printlogo


کد خبر: 246373تاریخ: 1400/12/8 00:00
تحریم روسیه توسط غربی‌ها به برنامه‌های هنری کشیده شد
اخراج هنرمندان روسیه از یوروویژن

خبر اخراج هنرمندان کشور روسیه از مسابقات یوروویژن تنها ۲۴ ساعت بعد از آنکه گفته شده بود روسیه می‌تواند در یوروویژن ۲۰۲۲ شرکت کند، اعلام شد. به گزارش «وطن‌امروز»، اتحادیه رادیو و تلویزیون اروپا اعلام کرد روسیه حق شرکت در مسابقات یوروویژن ۲۰۲۲ را ندارد. اتحادیه رادیو و تلویزیون اروپا روز جمعه (۲۵ فوریه) اعلام کرد روسیه حق شرکت در مسابقات آواز یوروویژن رویداد امسال را نخواهد داشت. اتحادیه رادیو و تلویزیون اروپا که مسؤولیت برگزاری یوروویژن را بر عهده دارد در عین حال اعلام کرد مشارکت روسیه می‌تواند باعث بدنام شدن این رویداد آن هم در بحران بی‌سابقه اوکراین شود. روسیه در ساعات اولیه پنجشنبه گذشته (۲۴ فوریه) به کشور همسایه خود اوکراین حمله نظامی کرد. این اقدام روسیه موجب شده دولت‌های غربی تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه را تشدید کنند. 
خبر اخراج روسیه از مسابقات یوروویژن تنها ۲۴ ساعت بعد از آنکه گفته شده بود روسیه می‌تواند در یوروویژن ۲۰۲۲ شرکت کند، اعلام شد. 
پخش‌کننده‌های مسابقات یوروویژن در کشورهای ایسلند، فنلاند، نروژ و هلند خواستار ممنوعیت حضور روسیه شده بودند. فنلاند اعلام کرده بود اگر روسیه شرکت کند نماینده‌ای به یوروویژن امسال که ماه مه‌ در تورین برگزار می‌شود، نمی‌فرستد. اتحادیه رادیو و تلویزیون اروپا همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرده است هیچ خواننده‌ای از روسیه در مسابقه آهنگ «یوروویژن-2022» شرکت نخواهد کرد. این را وب‌سایت «یوروویژن» اعلام کرد. 
در این بیانیه آمده است مشارکت روسیه با توجه به حمله این کشور به اوکراین به اعتبار مسابقه «یوروویژن» لطمه خواهد زد. 
در بیانیه اتحادیه رادیو و تلویزیون اروپا همچنین آمده است: «ما به ارزش‌های رقابت فرهنگی که تبادل و تفاهم بین‌المللی را ارتقا می‌دهد، مخاطبان را متحد می‌کند، تنوع را از طریق موسیقی تجلیل می‌کند، و اروپا را در یک صحنه متحد می‌کند، متعهد هستیم».  

Page Generated in 0/0053 sec