printlogo


کد خبر: 246447تاریخ: 1400/12/9 00:00
اخبار

شمخانی در دیدار رئیس دفتر امنیت ملی سوریه:
حضور آمریکا در سوریه بزرگ‌ترین مانع ثبات است
دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به نقش آمریکا در ایجاد بحران‌های منطقه‌ای و جهانی گفت: حضور آمریکا در سوریه بزرگ‌ترین مانع تحقق صلح و ثبات است. 
دریابان علی شمخانی در دیدار سرلشکر علی مملوک، رئیس دفتر امنیت ملی سوریه که به تهران سفر کرده است با تبیین نقش مخرب آمریکا در ایجاد بحران‌های منطقه‌ای و جهانی که با هدف سلطه بر کشورهای جهان و غارت منابع آنان صورت می‌گیرد، تصریح کرد: حضور آمریکا در سوریه نیز که با همین هدف صورت گرفته امروز بزرگ‌ترین مانع تحقق صلح و ثبات در این کشور است. 
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با اشاره به افزایش تحرکات سیاسی و میدانی آمریکا برای تسلیح، آموزش و هدایت گروه‌های تروریستی در سوریه گفت: تداوم این روند نه‌تنها مخل امنیت سوریه، بلکه تهدید‌کننده امنیت منطقه است. وی گسترش تروریسم، ایجاد ناامنی و تغییرات قومیتی با اهداف تجزیه‌طلبانه را از راهبردهای اصلی نظام سلطه در سوریه ذکر کرد و افزود: متاسفانه برخی همسایگان سوریه در زمین بازی دشمنان ثبات و امنیت منطقه ایفای نقش می‌کنند. 
شمخانی با بیان اینکه راه مقابله با این توطئه‌های شرورانه، حفظ انسجام ملی و روحیه و مشی مقاومت است، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همان‌گونه که در سخت‌ترین شرایط و در اوج شرارت گروه‌های تروریستی و حامیان‌شان در کنار ملت و دولت سوریه ایستاد، همچنان در کنار ملت و دولت سوریه خواهد ماند. دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان همچنین با اشاره به روابط خوب ۲ کشور بر اتخاذ راهکارهای مناسب برای تسهیل و تسریع در اجرای توافقات میان تهران و دمشق بویژه در حوزه اقتصادی تاکید کرد. 
***
تکذیب همکاری نویسنده یهودی با پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رهبر انقلاب
همکاری «کاترین پرز شکدم» با بخش انگلیسی پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای تکذیب شد. 
رسانه تصویری وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای - نگار- اعلام کرد: پیرو گسترش برخی شایعات درباره ادعای ارتباط نویسنده‌ای یهودی به نام کاترین پرز شکدم با بخش انگلیسی پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، شایان ذکر است این رسانه ستون‌نویس ثابت یا غیرثابت ندارد و نویسنده مزبور هیچ‌گونه ارتباط مستقیم با پایگاه اطلاع‌رسانی Khamenei.ir نداشته است. 
رسانه تصویری وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای تاکید کرده است: این نویسنده صرفا در سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ از طریق برخی فعالان رسانه‌ای علاقه‌مند به انقلاب اسلامی، مطالب و یادداشت‌هایی را در موضوعات مرتبط با ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی ارسال کرده که برخی از آنها در این رسانه منتشر شده و پس از سال ۱۳۹۶ نیز هیچ‌گونه ارتباطی با این رسانه نداشته است. اما با توجه به تغییر مواضع و رویکردهای اخیر این نویسنده و عدم رعایت قواعد حرفه‌ای، مطالب نویسنده مزبور از این رسانه حذف شد. 
***
مناسبات دیرینه تهران- ایروان هر روز ابعاد جدیدی می‌یابد
وزیر امور خارجه در پیامی به وزیر امور خارجه ارمنستان گفت: مایه خرسندی است که مناسبات دوستانه و نزدیک ۲ کشور بر اساس پیوندهای ‌دیرینه تاریخی و تمدنی و منافع مشترک هر روز گسترش یافته و ابعاد جدیدی می‌یابد. 
حسین امیرعبداللهیان در پاسخ به پیام تبریک آرارات ‌میرزویان، وزیر خارجه ارمنستان به مناسبت چهل‌و‌سومین سالگرد پیروزی ‌انقلاب اسلامی ایران، با قدردانی از این پیام اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بر ‌پایه اراده ملت بزرگ ایران و تکیه بر ارزش‌های متعالی اسلامی همواره در جهت توسعه روابط با همه کشورهای جهان بویژه کشورهای همسایه بر مبنای اصول کوشیده است. 
امیرعبداللهیان اضافه کرد: در این ‌چارچوب مایه خرسندی است که مناسبات دوستانه و نزدیک ۲ کشور بر اساس پیوندهای ‌دیرینه تاریخی و تمدنی و منافع مشترک هر روز گسترش یافته و ابعاد جدیدی می‌یابد. وی تاکید کرد: یقین ‌دارم با تلاش‌های متقابل و تحقق طرح‌های همکاری میان ۲ کشور در عرصه‌های مختلف، ‌بیش از پیش شاهد گسترش و تحکیم مناسبات ۲ ملت و تحکیم ثبات و امنیت در سطح ‌منطقه خواهیم بود. 
***
سرپرست سفارت ایران در لهستان:
اقدامات لازم برای اسکان ایرانیان انجام شده است
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با حسین غریبی، سرپرست سفارت ایران در لهستان، آخرین وضعیت ایرانیان مقیم اوکراین را که به لهستان رسیده‌اند، جویا شد. 
وی ضمن تقدیر از اقدامات به عمل آمده، از سفیر کشورمان خواست علاوه بر فراهم آوردن همه گونه امکانات ضروری برای ایرانیان شامل استقرار در مکان مناسب و رسیدگی‌های لازم دیگر، مایحتاج مورد نیاز از جمله مواد غذایی و بهداشتی در اختیار اتباع کشورمان قرار گیرد. 
سرپرست سفارت کشورمان نیز در این تماس با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت ایرانیان تاکید کرد: اقدامات لازم برای اسکان و تامین دیگر مایحتاج ایرانیان انجام شده و انتقال هوایی ایرانیان از ورشو به تهران در حال انجام است. وی در عین حال اشاره کرد به دلیل صف طولانی در مرز، ورود به لهستان با کندی انجام می‌شود. 

Page Generated in 0/0142 sec