printlogo


کد خبر: 246346تاریخ: 1400/12/7 00:00
اخبار

مذاکره با هندی‌ها برای توسعه فعالیت‌ها در بندر چابهار
در دیدار هیات هندی با جمعی از مدیران کشتیرانی کشورمان چگونگی روند همکاری‌ها در راستای نیل به اهداف مشترک راهبردی درباره توسعه کریدور ترانزیتی شمال - جنوب با توجه به پتانسیل‌های موجود در بندر چابهار مورد بحث و بررسی طرفین قرار گرفت. در دیدار هیات هندی با جمعی از مدیران گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که نمایندگان وزارت امور خارجه و سازمان بنادر و دریانوردی نیز حضور داشتند، چگونگی روند همکاری‌ها در راستای نیل به اهداف مشترک راهبردی درباره توسعه کریدور ترانزیتی شمال - جنوب با توجه به پتانسیل‌های موجود در بندر چابهار، مشارکت در سرمایه‌گذاری بین کشتیرانی و طرف هندی در زمینه اسکراپ یارد و ساخت کانتینر و همچنین سایر امکانات و ظرفیت‌های طرفین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. 
***
مالیات ارزش افزوده ۹ قلم کالای اساسی به یک درصد کاهش یافت
رئیس کل سازمان امور مالیاتی از کاهش مالیات ارزش افزوده ۹ قلم کالای اساسی به یک درصد توسط ستاد هماهنگی اقتصادی سران قوا خبر داد. داوود منظور در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به جزئیات منتفی شدن مالیات بر ارزش افزوده اقلام خوراکی توسط سران قوا اظهار داشت: قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده که از ۱۳ دی‌ امسال اجرا شد، تغییراتی نسبت به قانون موقت دارد که از جمله کالاهای اساسی کشاورزی مالیات می‌پردازند. وی ادامه داد: اقلام اساسی کشاورزی تولید داخل از مالیات بر ارزش افزوده معافند ولی کالاهای وارداتی اساسی مشمول مالیات بر ارزش افزوده شده‌اند. 
رئیس کل سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: با توجه به اینکه نرخ مالیات ۹ درصدی ارزش افزوده روی اقلام اساسی کشاورزی وارداتی می‌تواند منجر به افزایش قیمت در بازار شود، شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا نرخ مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی را تعدیل و یک درصد تعیین کرد. منظور ادامه داد: از زمانی که این مصوبه ابلاغ شود، اجرایی خواهد شد. معاون وزیر اقتصاد گفت: ۹ قلم کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، لپه، عدس، ذرت، روغن خوراکی، جو، سویا و برنج و کنجاله نرخ مالیات بر ارزش افزوده یک درصدی پرداخت می‌کنند. 
***
افزایش ۴۰ درصدی صادرات نفت ایران با وجود تحریم‌ها
وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: در 5 ماه گذشته با اینکه تحریم‌های ایالات متحده کاهش نیافته و مذاکرات ایران با کشورهای ۱+۴ به نتیجه قطعی نرسیده است اما صادرات نفت ایران نسبت به دوران آغاز دولت جدید نزدیک به ۴۰درصد افزایش یافته و ما همچنان بر نقش‌آفرینی ویژه بر بازار نفت و گاز تاکید داریم.  سیداحسان خاندوزی در گفت‌وگو با شبکه العالم، درباره جایگاه اقتصادی ایران در دنیا و تغییر این جایگاه نسبت به سال‌های قبل گفت: در طول ۳ سال اخیر، دور جدید تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه دولت و ملت ایران موجب کاهش شاخص‌های اقتصاد ایران شده که البته فراگیری پاندمی کرونا، افزایش سطح عمومی قیمت‌ها و تورم هم اثر مضاعفی بر کاهش رشد اقتصادی ایران داشته است، به نحوی که ما امروز شاهد رتبه پایین‌تر اقتصاد ایران نسبت به سال‌های ۲۰۱6 و ۲۰۱7 هستیم.  وی در ادامه ابراز امیدواری کرد با توجه به تدابیر جدید دولت در حوزه اقتصادی در سال‌های ۲۰۲۲ - ۲۰۲۱ و سال‌های پس از آن، در میزان تولید ناخالص داخلی اقتصاد ایران که شاخص رشد اقتصادی محسوب می‌شود و نیز در زمینه شاخص تورم و سطح عمومی قیمت‌ها که نشان‌دهنده قدرت خرید خانوار است، شاهد بهبود باشیم. 
***
مشمولان سهام عدالت چگونه از سودهای واریزی کسب اطلاع کنند؟
شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اطلاعاتی را درباره واریز‌ سودهای سال گذشته سهام عدالت ارائه داد و اعلام کرد سهامدارانی که سود سال گذشته خود را دریافت نکرده‌اند، هر چه زودتر نسبت به اصلاح شماره شبای خود در سامانه سجام و سامانه سهام عدالت اقدام کنند. 
به دنبال اقدامات انجام شده برای واریز سود سال ۹۹ سهام عدالت در چند روز آینده، برخی مشمولان این سهام اعلام کرده‌اند هیچ‌گونه اطلاعی درباره پرداخت سود سال ۹۸ خود ندارند و نسبت به واریز آن در سال گذشته دچار شک و ابهام شده‌اند که به دنبال چنین اتفاقی، نسبت به راه‌های رفع این مشکل بی‌اطلاع هستند. 
بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جزو مشمولان سهام عدالت هستند اما تاکنون سود سهام خود را دریافت نکرده‌اند، علت ایجاد چنین مشکلی ناشی از آن بوده است که شماره شبای آنان در سامانه ثبت نشده یا شماره شبای این افراد نامعتبر، مسدود و راکد بوده است. 
شرکت سپرده‌گذاری مرکزی  با ارائه جزئیات دقیقی از رفع این مشکل اعلام‌ کرد: افرادی که اطلاع دقیقی نسبت به پرداخت یا عدم پرداخت سودهای واریز شده سهام عدالت خود ندارند، می‌توانند با مراجعه به سایت sahamedalat.ir با ورود به گزینه مشاهده دارایی سهام عدالت، اطلاعات کامل نسبت به پرداختی‌های خود را به دست آورند. پس از ورود به این گزینه و واردکردن کد ملی، اگر در منوی سابقه پرداخت «گزینه» پرداخت موفق ثبت شده باشد، بدین معناست مشکلی در پرداخت سود وجود نداشته و این واریزی انجام شده اما ثبت گزینه «بازگشت از بانک» به معنای اشتباه در درج شماره شبا و نامعتبر بودن آن است. 

Page Generated in 0/0060 sec