printlogo


کد خبر: 246437تاریخ: 1400/12/9 00:00
اخبار

ورود سامانه بارشی جدید از پنجشنبه به کشور
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، از فعالیت سامانه بارشی در برخی نقاط شمال شرق، شرق ارتفاعات و دامنه‌های شرقی البرز، شرق سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق کشور و سپس خروج این سامانه بارشی از کشور و ورود سامانه بارشی جدید از پنجشنبه (۱۲ اسفندماه) خبر داد. 
صادق ضیاییان دیروز در گفت‌و‌گو با ایسنا درباره وضعیت جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی، طی ۲۴ ساعت آینده سامانه بارشی در برخی نقاط شمال شرق، شرق ارتفاعات و دامنه‌های شرقی البرز، شرق سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق کشور به فعالیت خود ادامه خواهد داد. 
وی افزود: در این روز شدت بارش‌ها در استان‌های خراسان شمالی، گلستان و شمال خراسان رضوی خواهد بود. رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: دوشنبه ۹ اسفند در نوار شرقی و سه‌شنبه ۱۰ اسفند در شرق کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد و سپس سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد. 
وی ادامه داد: چهارشنبه 11 اسفند در اکثر مناطق کشور جو پایدار و آرام است و پنجشنبه ۱۲ اسفند سامانه بارشی دیگری از شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود و سبب ابرناکی، بارش باران، وزش باد شدید موقت، کاهش دما و احتمال رعدوبرق در ارتفاعات و مناطق سردسیر و بارش برف در استان‌های واقع در این مناطق می‌شود و بتدریج جنوب غربی کشور را نیز تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی ۳ روز آینده، آسمانی صاف تا قسمتی ابری همراه با گاهی وزش باد و در بعضی ساعات غبار محلی پیش‌بینی می‌شود. 
***
تأکید بر اقدام شهرداری منطقه ۲۰ برای حل مشکل کانال آب عباس‌آباد شهر ری
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری منطقه ۲۰ بهتر است با رقم‌های اختصاص داده شده، اقدامات اولیه جهت جلوگیری از بروز اتفاقات تلخ را برای کانال آب عباس‌آباد شهر‌ری اجرایی کند. آخوندی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری با اشاره به حادثه سقوط کودک ۶ ساله به درون کانال آب عباس‌آباد شهر ری گفت: درست است که در این حادثه مسؤولیت با وزارت نیرو و برخی دستگاه‌های دیگر است اما باید به خودمان نیز تذکر را بدهیم. در بازدیدهایی که از آن منطقه در طرح رصد اعضای اسلامی شهر تهران داشتیم، مشکلات و معضلات را مشاهده کردیم. وی افزود: البته به‌سرعت با هماهنگی که انجام دادیم در اصلاحیه بودجه فقط برای منطقه ۲۰ با عنوان سرپوشیده کردن این کانال یک میلیارد تومان اختصاص داده شد. البته ممکن است عنوان شود این رقم برای حل این معضل کافی نیست که بهتر است این تذکر را به خودمان بدهیم که آیا شهرداری منطقه با همین یک میلیارد تومان نمی‌تواند حداقل فنس‌کشی انجام دهد و با تحقق کاری موقتی از بروز اتفاقات تلخ جلوگیری کند. وی تأکید کرد: مدیریت شهر ری در منطقه ۲۰ منتظر اقدامات سایر دستگاه‌ها نباشد و با مبالغی که پیش‌بینی شده با کمک دوستان و اختصاص این رقم‌ها، اقدامات اولیه‌ای را که می‌تواند، انجام دهد تا از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری شود. 
***
آموزش «فارسی»، «علوم» و «ریاضی» باکیفیت می‌شود
دبیرکل شورای عالی آموزش‌و‌پرورش گفت: راهبردها و برنامه‌های ارتقای کیفیت آموزش دروس فارسی، علوم و ریاضی؛ مبتنی بر تحلیل نتایج «مطالعات بین‌المللی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان» به تصویب شورای عالی آموزش‌و‌پرورش رسید. محمود امانی‌طهرانی اظهار کرد: بر اساس سند تحول بنیادین و در اجرای ماده‌واحده مصوب جلسه ۷۸۵ شورای عالی آموزش‌و‌پرورش با عنوان «طراحی و مشارکت در مطالعات ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و اجرا و کاربست نتایج آن»، راهبرد و رئوس برنامه‌های ارتقای کیفیت آموزش دروس فارسی، علوم و ریاضی در چارچوب برنامه درسی ملی و اهداف دوره‌های تحصیلی به تصویب شورای عالی آموزش‌و‌پرورش رسید. امانی افزود: این مصوبه شامل ۳ راهبرد توانمندسازی معلمان، مبنا قرار دادن استانداردهای ملی و بین‌المللی برای ارتقای عملکرد درس فارسی، علوم و ریاضی و سنجش و نظارت مستمر آن و بسط عدالت آموزشی است. 
***
وجود 129 ساختمان پرخطر در پایتخت
رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران از وزارت میراث فرهنگی خواست برای ایمن‌سازی بازار تهران اقدامی موثر انجام دهد. مهدی عباسی با اشاره به ساختمان‌های ناایمن پایتخت با بیان اینکه یکی از مشکلات مهم در شهر تهران عدم ایمن بودن بافت تاریخی شهر تهران است، گفت: برای مثال گراند هتل تهران دوره‌ای بهترین هتل پایتخت بوده است و بتدریج به صورت انبار تجاری درآمد و حالا با توجه به عمر بالا از ایمنی لازم برخوردار نیست؛ نکته قابل توجه این است که باید نسبت به بافت تاریخی شهر حساسیت ویژه‌ای وجود داشته باشد. یکی از موضوعات لازم ایمن‌سازی این ساختمان‌های تاریخی است به همین منظور از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری می‌خواهیم همکاری لازم را با شهرداری تهران در این زمینه داشته باشد. عباسی با بیان اینکه یکی از مناطق پر‌خطر شهر تهران منطقه ۱۲ است که بافت بازار را در خود جا داده است و اخیرا آتش‌سوزی در این بافت تاریخی رخ داد، گفت: اگر این حریق در زمان پیک جمعیتی بازار رخ می‌داد ممکن بود اتفاقات ناگواری رخ دهد. وی گفت: در پایتخت ۱۲۹ ساختمان پرخطر اداری، درمانی و تجاری داریم که بخشی از این ساختمان‌ها مربوط به نهادهای دولتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. 

Page Generated in 0/0066 sec