printlogo


کد خبر: 246425تاریخ: 1400/12/9 00:00
ترامپ: مسأله هوش پوتین نیست حماقت رهبران آمریکاست!
مشاجره بایدن و ترامپ بر سر پوتین

دونالد ترامپ ضمن تاختن به مواضع ضعیف دولت جو بایدن ادعا کرد رئیس‌جمهور روسیه بعد از خروج فاجعه‌بار نظامیان آمریکایی از افغانستان تصمیمش را برای حمله به اوکراین گرفته بود. رئیس‌جمهور پیشین آمریکا روز شنبه در کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کاران در شهر اورلاندوی ایالت فلوریدا در چارچوب کارزار انتخاباتی کنگره گفت: «من تنها رئیس‌جمهور قرن ۲۱ هستم که روسیه در دوران ریاست‌جمهوری من به هیچ کشوری حمله نکرد... در دولت من به دلیل قوی بودن آمریکا، جهان یک مکان صلح‌آمیز بود. آمریکا که کشوری باهوش بود، هم‌اکنون کشوری احمق و ضعیف است». 
او در جمع حامیان جمهوری‌خواه خود همچنین به تعریف و تمجید از ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه پرداخت و جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر سران ناتو را احمق خواند. او گفت: «البته که وی (پوتین) فردی باهوش است اما کاری که ناتو می‌کند، خلاف هوشمندی را نشان می‌دهد. آنها می‌گویند روسیه را تحریم می‌کنیم، پوتین می‌گوید من ۲۵ سال تحت تحریم بودم. مساله این نیست که پوتین باهوش است که البته فردی باهوش است، مساله این است که رهبران ما احمق هستند». 
او درباره دلیل تصمیم‌گیری پوتین برای حمله به اوکراین گفت: «در واقع کشورهای [عضو] ناتو و به واقع همه جهان آنقدر باهوش نیستند و در واقع برعکس باهوش هستند، چرا که او (پوتین) دارد نگاه می‌کند که آنچه از منظر استراتژیک دارد اتفاق می‌افتد هیچ عواقب یا تهدیدی برایش ندارد». 
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا طی مصاحبه‌ای با «برایان تایلر کوهن» خبرنگار آمریکایی در واکنش به اظهارنظر دونالد ترامپ گفت: «من برای این حرف ترامپ که می‌گوید پوتین یک فرد نابغه است، همان‌قدر اعتقاد دارم که خود ترامپ خودش را یک فرد نابغه بخواند».

Page Generated in 0/0063 sec