printlogo


کد خبر: 246371تاریخ: 1400/12/8 00:00
اخبار

«همه‌گیری» نام جدید فصل دوم «موج اول» شد
مدیر شبکه ۳ به همراه برخی مدیران این شبکه از پشت صحنه سریال «همه‌گیری» به کارگردانی محمدصادق بکتاشیان و تهیه‌کنندگی سعید کمانی دیدن کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، «علی فروغی» مدیر شبکه ۳ و رئیس خانه تولیدات جوان با حضور در پشت صحنه سریال «همه‌گیری»، در جریان روند تولید این سریال قرار گرفت. سریال «همه‌گیری» که فصل ۲ سریال «موج اول» است، به کارگردانی محمدصادق بکتاشیان و تهیه‌کنندگی سعید کمانی این روزها در بوستان ولایت مقابل دوربین رفته است. در فصل ۲ این سریال محسن قصابیان، علی غلامی، آتش تقی‌پور، ساخو آرام، روزبه اختری، نیلوفر کوخانی، مهدی صبائی، کورش سلیمانی، آرام احمری‌نیا و اصغر نقی‌زاده بازی می‌کنند. همچنین مهدی فخیم‌زاده و فریبا متخصص در فصل ۲ این سریال حضور ندارند. آوا دارویت، بازیگر دورگه ایرانی- ایتالیایی از هنرپیشگانی است که بتازگی به گروه بازیگران این سریال اضافه شده است. این سریال در ۳ فصل ۱۰ قسمتی محصول خانه تولیدات جوان است و ۳ کارگردان جوان این سریال را می‌سازند که نخستین تجربه برای آنها محسوب می‌شود. فصل اول را سجاد حسینی، فصل ۲ را محمدصادق بکتاشیان و فصل ۳ را محمد علیزاده کارگردانی می‌کنند. این سریال داستان شیوع کرونا در کشور است و روزهای ابتدایی شیوع این بیماری را نشان می‌دهد که عده‌ای درگیر این هستند که آیا این بیماری کرونا است یا آنفلوآنزا؟ آنها در ادامه به این نتیجه می‌رسند که این بیماری همان کرونا است. 
***
صدور پروانه ساخت برای ۲ فیلم
شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی، در جلسه اخیر خود با ۲ فیلمنامه موافقت کرد. به گزارش «وطن‌امروز» به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی- بصری، فیلمنامه «آقای گل» به تهیه‌کنندگی مهدی احمدی و کارگردانی و نویسندگی بیژن شیرمرز و فیلمنامه «حدود ساعت ۸ صبح» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی منوچهر هادی و نویسندگی منوچهر هادی و سعید دولتخانی، موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند. 
***
«تک‌نوازی روی یخ‌های شناور» به «هنروتجربه» می‌آید
فیلم «تک‌نوازی روی یخ‌های شناور» به کارگردانی روح‌الله صدیقی از دوشنبه ۹ اسفند در سینماهای «هنروتجربه» اکران می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، سینماهای «هنروتجربه» از دوشنبه ۹ اسفند میزبان فیلم بلند داستانی «تک‌نوازی روی یخ‌های شناور» به کارگردانی روح‌الله صدیقی و تهیه‌کنندگی امیرشهاب رضویان می‌شوند. «تک‌نوازی روی یخ‌های شناور» که نخستین فیلم بلند داستانی روح‌الله صدیقی محسوب می‌شود، محصول سال ۹۹ است. شاهرخ دولکو، مهرو نونهالی، ایمان عنایتی، محمود کنشلو، نونا تاجداران، مجتبی فلاحی، نیلوفر زوارق، پویان مکری، صدف برادران، سالار دریامج، پریا مرندیز، مهناز افتاده‌نیا، مریم سالمی، آوا مغیثی، بهروز جعفری، آرمان فرجی، آروین نوروزی و آوا زیتونی از جمله بازیگران این اثر هستند. 
***
یاسر احمدوند:
برای کاهش رقم تمام‌شده کاغذ تولید داخل در تلاشیم
معاون فرهنگی وزارت ارشاد از تلاش این وزارتخانه برای کاهش هزینه تمام شده کاغذ تحریر داخلی در کارخانه چوب و کاغذ مازندران خبر داد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره تلاش وزارت ارشاد برای دستیابی به کاغذ تولید داخل جهت نشر گفت: توافقات با کارخانه مازندران به صورت کلی انجام شده است اما ما در حال تلاش برای کاهش رقم تمام شده کاغذ تولید داخل هستیم. وی ادامه داد: قیمتی که کارخانه چوب و کاغذ مازندران اعلام می‌کند، می‌تواند پایین‌تر بیاید. مقدماتی لازم دارد که در حال طی کردن آن هستیم. با برخی دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله وزارت صمت و بانک مرکزی‌ برای تسریع در واردات برخی اقلام مصرفی،‌ وزارت نیرو برای کاهش تعرفه انرژی و... وارد مذاکره شده‌ایم. 
احمدوند گفت: اگر شرایط بهتری برای کارخانه به جهت تولید شکل بگیرد،‌ می‌توانیم کاغذ چاپ و تحریر را با قیمت مناسب‌تری تحویل بگیریم؛ البته کارخانه مازندران تولید تحریر را آغاز کرده و ماهانه ۴ تا ۵ هزار تن کاغذ تحریر تولید می‌کند. بخشی از تولید برای آموزش‌و‌پرورش و بخشی نیز برای ناشران آموزشی تخصیص داده شده است. اگر بتوان قیمت را پایین‌تر آورد مسلما ناشران از کاغذ تولید داخل استقبال می‌کنند. 
 معاون فرهنگی وزارت ارشاد درباره پرونده‌های واردات کاغذ با ارز دولتی نیز یادآور شد: شرکت‌ها بعد از فراخوان اعلام آمادگی کردند فرم‌ها تحویل داده شود و کمیته‌ای با حضور نمایندگان بخش‌های مختلف این درخواست‌ها را بررسی کند که تعدادی از متقاضیان نیز انتخاب شده‌اند. این متقاضیان به بانک معرفی شده‌اند و ثبت سفارش انجام شده است. در حال حاضر منتظر تخصیص ارز از سمت بانک مرکزی هستیم که ارز را در اختیار قرار دهد. 
***
مستطیل قرمز در فرهنگسرای ارسباران
فیلم‌ سینمایی «مستطیل قرمز» همزمان با اکران در سینماهای کشور، امروز ساعت ۱۸ با حضور عوامل فیلم و میهمانان ویژه فوتبالی، در فرهنگسرای ارسباران اکران و سپس نقد و بررسی می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، در آستانه اکران ویژه فیلم سینمایی «مستطیل قرمز» به کارگردانی حسن و حسین صیدخانی و تهیه‌کنندگی زنده‌یاد سیدعلیرضا سجادپور در سینماهای منتخب سراسر کشور، پانصدوچهل‌وششمین نشست باشگاه فیلم تهران در فرهنگسرای ارسباران به اکران و نقد و بررسی این فیلم اختصاص دارد. 

Page Generated in 0/0064 sec