printlogo


کد خبر: 246448تاریخ: 1400/12/9 00:00
در پنجمین جلسه دادگاه سرکرده گروهک تروریستی «حرکه ‌النضال» فاش شد
توطئه سعودی برای تجزیه ایران

گروه سیاسی: پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده «حبیب فرج‌الله چعب» ملقب به «حبیب اسیود»، سرکرده گروهک تروریست «حرکه النضال» در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی، روز گذشته به ریاست قاضی افشاری برگزار شد. در ابتدای این جلسه وزیری، نماینده دادستان با قرار گرفتن در جایگاه به اتهامات متهم اشاره کرد و گفت: اتهامات متهم افساد فی‌الارض از طریق تشکیل، اداره و سرکردگی گروهک حرکه ‌النضال، طراحی و اجرای عملیات‌های تروریستی در خوزستان و تخریب اموال عمومی به قصد مقابله با نظام است. وی با اشاره به اقاریر متهم گفت: متهم در بخشی از اقاریر خود به ربایش تکنیسین چینی شرکت نفت اقرار کرده است. وزیری ادامه داد: همچنین متهم اقرار کرده پس از شکل‌گیری بیداری اسلامی، تحت فشار سرویس اطلاعاتی عربستان مقرر شد برای مقابله‌ با ایران تمام گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب با یکدیگر متحد شوند و فعالیت‌های خود را تحت تشکیلاتی خاص ساماندهی کنند. وزیری با اشاره به راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای بیان کرد: هدف از راه‌اندازی شبکه ماهواره‌ای توسط سرویس اطلاعاتی عربستان سازماندهی تجزیه ایران بوده است. وی ادامه داد: در این شبکه‌های ماهواره‌ای به صورت ۲۴ ساعته فیلم‌ها و تصاویر مختلف برای ترویج خشونت پخش می‌شده است.
نماینده دادستان با اشاره به اقاریر متهم گفت: متهم اقرار کرده در کنار کشتارهای دهه ۸۰ و فاجعه ۳۱ شهریور سال ۹۷، هدایت بسیاری از اقدامات خونین دیگر را هم بر عهده داشته و او مسؤولیت جذب تشکیلات را هم بر عهده داشته است. وزیری با اشاره به پولشویی‌های متهم بیان کرد: متهم اقرار کرده توسط ۹ شرکت خود در دانمارک، کانادا، آلمان، بلژیک، هلند، استرالیا، تونس و سوئد پولشویی‌هایی را انجام داده است. وی درباره اقدامات متهم در حوزه ترویج وهابیت نیز گفت: بر اساس اقاریر متهم، او برای شکل‌گیری وهابیت در خوزستان اقدامات متعددی انجام داده و عناصر گروه حرکه ‌النضال از سال ۷۵ به دنبال جذب مردم منطقه به فرقه تکفیری بوده‌اند.
نماینده دادستان درباره حمله و تجاوز نظامیان عربستان به یمن و به وجود آمدن شرایط خاص برای گروهک تروریستی حرکه ‌النضال، گفت: به گفته متهم علت شادی همه گروه‌های تجزیه‌طلب از حمله عربستان به یمن این بود که پیروزی عربستان کمک به تجزیه ایران می‌کرد. وزیری گفت: متهم صراحتا اقرار کرده است ترویج تکفیری‌گری ناشی از تصمیم اتاق فکر آنها در عربستان بوده است. وی ادامه داد: اما پس از ضربه خوردن تشکیلات گروهک در سال ۸۴، آنها پس از ۳ سال موفق به بازسازی تشکیلات شدند و پس از آن با یکی از افراد سرویس اطلاعاتی عربستان ارتباط برقرار کرده و از سال ۲۰۰۸ تاکنون ارتباط‌شان با این کشور سازماندهی شده و برقرار بوده است. وزیری درباره اقدامات گروهک حرکه ‌النضال برای گسترش وهابیت، گفت: براساس اقاریر متهم آنها به دنبال ترویج تکفیری در بین مردم خوزستان بودند و گروه حرکه ‌النضال در شرایطی تأسیس شده است که روسای آن هم خود تکفیری بودند. نماینده دادستان ادامه داد: متهم تشکیلات خود را با هدف برنامه‌ریزی عملیات تروریستی در کشور ایجاد کرده بود و در همین راستا با گروهک‌های پژاک و به اصطلاح جیش‌العدل همکاری‌هایی داشته است. نماینده دادستان گفت: حمایت‌های مالی حرکه ‌النضال از جیش العدل از طریق عربستان سعودی انجام می‌گرفته و برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران جلساتی میان گروه‌های تجزیه‌طلب برگزار شده است. وی تصریح کرد: با توجه به اقاریر متهم نزد بازپرس پرونده، اسناد و مدارک به دست آمده از فعالیت‌های مجرمانه متهم، تحقیقات، گزارشات و سایر قرائن اقدامات متهم از سال ۸۴ تا ۹۹، بزه انتسابی به وی محرز است و به عنوان مدعی‌العموم کیفر وی را تقاضا دارم.

Page Generated in 0/0062 sec