کلانتری یافت‌آباد رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. 
وی با بیان اینکه در بررسی‌های اولیه مشخص شد خبر دریافتی صحت دارد و مالکان ۳ فروشگاه توزیع عمده برنج اقدام به فروش برنج‌های تقلبی و غیربهداشتی کرده‌اند، گفت: این افراد با سوءاستفاده از افزایش قیمت‌ها در بازار برنج سعی در فروش برنج‌های تقلبی و غیربهداشتی به مردم داشتند و با خرید برنج‌های تنظیم بازار پاکستانی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و نگهداری در مکان‌های غیربهداشتی، آنها را در بسته‌بندی جدید با قیمت‌های بالاتر از ارزش واقعی به بازار مصرف عرضه می‌کردند. رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه با هماهنگی قضایی هر 3 متهم دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند، گفت: در بررسی از این 3 فروشگاه ۳۳ تن برنج تقلبی و غیربهداشتی نیز کشف و ضبط شد. 
***
برخورد با خرید و فروش گونه‌های جانوری و گیاهی در خطر انقراض
فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: با توجه به‌ روزهای پایانی سال و تجارب سال‌های گذشته مبنی بر افزایش خرید و فروش برخی گونه‌های جانوری و گیاهی در معرض خطر انقراض با متخلفان برخورد می‌شود. 
سرهنگ جمشید محبت‌خانی از فرماندهان یگان محیط‌زیست استان‌ها خواست تا با اقدامات پیشگیرانه از وقوع تخلفات گونه‌های جانوری و گیاهی پیشگیری کنند. وی اظهار داشت: برخی گونه‌های جانوری و گیاهی در معرض خطر انقراض مانند سمندر لرستانی، لاله واژگون، مار آبی و لاک‌پشت از سوی افراد فرصت‌طلب در سطح معابر، بازارهای روز و پایانه‌ها خرید و فروش می‌شود، بنابراین از فرماندهان یگان محیط‌زیست استان‌ها می‌خواهیم برای افزایش سطح آگاهی عموم شهروندان و پیشگیری از وقوع تخلفات گونه‌های گیاهی و جانوری، اقدامات لازم را انجام دهند. 
محبت‌خانی خاطرنشان کرد: یگان حفاظت محیط‌زیست مانند سال‌های گذشته با متخلفان برخورد قاطع و قانونی خواهد داشت و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در تنویر افکار عمومی و کاهش سطح تخلفات از دیگر برنامه‌های یگان حفاظت محیط‌زیست است.

Page Generated in 0/0048 sec