printlogo


کد خبر: 246418تاریخ: 1400/12/9 00:00
اخبار

موافقت با استعفای مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب
رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح با استعفای حمید نیلی از مدیرعاملی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع‌مقدس موافقت کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، سید محمد یاشار نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح طی مراسمی ضمن تقدیر از زحمات حمید نیلی، با استعفای او از مدیریت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع‌مقدس موافقت کرد. این مراسم در سالن جلسات شهید آوینی بنیاد روایت فتح با حضور برخی از مدیران این بنیاد برگزار شد و ضمن تقدیر از زحمات ۲۷ ماهه حمید نیلی، با استعفای او از سمت مدیریت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع‌مقدس موافقت شد. حمید نیلی آذرماه سال ۹۸ با حکم رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح به سمت مدیرعاملی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع‌مقدس منصوب ‌شده بود. 
***
برپایی محفل بین‌المللی شعر «مع الرسول» همزمان با عید مبعث
به مناسبت عید مبعث نبوی محفل بین‌المللی شعر «مع الرسول» با حضور ۳۰ شاعر از ۱۳ کشور جهان برگزار می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، به منظور ترویج همدلی و تحکیم پیوندهای دینی و عاطفی بین امت اسلامی و استفاده از ظرفیت‌های گسترده میراث ادبی جهان اسلام، محفل بین‌المللی شعر «مع الرسول» به همت معاونت امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار می‌شود. محفل بین‌المللی شعر با سخنرانی حجت‌الاسلام حمید شهریاری، دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی آغاز می‌شود و ۳۰ شاعر از ۱۳ کشور جهان به ارائه اشعار خود می‌پردازند. این محفل به صورت مجازی امروز دوشنبه ۹ اسفند مصادف با ۲۶ رجب از ساعت ۱۵ تا ۱۸ به صورت زنده پخش می‌شود. 
***
دورهمی نویسندگان دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب برگزار شد
اولین دورهمی نویسندگان و محققان دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با دیدار چند نویسنده و دانش‌آموزان یک ‌مدرسه غیرانتفاعی در مشهد برگزار شد. به گزارش «وطن‌‌امروز»، در حاشیه نخستین دورهمی نویسندگان و محققان دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی (انتشارات راه‌یار) در مشهد مقدس، چند نفر از نویسندگان انتشارات «راه یار» در مدرسه غیرانتفاعی حضور پیدا کرده و نشستی صمیمی با دست‌اندرکاران و دانش‌آموزان کتابخوان این مدرسه داشتند. در این جلسه صمیمی، بهنام باقری نویسنده کتاب «سلول‌های بهاری» و «مادر برام قصه بگو»، محمدعلی زمانیان نویسنده کتاب «داستان رویان»، محمود شم‌آبادی نویسنده کتاب «نان سال‌های جنگ»، اسماعیل هاشم‌آبادی محقق و مسؤول آموزش واحد تاریخ شفاهی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب، هاجر صفائیه نویسنده و محقق تاریخ شفاهی، جواد مرتضوی‌زاده محقق تاریخ شفاهی و فعال فرهنگی و یاسر عسگری مدیر انتشارات «راه‌یار» حضور داشتند. برخی دانش‌آموزان این مدرسه علاوه بر مطالعه برخی کتاب‌های انتشارات «راه‌یار» اقدام به یادداشت‌نویسی و تولید محتواهای ترویجی متعدد درباره این کتاب‌ها کرده‌اند که تعدادی از اینها در صفحات مجازی انتشارات و رسانه‌ها منتشر شده است. در ابتدای این جلسه که به طور زنده از برنامه «شاد» پخش ‌شد، مدیریت این مدرسه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی مدرسه و دانش‌آموزان بویژه در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی ارائه کرد و در پایان این نشست نیز با حضور نویسندگان، جشن امضای کتاب‌های «داستان رویان»، «نان سال‌های جنگ» و «سلول‌های بهاری» که اخیرا در جایزه ادبی جلال نیز به عنوان برگزیده بخش «نگاهی دیگر» مورد تقدیر قرار گرفتند، برگزار شد. 
***
سریال نوروزی شبکه ۳ سیما قطعی شد
مدیر گروه فیلم و سریال شبکه ۳ سیما از انتخاب قطعی سریال «نجلا۲» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور برای نوروز ۱۴۰۱ خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، مسعود کریمی درباره پخش فصل دوم سریال «نجلا» توضیح داد: سریال «نجلا ۲» که یک ملودرام عاشقانه است، به عنوان سریال نوروزی شبکه ۳ از ابتدای فروردین ۱۴۰۱ روی آنتن این شبکه خواهد رفت. کریمی اضافه کرد: با توجه به اینکه نوروز ۱۴۰۱ و ماه رمضان با یکدیگر پیوستگی دارند، فصل دوم سریال «نجلا» در قالب یک مجموعه ۴۰ قسمتی تولید شده است که به مدد الهی پخش این سریال از اول فروردین سال آتی آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت. وی اضافه کرد: سریال «نجلا» یک داستان ملودرام عاشقانه دارد و از بازیگران و عواملی حرفه‌ای بهره گرفته است. داستان این سریال از قبل از جنگ تحمیلی شروع می‌شود و لوکیشن‌های تصویربرداری این مجموعه در ایران و خارج از کشور است که بخش‌های خارج از ایران شامل نجف، عراق و کربلا می‌شود. 
مدیر گروه فیلم و سریال شبکه ۳ سیما در ادامه با اشاره به بخش‌های جذاب این قصه عنوان کرد: خرده‌داستان‌های جذابی را در این ملودرام عاشقانه خواهیم دید که از جمله آنها فرار شخصیت اصلی داستان از یک زندان است. 
وی در پایان با تاکید بر کیفیت بالای این مجموعه بیان کرد: در کنار «نجلا» گزینه‌های دیگری در ژانرهای متفاوت وجود داشت که با توجه به پیوستگی ایام نوروز و ماه رمضان این سریال انتخاب شد. 
«نجلا ۲» به تهیه‌کنندگی سعید سعدی و کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور ساخته می‌شود و در این سریال بازیگران مختلفی از جمله حسام منظور به ایفای نقش می‌پردازند.

Page Generated in 0/0062 sec