printlogo


کد خبر: 246383تاریخ: 1400/12/8 00:00
اخبار

دفاع سرسخت باشگاه پورتو از طارمی و حمله به منتقدان تلویزیونی!
باشگاه پورتوی پرتغال منتقدان پنالتی مهدی طارمی مهاجم این تیم در دیدار با لاتزیوی ایتالیا را «بی‌سواد» خطاب کرد. در یکی از بازی‌های مرحله پلی‌آف لیگ اروپا تیم پورتوی پرتغال پنجشنبه‌شب در ورزشگاه المپیک رم میهمان لاتزیوی ایتالیا بود که این بازی با نتیجه ۲‌-‌۲ و صعود پورتو به مرحله یک‌هشتم نهایی این بازی‌ها به پایان رسید. در این بازی ابتدا تیم لاتزیو با گل دقیقه ۱۹ چیرو ایموبیله از پورتو پیش افتاد اما مهدی طارمی در دقیقه ۳۱ از روی نقطه پنالتی کار را به تساوی کشاند. این پنالتی ماجرای عجیبی داشت. داور این مسابقه ابتدا سرنگونی طارمی در محوطه جریمه لاتزیو را تمارض تشخیص داد و مهاجم ایرانی را با کارت زرد جریمه کرد اما در ادامه با بازبینی این صحنه در VAR تصمیمش را تغییر داد و پنالتی به سود پورتو اعلام شد. بعد از این بازی، «مائوریتزیو ساری» سرمربی لاتزیو از پنالتی گرفته شده برای پورتو و بازبینی آن صحنه توسط کمک‌‌داور ویدئویی انتقاد کرد و اعتقاد داشت روی طارمی خطایی رخ نداده بود. این پنالتی بحث‌برانگیز مورد بحث و بررسی کارشناسان مختلف تلویزیونی قرار گرفت و بعضی از آنها اعتقاد داشتند با وجود بازبینی صحنه، مهدی طارمی تمارض و شبیه‌سازی کرده است. در این میان باشگاه پورتو در خبرنامه روزانه خود به منتقدان پنالتی طارمی و مفسران و کارشناسان تلویزیونی حمله تندی کرد. در بخشی از این مطلب آمده است: «طارمی با گرفتن یک پنالتی در کانون توجه قرار گرفت؛ یک پنالتی غیرقابل انکار، جز در چشم برخی افراد بی‌سواد که در تلویزیون نظر می‌دهند». طارمی در آن مسابقه علاوه بر گرفتن پنالتی و گل کردن آن، پاس گل دوم پورتو را هم داد و به عنوان یکی از ۴ کاندیدای بهترین بازیکن دور برگشت مرحله پلی‌آف لیگ اروپا انتخاب شد. 
***
انتقاد رئیس اتحادیه فوتبال روسیه از یوفا به دلیل گرفتن میزبانی فینال
یوفا با انتقال فینال لیگ قهرمانان اروپا از سن‌پترزبورگ به پاریس، به حملات روسیه به اوکراین واکنش نشان داد. به گزارش تایمز، پس از حمله روسیه به اوکراین، اتحادیه فوتبال اروپا روز جمعه جلسه فوق‌العاده کمیته اجرایی را تشکیل داد و بر این اساس پاریس و ورزشگاه استاد‌دوفرانس را به جای سن‌پترزبورگ به عنوان میزبان فینال لیگ قهرمانان انتخاب کرد. در این میان «الکساندر دیوکوف» رئیس اتحادیه فوتبال روسیه و مدیرعامل گازپروم از انتقال فینال لیگ قهرمانان اروپا از سن‌پترزبورگ به پاریس انتقاد کرد. او گفت: ما معتقدیم تصمیم برای گرفتن میزبانی فینال لیگ قهرمانان به دلایل سیاسی دیکته می‌شود. فدراسیون فوتبال روسیه همیشه به اصل دور نگه داشتن ورزش از سیاست پایبند است بنابراین نمی‌تواند از این تصمیم حمایت کند. دیوکوف از سال ۲۰۲۱ عضو کمیته اجرایی یوفا است وگازپروم به عنوان حامی مالی مهم فدراسیون فوتبال اروپا (یوفا) شناخته می‌شود. همچنین باشگاه‌های روسی و اوکراینی و تیم‌های ملی روسی و اوکراین هم بازی‌های خانگی خود را تا اطلاع ثانوی در زمین بی‌طرف برگزار خواهند کرد. 
***
آمار نه چندان خوب مهاجم مدنظر پرسپولیس
بررسی آمار بازی‌های مهاجم ازبکستانی مدنظر پرسپولیس نشان می‌دهد این بازیکن آمار امیدوارکننده‌ای در گلزنی ندارد. بر اساس اعلام باشگاه پرسپولیس، «شرزود تمیروف» مهاجم ازبکستانی عصر جمعه به تهران رسید تا پس از تست‌های پزشکی رسما پیراهن پرسپولیس را بر تن کند. این مهاجم ۲۳ ساله، تنها در یک بازی دوستانه به مدت ۱۸ دقیقه برای تیم ‌ملی ازبکستان به میدان رفته و گل ملی هم در کارنامه ندارد. تمیروف در لیگ قهرمانان آسیا هم در ۳ بازی با پیراهن پاختاکور به میدان رفته که در مجموع ۱۱۷ دقیقه بازی گلی به ثمر نرسانده است. البته آمار مهاجم ازبکستانی مدنظر پرسپولیس در سوپرلیگ ازبکستان و جام حذفی این کشور بهتر است. تمیروف در ۴۹ بازی سوپرلیگ ازبکستان به میدان رفته که در مجموع ۲۸۳۶ دقیقه بازی ۱۰ گل به ثمر رسانده است. او در جام حذفی ازبکستان هم ۶ بازی در کارنامه دارد که در مجموع ۴۳۵ دقیقه بازی، ۲ گل به ثمر رسانده است. بر اساس آمار موجود باید گفت شرزود تمیروف در ۵۸ بازی رسمی حضور داشته و مجموع دقایق بازی او به ۳۳۸۸ دقیقه می‌رسد که در این زمان، ۱۲ گل به ثمر رسانده است. این یعنی مهاجم جوان ازبک هر ۲۸۲ دقیقه یک گل ‌زده است.

Page Generated in 0/0056 sec