printlogo


کد خبر: 246318تاریخ: 1400/12/5 00:00
عرضه بیش از ۴۰۰۰ دام در مناطق سیل‌زده

بعد از وقوع سیل اخیر در استان‌های سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان، فارس، جنوب و شمال کرمان، با مشارکت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بیش از ۴ هزار راس دام سبک بویژه بز تامین و به دامداران اهدا شد تا بخشی از مشکلات مردم مناطق سیل‌زده مرتفع شود. بنا بر این گزارش، گسترش خشکسالی، کاهش تامین نهاده‌های دامی، کاهش مراتع طبیعی، هدایت دامداران به سمت کشتارگاه، حوادث طبیعی همچون وقوع سیل و... همگی منجر به این شد که هم سال گذشته هم سال جاری با معضلاتی در تامین گوشت قرمز مواجه شویم؛ مشکلاتی که یک بار کشور را با کاهش دام رو‌به‌رو کرد و بار دیگر به افزایش قیمت‌های پلکانی منجر شد. از همین رو هلدینگ کشاورزی و صنایع غذایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از طریق زیرمجموعه‌های خود نسبت به رفع معضلات پیش‌آمده برآمد و قیمت گوشت قرمز را متعادل کرد. محمدعلی مشیدی، مدیرعامل شرکت زرین‌کشت پایدار زرندیه که از شرکت‌های زیرمجموعه این ستاد است، گفت: طی چند سال گذشته همواره معضلاتی در حاشیه دامداری و تامین نهاده‌ها وجود داشته است که در پایان سال گذشته با عدم تامین به‌موقع نهاده‌ها این مسائل برای تولید‌کنندگان شدت بیشتری یافت. در سال جاری هم با توجه به خشکسالی که در کشور اتفاق افتاد، آن بخش از دام‌های کشور که به صورت دام‌های عشایری و مرتعی بودند دچار مشکل جدی شدند و اکثر دامدارها موفق به استفاده از مراتع نشدند. بنابراین در راستای رفع چالش‌های حوزه امنیت غذایی، بویژه گوشت قرمز، ستاد اجرایی فرمان اجرایی حضرت امام(ره) از طریق شرکت زرین‌کشت پایدار زرندیه از شب عید سال گذشته با عرضه گوشت به بازار با قیمت پایین به تنظیم بازار شب عید کمک کرد. 
وی به وقوع سیل در مناطق جنوب کشور اشاره کرد و افزود: دامداران با مواجهه با وقوع سیل اخیر با خسارت‌های جدی مواجه شدند و دام‌های‌شان از بین رفت، بنابراین با توجه به رسالتی که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای خود در نظر گرفته، شرکت زرین‌کشت پایدار زرندیه با کمک و مشارکت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بیش از ۴ هزار رأس دام سبک بویژه بز را تامین و به دامداران اهدا کرد تا بخشی از مشکلات مردم مناطق سیل‌زده مرتفع شود. این اتفاق نیز تاکنون برای مناطقی همچون سیستان‌و‌بلوچستان، هرمزگان، فارس، جنوب و شمال کرمان انجام شده است. 
وی ادامه داد:خوشبختانه با توجه به کیفیت و نژاد دام‌هایی که توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در یک پروژه مشارکتی بین هلدینگ کشاورزی و بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بین مردم توزیع شد، رضایتمندی خوبی ایجاد شده است، البته طرح کمک‌رسانی به این مناطق به پایان نرسیده و همچنان در کنار مردم هستیم تا کمی از آلام‌شان کاسته شود و همچون گذشته بتوانند دام‌های باکیفیت داشته باشند.

Page Generated in 0/0050 sec