printlogo


کد خبر: 246406تاریخ: 1400/12/8 00:00
سخنگوی شورای نگهبان:
نسبت به دخل‌وخرج شرکت‌های دولتی حساسیم

گروه سیاسی: سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه شرکت‌های دولتی استقلال دارند، اظهار داشت: البته این به این معنا نیست که شفاف نباشند. بالاخره باید معلوم شود دخل‌وخرج آنها چگونه است و شورای نگهبان نسبت به آن حساسیت دارد. 
هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری با رسانه‌ها در پاسخ به سوالی درباره طرح تنظیم مقررات فضای مجازی ادامه داد: گاهی تصویب یک قانون فراز و نشیب‌های فراوانی دارد و فاصله متن طرح اولیه تا زمان تصویب خیلی متفاوت خواهد بود، گاهی ممکن است با ایرادات شورای نگهبان نیز همراه باشد اما نسبت به این طرح باید بگوییم چون نمی‌دانیم مصوبه مجلس چه خواهد بود، نمی‌توانیم اظهارنظر کنیم. وی در تکمیل سخنان خود گفت: چون حساسیت بیشتری نسبت به این طرح وجود دارد، لذا باید وفاق بیشتری وجود داشته باشد و نمایندگان در محیطی علمی اظهارنظر کنند تا به مرحله تصویب برسد و بعد از آن ما اظهارنظر کنیم. سخنگوی شورای نگهبان در ادامه تصریح کرد: ما هم نسبت به این طرح و دیگر طرح‌ها و لوایح اگر مغایرت قانونی یا شرعی وجود داشته باشد بدون هیچ مسامحه‌ای آن را اعلام خواهیم کرد اما چون هنوز طرح به شورا ارسال نشده است نمی‌توانیم هیچ اعلام نظری کنیم. طحان‌نظیف همچنین خاطرنشان کرد: امیدواریم در نهایت طرحی تبدیل به قانون شود که شاهد قانونی خوب به لحاظ کیفی باشیم. 
سخنگوی شورای نگهبان همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شورای نگهبان با اساس شفافیت در مجلس موافق است یا خیر و نظر شورا نسبت به طرح شفافیت آرای نمایندگان چیست، گفت: هر چیزی که به شفافیت کمک کند ما با آن موافقیم اما باید صبر کنیم تا طرح شفافیت به نتیجه برسد و بعد از آن اعلام نظر خواهیم کرد. طحان‌نظیف‌ درباره طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس بیان کرد: شورای نگهبان با هر چیزی که به شفافیت بیشتر کمک کند و منع شرعی و قانونی نداشته باشد، موافق است. 
سخنگوی شورای نگهبان درباره بودجه شرکت‌های دولتی نیز اظهار کرد: شرکت‌های دولتی استقلال دارند اما این به این معنا نیست که شفاف نباشند. بالاخره باید معلوم شود دخل‌و‌خرج آنها چگونه است و شورای نگهبان نسبت به آن حساسیت دارد. وی درباره آخرین وضعیت مصوبه مجلس درباره واردات خودرو، گفت: طرح ساماندهی صنعت خودرو در شورای نگهبان بررسی و ابهامات ما برطرف شد. طحان‌نظیف افزود: هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام ایراداتی به این طرح وارد کرده است و مجلس هم بر مصوبه خود اصرار کرد و هم‌اکنون دیگر باید درباره این موضوع اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیم‌گیری و اعلام نظر کنند. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نظر شورای نگهبان درباره دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها، گفت: ممکن است گزارش‌هایی در این باره دریافت کرده باشیم که مستلزم بررسی است اما در طرف مقابل، نماینده‌ای به دولت و شورای نگهبان نامه‌ زده و تأکید کرده است در عزل و نصب‌ها دخالتی نمی‌کند که قابل تقدیر است. 
 سخنگوی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان با برگزاری الکترونیک انتخابات موافق است به شرط اینکه امنیت آرای مردم تامین شود. 

Page Generated in 0/0054 sec