printlogo


کد خبر: 246431تاریخ: 1400/12/9 00:00
اخبار

شروط پنج‌گانه فرابورس برای واگذاری استقلال و پرسپولیس
سرخابی‌ها برای بورسی شدن راه دور و درازی پیش رو دارند؛ مدیرعامل فرابورس ۵ شرط پیش‌ روی سرخابی‌ها گذاشته که احصای هر کدام از آنها چندین ماه به طول خواهد انجامید. به گزارش سنا، با ورود حسین قربانزاده به سازمان خصوصی‌سازی موضوع واگذاری ۲ باشگاه بزرگ و پر طرفدار پرسپولیس و استقلال با جدیت از سوی این سازمان پیگیری شد. مدیرعامل فرابورس در گفت‌وگویی رادیویی درباره آخرین وضعیت واگذاری سرخابی‌ها، به طور شفاف ۵ پیش‌شرط برای سرخابی‌ها مشخص کرده که عبارتند از:
۱- تاییدیه حسابرس مستقل درباره بهره‌مندی شرکت از سیستم حسابداری مطلوب و ایجاد کمیته‌های حاکمیت شرکتی و سیستم‌های کنترل داخلی در هر ۲ شرکت
۲- ارائه گزارش ارزش‌گذاری سهام هر ۲ شرکت (گزارش کارشناسی قیمت سهام تهیه شده توسط شرکت‌های تأمین سرمایه و مشاور سرمایه‌گذاری، موضوع بند ۴ ماده ۲۸ دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار در فرابورس ایران)
۳- انتقال مالکیت برند استقلال به شرکت فرهنگی- ورزشی استقلال ایران
۴- تکمیل اعضای هیأت‌مدیره هر ۲ شرکت و تعیین تکلیف وضعیت ثبتی آنها نزد مرجع ثبت شرکت‌ها
۵- تقاضای لغو بند ۳ و اصلاح تصویب‌نامه کمیسیون اصل ۱۳۸ قانون اساسی درباره مالکیت کمپ ناصر حجازی و ورزشگاه شهید مرغوبکار و ورزشگاه شهدای گمنام
وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: ارزش‌گذاری این ۲ باشگاه از سوی کارشناسان انجام و به تایید هیات واگذاری شامل وزرای اقتصاد، ورزش و دادگستری نیز رسیده است. مدیرعامل فرابورس ایران افزود: بعد از این مرحله، این دو شرکت با توجه به مصوبه شورای عالی بورس در سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شدند و این سازمان این ۲ باشگاه را برای درج در بازار پایه به فرابورس ارجاع داد. وی ادامه داد: هیات مدیره فرابورس ایران هم با بررسی گزارشات کارشناسی و مستندات این ۲ باشگاه یکسری شرایط مربوط به مباحث مالی و حقوقی را به عنوان پیش‌شرط پذیرش سرخابی‌ها در فرابورس اعلام و مصوب کرد بعد از رفع این ۵ شرط با درج این ۲ باشگاه در فرابورس موافقت می‌شود. 
***
سرنوشت وریا غفوری چه می‌شود؟
مدیرعامل استقلال در نظر دارد کاپیتان آبی‌ها را بدون حکم کمیته انضباطی به جمع تیم بازگرداند. به گزارش ایسنا، هفته گذشته با اعلام کادرفنی تیم فوتبال استقلال، وریا غفوری به دلیل تخلف انضباطی در تمرینات این تیم، در اختیار باشگاه استقلال قرار گرفت. مصطفی آجورلو، مدیرعامل استقلال برای وساطت میان مجیدی و غفوری وارد عمل شده و قرار است صحبتی با کاپیتان و سرمربی آبی‌ها داشته باشد تا مشکل این دو را حل کند. آجورلو قصد دارد غفوری را بدون حکم کمیته انضباطی به جمع آبی‌پوشان بازگرداند اما باید موضع فرهاد مجیدی نیز نسبت به این پادرمیانی آجورلو مشخص شود و اگر سرمربی آبی‌ها کوتاه نیاید، باید منتظر حکم کمیته انضباطی باشگاه استقلال بود. با این وجود به نظر می‌رسد غفوری غایب قطعی دیدار استقلال مقابل نساجی در هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر است و باید دید چه سرنوشتی در انتظار کاپیتان استقلال خواهد بود. 
***
مکاتبه فدراسیون فوتبال با فیفا و AFC برای تمدید مهلت اصلاح اساسنامه
عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال از مکاتبه با فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا به منظور رفع مشکلات اساسنامه این فدراسیون خبر داد. امروز مهلت یک ساله فیفا برای اصلاح بند یک اساسنامه فدراسیون فوتبال و تطبیق این ماده با قوانین داخلی به پایان می‌رسد اما هنوز این اتفاق با گذشت یک سال به وقوع نپیوسته و از طرفی شهاب‌الدین عزیزی‌خادم هم که عهده‌دار امور این فدراسیون بود، برکنار شده است. احمدرضا براتی، عضو هیات‌رئیسه درباره آخرین وضعیت اساسنامه این فدراسیون گفت: اساسنامه جدید فدراسیون سال گذشته و قبل از برگزاری انتخابات مورد تایید رسمی و مکتوب فیفا قرار گرفت و متعاقبا در مجمع عمومی نیز به تصویب رسید. براتی در ادامه توضیح داد: در عین حال مقرر بوده مقررات ملی با همکاری دولت، مجلس، فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا به کیفیتی اصلاح شود که شکل حقوقی فدراسیون از حمایت کامل و بدون ابهام قوانین ملی نیز بهره‌مند باشد. عضو هیات‌رئیسه گفت: بنده و همکارانم در هیات‌رئیسه مدت زیادی از اقدامات انجام شده درباره اساسنامه بی‌اطلاع بودیم اما اخیرا بعد از تغییر و تحولاتی که در فدراسیون رخ داد، مکاتبه‌ای با فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا داشتیم و میزان پیشرفت کار را با آنها به اشتراک گذاشتیم و با توجه به تعامل خوبی که با مجلس و دولت داریم، امیدوارم بتوانیم این مسیر را بدون مشکل ادامه دهیم. 
مسؤولان فدراسیون فوتبال پیش از این هشدار داده بودند با تصویب نشدن مصوبه دولت در مجلس به منظور اصلاح ماده یک اساسنامه این فدراسیون، احتمالا فعالیت‌های فدراسیون فوتبال تعلیق خواهد شد و تیم ‌ملی هم شاید در جام‌جهانی غایب باشد اما اخیرا اعضای هیات‌رئیسه و دبیرکل فدراسیون فوتبال گفته‌اند از طریق تعامل می‌توان این مهلت را تمدید کرد.

Page Generated in 0/0064 sec