printlogo


کد خبر: 246330تاریخ: 1400/12/5 00:00
اخبار

بازدید جانشین ستادکل‌ نیروهای مسلح از جزایر سه‌گانه خلیج‌فارس
امیر نصیرزاده با حضور در جزایر نازعات از مواضع و استحکامات نیروی دریایی سپاه در این مناطق بازدید کرد. به گزارش تسنیم، امیر عزیز نصیرزاده، جانشین ستاد کل نیرو‌های مسلح به همراه برخی معاونان ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهان و کارشناسان با حضور در مناطق دریایی و جزایر نازعات خلیج‌فارس، از قسمت‌های مختلف رزمی، عملیاتی و پشتیبانی یگان‌های نیروی دریایی سپاه در جنوب کشور بازدید و آمادگی و توان رزمی- عملیاتی این یگان‌ها را مورد ارزیابی قرار داد. امیر نصیرزاده در ادامه به منظور بررسی میزان آمادگی و توان رزمی رزمندگان مستقر در جزایر تنب بزرگ، کوچک و بوموسی، در این جزایر حضور یافت و از بخش‌های شناوری، موشکی، پهپادی، جنگال و قرارگاه‌های ناویان در جزایر بازدید کرد. وی در ادامه با حضور میدانی در جمع رزمندگان و سربازان نیروی دریایی سپاه در جزایر نازعات، با عرض خداقوت و خسته نباشید به آنها، بر انجام صحیح و سریع مأموریت‌های محوله برای بالا بردن توان دفاعی تأکید کرد. امیر نصیرزاده، جانشین ستاد کل نیروهای مسلح طی گفت‌وگویی با مثبت ارزیابی کردن تلاش‌های تحسین‌‌برانگیز رزمندگان و فرماندهان نیروی دریایی سپاه در حراست و صیانت از حریم منابع و منافع ملت عزیز ایران اسلامی گفت: آنچه امروز در این سفر و بازدید میدانی موجب خرسندی و رضایتمندی ما قرار گرفت، مشاهده جمع کثیری از چهره‌های جوان‌، افسران تازه‌نفس و آماده‌، مصمم با روحیه جهادی، انقلابی و سلحشوری است که با توکل بر خداوند متعال محکم و با صلابت و هوشیاری کامل برای دفاع از میهن اسلامی در این جزایر مقاوم ایستاده‌اند. 
***
نگرانی جنبش عدم تعهد از تحریم‌های یکجانبه علیه کشورهای در حال توسعه
نماینده ایران در سازمان ملل با اعلام نگرانی جنبش عدم تعهد از اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه کشورهای در حال توسعه گفت: این جنبش از کشورهایی که مبادرت به اعمال تحریم‌های یکجانبه کرده‌اند می‌خواهد با قید فوریت به این تحریم‌ها پایان دهند. به گزارش فارس، «زهرا ارشادی» سفیر ‌و‌ معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در سخنرانی تحت دستور کار «گزارش کمیته منشور ملل متحد» به نمایندگی از جنبش عدم تعهد در کمیته ششم مجمع عمومی اظهار داشت: نگرانی عمیق خود را درباره اعمال قوانین و سایر اشکال اقدامات قهرآمیز در حوزه اقتصادی علیه کشورهای در حال ‌توسعه، از جمله تحریم‌های یکجانبه که موجب نقض منشور ملل متحد و تضعیف قوانین بین‌المللی و قوانین سازمان تجارت جهانی هستند، ابراز می‌کنیم. دیدگاه جنبش بر این اصل مبتنی است که اعمال تحریم‌ها باید به عنوان آخرین راه‌حل در نظر گرفته شود. وی ادامه داد: تحریم‌های هدفمند تنها زمانی باید اعمال ‌شود که طبق منشور تهدیدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی یا اقدامی تجاوزکارانه وجود داشته باشد. این ابزار به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در هیچ و همه موارد نقض قوانین، هنجارها یا استانداردهای بین‌المللی قابل اعمال نیست. ارشادی افزود: این جنبش همچنین از کشورهایی که مبادرت به اعمال تحریم‌های یکجانبه کرده‌اند می‌خواهد با قید فوریت به این تحریم‌ها پایان دهند و بر تعهد جنبش مبنی بر حمایت از همه تلاش‌هایی که در راستای حل‌و‌فصل مسالمت‌آمیز اختلافات بر اساس مقررات حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد است، تاکید می‌کنیم. 
***
آمریکا: 
مذاکرات وین پیشرفت قابل توجهی داشته است
سخنگوی کاخ سفید در یک کنفرانس خبری به سوالی درباره احتمال انجام شدن توافق در چند روز آتی و موضوع تبادل زندانیان آمریکایی در ایران پاسخ داد. به گزارش ایسنا به نقل از وبگاه کاخ سفید، «جن ساکی» در یک‌ کنفرانس خبری در پاسخ به‌ این سوال که گفته می‌شود طرفین مذاکرات وین به یک توافق نزدیک شده‌اند؛ آیا از نظر او احتمال دارد این هفته توافقی انجام شود و آیا آمریکا با انجام شدن توافقی که شامل آزادسازی زندانیان آمریکایی و انگلیسی نباشد، موافقت خواهد کرد؟ با بیان اینکه «اجازه بدهید با سوال دوم شما شروع کنم، چون واقعا مهم است»؛ مباحثات درباره آمریکایی‌هایی را که به ادعای وی بی‌گناه و به طور غیرقانونی بازداشت شده‌اند، جدا از مذاکرات برجام عنوان کرد و گفت: «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران تاکید کرده است «تصور بازگشت به توافق برای ما بسیار سخت است، در حالی که 4 آمریکایی بی‌گناه و بقیه در ایران گروگان گرفته شده‌اند». بازگرداندن زندانیان به خانه واقعا فوریت دارد و ما می‌خواهیم خیلی زود حل و فصل شود اما این گفت‌وگوها از کانال جدایی انجام می‌شود. ساکی درباره احتمال رسیدن به توافق در چند روز آینده گفت: ما پیشرفت قابل توجهی داشته‌ایم و این پیشرفت ادامه دارد. تا زمانی که درباره همه چیز توافق نشود، بر سر هیچ چیز توافق نخواهد شد. بنابراین تا آن موقع نمی‌خواهم ارزیابی خوشبینانه‌ای به شما ارائه بدهم اما مسلما خوب است که پیشرفت چشمگیری شده. اگر ایران جدیت نشان دهد، ما بر این باوریم که می‌توانیم و باید در زمینه بازگشتی دوجانبه به اجرای کامل برجام، به تفاهم برسیم. 

Page Generated in 0/0052 sec