printlogo


کد خبر: 246349تاریخ: 1400/12/7 00:00
اکران نسخه ترمیم‌شده پدرخوانده در 50 سالگی
انتقاد کاپولا از افزایش جوایز سینمایی

خالق «پدرخوانده» گفت: جوایز سینمایی دیگر بیش از حد زیاد شده است و من وقتی فقط اسکار بود را بیشتر دوست داشتم. به گزارش «وطن‌امروز»، ورایتی نوشت: فرانسیس فوردکاپولا با حضور در فرش قرمز مراسم گرامیداشت پنجاهمین سالگرد اکران «پدرخوانده» در پاسخ به سوالی درباره حذف اهدای ۸ جایزه اسکار در مراسم حضوری گفت: همه این شاخه‌ها اهمیت دارند ولی برگزارکنندگان اسکار هم دلایل خود را برای این تصمیم دارند. 
کاپولا در ادامه گفت: از مراسم اهدای جوایز اسکار وقتی جمع‌وجورتر و ساده‌تر بود بیشتر لذت می‌برد. وی گفت: از این همه زرق‌وبرق خوشم نمی‌آید. دوست دارم صمیمانه‌تر باشد؛ با کیفیتی باشخصیت‌تر. 
وی افزود: این روزها مراسم اهدای جوایز بیش از حد افزایش یافته و من زمانی را دوست داشتم که فقط یک اسکار وجود داشت. 
کاپولا نخستین اسکارش را برای فیلمنامه غیراقتباسی «پاتن» در سال ۱۹۷۱ گرفت و برای ساخت «پدرخوانده» نامزد ۱۰ جایزه اسکار شد و در نهایت ۳ جایزه مهم بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد برای بازی مارلون براندو و بهترین فیلمنامه را دریافت کرد. 
به مناسبت ۵۰ سالگی فیلم «پدرخوانده» این فیلم بتازگی به صورت محدود در شماری از سینماهای ای‌ام‌سی اکران شده و قرار است پس از آن ۳ فیلم «پدرخوانده» که ترمیم و اصلاح شده‌اند به صورت دیسک‌های اچ‌دی اولت با کیفیت 4K از ۲۲ مارس در اختیار عموم قرار بگیرند. نسخه ترمیم‌شده «پدرخوانده» از ۲۵ فوریه در بریتانیا نیز اکران می‌شود. 

Page Generated in 0/0064 sec