printlogo


کد خبر: 246363تاریخ: 1400/12/7 00:00
اخبار

قرعه‌کشی لیگ اروپا انجام شد
اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا را انجام داد تا تیم‌ها رقبای خود را بشناسند. در این قرعه‌کشی 2 تیم پورتوی پرتغال و بایرلورکوزن آلمان حضور داشتند که به ترتیب مهدی طارمی و سردار آزمون 2 بازیکن تیم ‌ملی کشورمان را در اختیار دارند و احتمال داشت این ۲ ستاره رقیب هم شوند ولی این اتفاق رخ نداد. بر اساس قرعه‌کشی انجام شده، پورتو رقیب لیون فرانسه شد و بایرلورکوزن به تیم آتالانتا رسید. بارسلونا هم در این مرحله باید با گالاتاسرای ترکیه بازی کند. قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ اروپا به شرح زیر است:
گلاسکورنجرز اسکاتلند - ستاره سرخ بلگراد
براگا پرتغال - موناکو فرانسه
پورتو پرتغال - المپیک لیون فرانسه
آتالانتا ایتالیا - بایرلورکوزن آلمان
سویا اسپانیا - وستهام انگلیس
بارسلونا اسپانیا - گالاتاسرای ترکیه
رئال بتیس- فرانکفورت
لایپزیش- اسپارتاک مسکو
***
وضعیت شهاب زاهدی برای پیوستن به پرسپولیس مشخص شد
مهاجم ایرانی تیم فوتبال زوریا لوهانسک اوکراین با وجود برقراری شرایط جنگی در این کشور نمی‌تواند فعلا قرارداد خود را با این باشگاه در رقابت‌های لیگ اوکراین فسخ کند. به گزارش مهر، در پی حمله ارتش روسیه به بخش‌هایی از لوهانسک و دونتسک، فوتبال باشگاهی در اوکراین به حالت تعلیق در آمد. با اعلام فدراسیون فوتبال اوکراین، در پی آغاز جنگ از سوی ارتش روسیه، مسابقات لیگ فوتبال اوکراین تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق در آمد. همین موضوع سبب شد یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس خواستار بررسی شرایط شهاب زاهدی، مهاجم ایرانی تیم زوریا لوهانسک اوکراین برای فسخ قرارداد و حضورش در این تیم شود. قوانین نقل و انتقالاتی مربوط به فوتبال باشگاهی ایران به صراحت عنوان کرده است اگر بازیکنی که در نیم‌فصل اول تحت قرارداد با باشگاهی در جهان بوده است باید تا پایان مهلت نقل و انتقالات زمستانی فسخ قرارداد قانونی خود را انجام دهد، در غیر این صورت بازیکن آزاد محسوب نمی‌شود و نمی‌تواند در ادامه مسابقات باشگاه خود را تغییر دهد. از این رو با توجه به اتمام دوران نقل و انتقالات زمستانی لیگ برتر ایران در فصل جاری، شهاب زاهدی اجازه انتقال به باشگاهی از ایران را ندارد. او در صورت فسخ قرارداد نیز باید تا پایان فصل منتظر بماند تا بتواند از فصل آینده بازی کند. همچنین شهاب زاهدی از مدیر برنامه‌های خود خواسته پاسخی به پیشنهادات ایرانی ندهد و فعلا تصمیم قطعی به ماندن در اروپا گرفته است. از این رو پرونده حضور این بازیکن در پرسپولیس بسته شده و زاهدی فعلا به تیم سابق خود در ایران باز نمی‌گردد. 
***
بازی‌های نمایندگان روسیه و اوکراین در زمین بی‌طرف برگزار می‌شود
اتحادیه فوتبال اروپا تصمیم گرفته است بازی‌های نمایندگان 2 کشور روسیه و اوکراین را در زمین بی‌طرف برگزار کند. اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) که در پی حمله نظامی روسیه به اوکراین، امتیاز میزبانی فینال رقابت‌های فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا را از سن‌پترزبورگ روسیه سلب و ورزشگاه استادو فرانس شهر پاریس را به ‌عنوان میزبان این دیدار اعلام کرد، تصمیم مهم دیگری هم در این باره گرفته است.
بر اساس اعلام اتحادیه فوتبال اروپا، تمام بازی‌های باشگاهی و ملی نمایندگان 2 کشور روسیه و اوکراین در مسابقاتی که زیرنظر یوفاست، تا اطلاع ثانوی در زمینی بی‌طرف برگزار خواهد شد. یوفا در بیانیه خود درباره انتقال میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا از شهر سن‌پترزبورگ به شهر پاریس اعلام کرده است: «مایلیم از امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه به خاطر حمایت شخصی و تعهدش برای برگزاری معتبرترین بازی فوتبال باشگاهی اروپا تشکر و قدردانی کنیم». پیش از این قرار بود فینال لیگ قهرمانان اروپا در تاریخ 28 مه ‌2022 (7 خرداد 1401) در شهر سن‌پترزبورگ برگزار شود که حالا پاریس میزبان این بازی مهم خواهد بود. 
***
روایت رسانه‌ ازبک از انتقال «تمیروف» به پرسپولیس
انتقال «شیرزود تمیروف» مهاجم ازبکستانی به تیم پرسپولیس در روزهای اخیر در رسانه‌های ازبکستان مورد بررسی قرار گرفته بود. با تصمیم باشگاه پرسپولیس قرار است یک مهاجم ازبکستانی به تمرینات این تیم اضافه شود و بزودی قراردادش را با این باشگاه امضا کند. این مهاجم دیشب وارد تهران شد. گفته می‌شود این بازیکن «شیرزود تمیروف» مهاجم تیم پاختاکور ازبکستان است. انتقال تمیروف به پرسپولیس3 روز پیش توسط سایت championat ازبکستان مطرح شده بود. این سایت در خبری نوشته بود: «پاختاکور قبل از فصل جدید می‌تواند یک انتقال دیگر انجام دهد. شیرزود تمیروف، مهاجم شیرها ممکن است به باشگاه ایرانی پرسپولیس برود. اگر مذاکرات به نتیجه مثبت برسد، این انتقال می‌تواند انجام شود». طبق اعلام سایت Championat، تمیروف در سوپرلیگ ۲۰۲۱ ازبکستان در ۱۸ بازی به میدان رفت و ۸ گل به ثمر رساند. 
***
عبدولی با بنا آشتی کرد
فرنگی‌کار پیشین تیم‌ ملی  که طی ماه‌های گذشته انتقادات تندی را علیه بنا مطرح کرده بود، در حاشیه برگزاری جام تختی در اهواز با او آشتی کرد. در جریان رقابت‌های روز دوم کشتی فرنگی جام تختی در اهواز، سعید عبدولی، قهرمان پیشین کشتی فرنگی جهان و دارنده مدال برنز المپیک نیز در سالن محل برگزاری مسابقات حاضر شد. او در حالی که از سال گذشته با علیرضا دبیر و محمد بنا، سرمربی تیم‌ ملی کشتی فرنگی دچار اختلاف شدید شده بود با وساطت حمید بنی‌تمیم، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خوزستان با محمد بنا آشتی کرد و با دعوت کردن محمد بنا در جایگاه ویژه به خوش و بش با بنا پرداخت. بنا نیز درخواست عبدولی را پذیرفت و به گرمی با او برخورد کرد. عبدولی همچنین دقایقی را با علیرضا دبیر گفت‌‌وگو کرد. 

Page Generated in 0/0064 sec