printlogo


کد خبر: 246352تاریخ: 1400/12/7 00:00
اخبار

هفته «محمد کاسبی» در شبکه نمایش
شبکه نمایش در هفته پیش ‌رو قصد دارد در بخش صحنه‌گران، آثار «محمد کاسبی» از بازیگران باسابقه کشورمان را پخش و مرور کند. به گزارش «وطن‌امروز»، فیلم‌های منتخب خانوادگی که بخش ثابت ساعت ۱۹ شبکه نمایش است، در هفته پیش ‌رو به ترتیب شامل این فیلم‌ها خواهد بود: «برف پیما»، «کارآگاه فاکس»، «پسر روزنامه‌چی»، «وقتی تو خواب بودی»، «کوه سرخ غرب»، «سرزمین ماه»، «بازیگر قانون». 
همچنین ساعت 21 روزهای این هفته، فیلم‌های منتخب محمد کاسبی، بازیگر پیشکسوت کشورمان پخش خواهد شد که به ترتیب روز پخش شامل این فیلم‌ها است: «دایره سرخ»، «پدر»، «دنیای وارونه»، «زنگ‌ها»، «براده‌های خورشید»، «نفوذی» و «بدوک». 
منتخب فیلم‌های کلاسیک این هفته نمایش نیز به ترتیب روز پخش، از شنبه ۷ تا جمعه ۱۳ اسفند شامل فیلم‌های «در گرمای شب»، «رویاها » «سرداب و پاندول»، «جاده صاف کن»، «توده چسبنده»، «گاوچران‌ها» و «من و خرس‌ها» است که ساعت یک بامداد روی آنتن می‌روند. 
***
افتتاح نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط
بیست‌و‌ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط پس از وقفه یک ساله - به دلیل شیوع ویروس کرونا- پنجشنبه پنجم اسفندماه ۱۴۰۰ با حضور خانه کتاب و ادبیات ایران افتتاح شد و تا چهاردهم اسفندماه سال جاری میزبان علاقه‌مندان به کتاب خواهد بود. 
به گزارش فارس، آیین افتتاحیه این رویداد به دلیل لزوم پایبندی به شیوه‌نامه‌های بهداشتی و برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با حضور ذی‌یزن بن هیثم آل‌سعید (ولیعهد سلطنت عمان)، جمعی از سفرا و میهمانان داخلی و خارجی به صورت کوتاه و مختصر برگزار شد. نخستین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط سال ۱۹۹۲ برگزار شد و اکنون که شاهد افتتاح بیست‌و‌ششمین دوره آن هستیم از لحاظ تعداد کشورها، تعداد ناشران شرکت‌کننده، فضای نمایشگاهی، برنامه‌های فرهنگی و میزان استقبال مخاطبان، روندی صعودی داشته است. در بیست‌وششمین دوره این نمایشگاه ۷۱۵ شرکت‌کننده از کشورهای مختلف از جمله ایران، مصر، سوریه، لبنان، عراق، عربستان، امارات، اردن و... حضور دارند. 
***
تعداد مخاطبان سینما کمتر از نصف استادیوم آزادی
۵ فیلم جدید اکران‌شده در سینماها تاکنون کمتر از ۵۰ هزار نفر تماشاگر داشته‌اند. به گزارش ایسنا، چند روز پس از تمام شدن جشنواره چهلم فیلم فجر فیلم‌های جدیدی راهی چرخه اکران شدند ولی همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد در جذب مخاطب موفقیت چندانی نداشتند و شاید فقط «عنکبوت» تا حدی در آمار جلوتر باشد. 
از روز ۲۶ بهمن‌ماه اکران ۳ فیلم در سینماهای کشور آغاز شد. «ترانه‌ای عاشقانه برایم بخوان» به کارگردانی مهرداد غفارزاده از زمان اکران تاکنون کمتر از ۹ هزار بلیت فروخته و حدود ۱۹۳ میلیون تومان فروش داشته است. «عاشق پیشه» به کارگردانی داوود موثقی دیگر فیلمی است که نزدیک به ۸۰۰ بلیت فروخته است. فروش این فیلم در روزهای اکرانش به ۱۷میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. 
همچنین تاکنون بیش از ۳۵ هزار نفر به تماشای «عنکبوت» نشسته‌اند و فروش آن هم با گذر از ۸۶۵ میلیون تومان در آستانه میلیاردی شدن است. «مستطیل قرمز» به کارگردان حسن و حسین صیدخانی از سوم اسفندماه اکران شده و تاکنون کمتر از ۱۰۰ بلیت فروخته و فروشی حدود ۲ میلیون تومانی داشته است. «مورچه‌خوار» ساخته شاهد احمدلو هم از سوم اسفند روانه اکران شده و نزدیک به ۲ هزار نفر آن را تماشا کرده‌اند. فروش این فیلم حدود ۵۷ میلیون تومان است. آمار فروش این گزارش براساس اطلاعات سامانه سمفا تا ساعت ۹ صبح جمعه ششم اسفندماه است. 
***
محمدعلی مجاهدی دبیر دائمی دبیرخانه شعر و ادبیات آیینی شد
همزمان با آیین پایانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، محمدعلی مجاهدی طی حکمی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر دائمی دبیرخانه شعر و ادبیات آیینی منصوب شد. 
به گزارش روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، همزمان با آیین پایانی شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر که عصر روز چهارشنبه (۴ اسفندماه) برگزار و برگزیدگان و شایستگان تقدیر آن معرفی شدند، بر اساس حکمی از سوی محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد‌علی مجاهدی به عنوان دبیر دائمی دبیرخانه شعر و ادبیات آیینی منصوب شد. 
در بخشی از متن این حکم آمده است: نظر به پیشینه و اهمیت شعر آیینی و ضرورت مراقبت از این میراث کهن و فرهنگی، جناب ‌عالی که به حمدالله از پیشکسوتان و بزرگان این عرصه هستید، به عنوان «دبیر دائمی دبیرخانه شعر و ادبیات آیینی» منصوب می‌شوید. 
***
آغاز «مهمونی» ایرج طهماسب
ایرج طهماسب کار ساخت مجموعه عروسکی جدید خود را با نام «مهمونی» آغاز کرد. به گزارش ایرنا، تصویربرداری مجموعه عروسکی «مهمونی» به کارگردانی ایرج طهماسب آغاز شد. 
این مجموعه عروسکی که برای بهار سال آینده آماده می‌شود از عروسک‌های مختلفی تشکیل شده و تاکنون ۲ قسمت آن ساخته شده است. هوتن شکیبا و سهیل مستجابیان از صداپیشه‌های «مهمونی» بوده و اغلب صداپیشه‌های آن از هنرجویان کلاس‌های طهماسب هستند. ایرج طهماسب، کارگردانی چندین فصل مجموعه تلویزیونی کلاه قرمزی را بر عهده داشت.

Page Generated in 0/0059 sec