printlogo


کد خبر: 246393تاریخ: 1400/12/8 00:00
اخبار

ادامه فعالیت سامانه بارشی در کشور
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ادامه فعالیت سامانه بارشی در تمام مناطق کشور جز ۳ استان و کاهش دما از امروز (۸ اسفند) خبر داد. صادق ضیاییان در گفت‌و‌گو با ایسنا گفت: روز شنبه (۷ اسفند) فعالیت سامانه بارشی در تمام استان‌های کشور جز خراسان جنوبی، سیستان‌وبلوچستان و هرمزگان ادامه دارد و در برخی ساعات، سبب بارش باران، وزش باد شدید موقت، گاهی رعدوبرق و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف خواهد شد. وی افزود: از اواخر روز شنبه (۷ اسفند) بتدریج از شدت این سامانه در نیمه غربی کاسته می‌شود و روز یکشنبه (۸ اسفند) در شمال شرق، شرق، ارتفاعات و دامنه‌های البرز شرقی، استان‌های شرقی دریای خزر و بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق کشور به فعالیت خود ادامه می‌دهد. رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شدت بارش‌ها در کشور گفت: شدت بارش‌های روز یکشنبه در استان‌های خراسان شمالی، گلستان و شمال خراسان رضوی است. وی ادامه داد: روز دوشنبه (۹ اسفند) در شمال شرق و شرق بارش پراکنده و سه‌شنبه در شرق بارش باران پیش‌بینی می‌شود و چهارشنبه (۱۱ اسفند) جوی پایدار در اکثر مناطق کشور انتظار می‌رود. به گفته ضیاییان، روز شنبه (۷ اسفند) به علت پدیده گرم باد در استان‌های ساحلی خزر افزایش ۴ تا ۶ درجه دما و از روز یکشنبه در اکثر نقاط کشور کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. وی با اشاره به مواج بودن خلیج‌فارس اظهار کرد: روزهای شنبه و یکشنبه (۷ و ۸ اسفند) در بخش‌هایی از شرق، جنوب شرق، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی به علت وزش باد شدید موقت، خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست. روزهای یکشنبه و دوشنبه (۸ و ۹ اسفند) خلیج‌فارس مواج خواهد بود. ضیاییان درباره وضعیت جوی تهران طی ۲ روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (امروز یکشنبه 8 اسفند) صاف تا قسمتی ابری و با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و برای روز دوشنبه صاف و گاهی همراه با غبارمحلی پیش‌بینی می‌شود. 
***
برخورد با موتورسواران متخلف خطوط اتوبوسرانی
 مدیرکل حمل‌و‌نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن تأکید بر کاهش سفرهای غیرضروری در ایام پایانی سال از سمت شهروندان گفت: اتوبوس‌های خطوط خلوت‌تر به خطوط پرازدحام شهر منتقل می‌شوند. مهدی گلشنی با بیان اینکه اتوبوس‌های خطوط خلوت‌تر به خطوط پرازدحام منتقل می‌شوند، افزود: در این میان از اتوبوس‌هایی که تعمیر شده و تجهیز هستند، در خطوط مورد نیاز استفاده خواهد شد تا سرویس‌رسانی مطلوب‌تری به شهروندان ارائه شود. وی درباره طرح برخورد پلیس راهور با موتورسواران نیز بیان کرد: طرح مشترکی با همکاری پلیس راهور و شهرداری تهران در ایام پایانی سال درحال اجراست تا با موتورسواران متخلف در خطوط تندرو اتوبوسرانی برخورد شود. در کنار آموزش، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی باید برخورد و جریمه متخلفان هم انجام شود. 
***
ممنوعیت تردد وسایل نقلیه کاربراتوری از ابتدای سال ۱۴۰۱
با مصوبه هیات‌وزیران، تردد تاکسی‌ها و موتوسیکلت‌های کاربراتوری از ابتدای سال ۱۴۰۱ در ۸ کلانشهر کشور ممنوع است. طبق ماده ۸ قانون هوای پاک مصوب هیات‌وزیران، از ابتدای سال ۱۴۰۱ تردد تاکسی و موتوسیکلت‌های کاربراتوری در کلانشهرهای تهران، کرج، شیراز، اصفهان، مشهد، اراک، تبریز و اهواز ممنوع است. بر اساس این مصوبه، تردد همه وسایل نقلیه کاربراتوری در نواحی کم‌انتشار LEZ (طرح کاهش آلودگی هوا) در این کلانشهرها ممنوع اعلام شده است. طبق مطالعه نتایج سیاهه انتشار آلایندگی شهر تهران (گزارش سال۱۴۰۰ سازمان حفاظت محیط‌زیست) ۲۱ درصد از سهم انتشار ذرات معلق آلاینده هوا متعلق به موتوسیکلت‌ها و۱۰ درصد از آلودگی هوای ناشی از آلاینده‌های اکسیدهای نیتروژن مربوط به تردد تاکسی‌هاست. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست، در حال حاضر حدود ۱۰ میلیون وسیله نقلیه فرسوده در کشور درحال تردد است که سهم قابل توجهی در انتشار آلاینده‌های هوا دارند و از رده خارج کردن و نوسازی این وسایل منجر به کاهش انتشار آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا می‌شود. 
***
کارمند مترو ۴۸۰ پلاک طلا را به صاحبش بازگرداند
مسؤول کاردان ایستگاه دانشگاه شریف بعد از شنیدن خبر بد شدن حال یک مسافر به‌ خاطر گم‌کردن بسته طلاهایش، جست‌وجو برای یافتن آن را آغاز کرد و موفق شد با پیداکردن طلاها به مسافر بدحال امیدی دوباره بدهد. چند روز پیش یکی از همکاران پلیس متروی ایستگاه امام خمینی(ره) با مسؤول کاردان ایستگاه دانشگاه شریف تماس گرفت و از ماجرای گم‌ شدن بسته‌ای که حاوی ۴۸۰ پلاک طلا به ارزش حدود ۷۰۰ میلیون تومان بود خبر داد. مسافر بعد از آمدن به اتاق پلیس در ایستگاه امام خمینی(ره) به‌ خاطر بد شدن حالش به اورژانس منتقل شده بود و با دادن نشانی ظاهری بسته خواسته بود تا کاری برایش بکنند. بسته میلیونی طلا که توسط مهدی معصومی، متصدی امور دفتری ایستگاه دانشگاه شریف پیدا شد در حضور پلیس و نیروهای انتظامات ایستگاه به صاحبش که دیگر با شنیدن پیدا شدن طلاها حالش رو به بهبودی بود بازگردانده شد. این نیروی متعهد شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه برای چندمین بار است که اموال گمشده یا سرقت شده مسافران را به صاحبانش بازمی‌گرداند. 

Page Generated in 0/0054 sec