printlogo


کد خبر: 246341تاریخ: 1400/12/7 00:00
اخبار

انهدام باندهای سوءاستفاده‌گر از ارز دولتی
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از متلاشی شدن چندین باند سوءاستفاده‌کننده از ارزهای دولتی خبر داد. سرهنگ علی ولی‌پور‌گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اقدامات پلیس امنیت اقتصادی در برخورد با سوءاستفاده‌کنندگان از ارزهای دولتی گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در راستای وظایف ذاتی خود برای تامین امنیت اقتصادی و جلوگیری از سوءاستفاده از بیت‌المال ۸۰ شرکت صوری را که اقدام به سوءاستفاده از ارزهای دولتی کرده بودند، شناسایی کردند. وی با بیان اینکه این شرکت‌ها با سندسازی و جعل اقدام به دریافت ارز با نرخ دولتی از برخی بانک‌ها کرده بودند، گفت: در این راستا ۲۰۳ نفر دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند. رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ میزان ارز به یغما رفته از سوی این افراد و باندها را حدود ۹۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: همچنین میزان رفع تعهدات ارزی نیز حدود ۲۰۰ میلیون دلار بوده است. به گفته ولی‌پور‌گودرزی، مقادیر زیادی اموال منقول و غیرمنقول نیز از این افراد کشف و توقیف شده که اقدامات کارشناسی مربوط به آن در حال انجام است. 
***
رئیس سازمان زندان‌ها: 
نسبت به زندانیان خطرناک تسامح نداریم
رئیس سازمان زندان‌ها و فرمانده ناجا در دیداری، همکاری‌های هرچه بیشتر در قالب تشکیل کارگروه‌ها و تعاملات فی‌مابین در راستای تأمین امنیت جامعه را مورد بررسی قرار دادند. غلامعلی محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها و سردار حسین اشتری، فرمانده ناجا در نشستی بر لزوم همکاری‌های هرچه بیشتر میان این دو دستگاه تأکید کردند. در این نشست رئیس سازمان زندان‌ها با یادآوری اینکه زندان یکی از حلقه‌های امنیتی در کشور است، گفت: هرچند رسالت اصلی ما در سازمان زندان‌ها اصلاح و تربیت زندانیان است اما این مساله نباید بر مسائل امنیتی سایه بیندازد. وی در ادامه درباره زندانیان مستقر در زندان‌ها گفت: دسته‌ای از زندانیان ما سارقان یا زندانیان خطرناکی هستند که امنیت کشور را به خطر انداخته‌اند و متناسب با جرم آنان، امتیازات اعطایی به آنان محدود خواهد شد. نسبت به این افراد باید سختگیرانه عمل کنیم. وی خاطرنشان کرد: ما درباره اعطای عفو به سوابق افراد توجه می‌کنیم و قطعا چنین امتیازی شامل سارقان خطرناک نمی‌شود. در ادامه این دیدار سردار اشتری، فرمانده ناجا افزود: ما نیاز داریم به اطلاعات مجرمان دسترسی پیدا کنیم و در عین حال با اصلاح آیین‌نامه‌ها، زندان‌ها را بیشتر به سمت هوشمندسازی سوق دهیم. سردار اشتری گفت: باید تکلیف زندانیانی که غیبت از مرخصی دارند، مشخص شود. ضمن اینکه دفاتر هماهنگی بین ناجا و سازمان زندان‌ها را که قبل‌تر نیز وجود داشته، دوباره راه‌اندازی خواهیم کرد. 
***
لزوم تشکیل فوری ستاد ملی مقابله با گرد و غبار
رئیس سازمان منابع‌ طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: مقابله با بیابان‌زایی با مشارکت مردم و بخش غیردولتی از رویکردهای سازمان منابع‌ طبیعی و آبخیزداری است. مسعود منصور در حاشیه دیدار استاندار خوزستان بر همکاری استانداری و سایر دستگاه‌های استان خوزستان برای مهار کامل کانون‌های بحرانی داخلی گرد و غبار تأکید کرد و گفت: ضروری است به ‌صورت فوری ستاد ملی مقابله با گرد و غبار با حضور وزرا و معاونان رئیس‌جمهوری تشکیل شود. منصور افزود: یکی از معضلات بزرگ استان خوزستان پدیده گرد و غبار است که با تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته بخش زیادی از کانون‌های داخلی بحرانی مهار شده است و نیاز به مساعدت و همکاری استانداری خوزستان در تأمین حقابه کانال‌های احداث شده برای مرطوب‌سازی و تأمین نیازهای آبی نهال‌های کاشته شده و همچنین تأمین و تخصیص اعتبارات مورد نیاز در سال جاری و سال آینده است. 
***
کشف ۱۱ کیلو مواد اولیه ساخت نارنجک دستی در مترو
رئیس پلیس متروی پایتخت از بازداشت مسافر ۲۰ ساله‌ای خبر داد که در کوله‌پشتی خود ‌‌۱۱ کیلوگرم مواد اولیه ساخت نارنجک دستی به همراه داشت. سرهنگ سعید عطاءاللهی اظهار داشت: ماموران انتظامی ایستگاه مولوی مترو در کنترل تردد مسافران مترو، به مرد جوانی که کوله‌پشتی مشکی‌رنگ و سنگینی را حمل می‌کرد، مشکوک شدند. وی افزود: ماموران برای بررسی بیشتر به متهم مراجعه و در بازرسی از داخل کوله‌پشتی‌اش 11 کیلوگرم مواد اولیه ساخت نارنجک دستی (اکلیل و سرنج) کشف کردند. رئیس پلیس متروی پایتخت با بیان اینکه متهم جوان 20 ساله در اظهارات خود به تهیه اکلیل و سرنج جهت تهیه نارنجک دستی و فروش در چهارشنبه آخر سال معترف شد، خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را 60 میلیون ریال برآورد کرده‌اند. سرهنگ عطاءاللهی با بیان اینکه شهروندان از خرید مواد محترقه دست‌ساز که موجب بروز اتفاقات جبران‌ناپذیر خواهد بود به جد پرهیز کنند، افزود: پرونده متهم جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارجاع شد.

Page Generated in 0/0085 sec