printlogo


کد خبر: 246459تاریخ: 1400/12/11 00:00
اخبار

«نارنج و ترنج» در شبکه 2
ویژه‌برنامه نوروزی «نارنج و ترنج» با اجرای منصور ضابطیان در ایام نوروز از شبکه ۲ سیما پخش می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، برنامه نوروزی «نارنج و ترنج» با نگاهی ویژه به فرهنگ و ادبیات شامل بخش‌های گفت‌وگوی ویژه با هنرمندان، اجرای خوانندگان مختلف، شعرخوانی و... خواهد بود و از حضور میهمانانی در حوزه‌های گوناگون هنری، فرهنگی، اجتماعی و... بهره می‌برد. ضابطیان پیش از این برنامه‌های رادیو هفت، مردم ایران سلام، صدبرگ و... را در تلویزیون داشته است. این برنامه گفت‌وگو‌‌محور به تهیه‌کنندگی جواد فرحانی در ۱۴ قسمت هر شب حوالی ساعت ۲۳ از شبکه ۲ سیما روانه آنتن می‌شود.
***
 تولیدفصل دوم «وضعیت زرد»
فصل دوم سریال طنز «وضعیت زرد» ساخته خواهد شد. به گزارش «وطن‌امروز»، فصل دوم سریال طنز «وضعیت زرد» به کارگردانی مجید رستگار ساخته خواهد شد. فصل نخست این سریال به کارگردانی مجید رستگار، تهیه‌کنندگی حامد بامروت‌نژاد و نویسندگی علی عموکاظمی یک سریال طنز سیتکامی بود که در ۱۳ قسمت، تابستان سال ۱۴۰۰ از شبکه سوم سیما پخش شد. تهیه‌کنندگی فصل دوم سریال نیز برعهده حامد بامروت‌نژاد و کارگردانی آن برعهده مجید رستگار خواهد بود و با پایان ساخت دکورهای فصل جدید، ضبط سریال نیز چند روزی است در محل حسینیه هنر آغاز شده است. 
***
«بومگرد» نوروزی شد
فصل دوم مستند مسابقه «بومگرد» در نوروز 1401 از شبکه یک پخش می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، فصل دوم مستند مسابقه «بومگرد» به کارگردانی تورج کلانتری و امیر منیری با محوریت بوم‌گردی و گردشگری اقتصادی، نوروز ۱۴۰۱ روی آنتن شبکه یک سیما خواهد رفت. تصویربرداری فصل دوم «بومگرد» در شهرستان میناب و بنادر جاسک و هرمز در استان هرمزگان انجام شده و ۳ خانواده در قالب رقابتی جذاب براساس آیتم‌هایی متناسب با زیست‌بوم انتخاب شده در چند قسمت به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. فصل نخست این مجموعه در شمال کشور و حوالی لنگرود تصویربرداری شده بود. مستند مسابقه «بومگرد» بر پایه ۳ سرفصل مهم گردشگری با محوریت بوم‌گردی و در نظر گرفتن اقتضائات فرهنگی هر منطقه، اشتغال و کسب‌و‌کار روستایی با در نظر گرفتن ظرفیت‌های مغفول و در نهایت ارزش‌بخشی به سنت‌ها و آداب و رسوم هر منطقه و هویت‌بخشی به هر بوم و قومیت تولید شده است. مستند مسابقه «بومگرد» به تهیه‌کنندگی سیدجمال عودسیمین، محصول سازمان هنری- رسانه‌ای اوج و تولید شده در موسسه اوما فیلم است که نوروز ۱۴۰۱ روی آنتن شبکه یک سیما خواهد رفت. 
***
انتشار ترجمه تاریخ جهان بعد از جنگ جهانی دوم
ویراست هشتم کتاب «تاریخ جهان بعد از جنگ جهانی دوم» نوشته وِین سی. مک ویلیامز و هری پیوتروفسکی با ترجمه فاطمه شاداب توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد. به گزارش مهر، کتاب «تاریخ جهان بعد از جنگ جهانی دوم» نوشته وِین سی. مک ویلیامز و هری پیوتروفسکی به تازگی با ترجمه فاطمه شاداب توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شده است. نسخه اصلی این کتاب سال ۲۰۱۴ منتشر شده است. کتاب پیش رو ۵ بخش و در مجموع ۲۳ فصل را در خود جا داده است. عناوین بخش‌های اصلی کتاب به ترتیب عبارتند از: «ریشه‌های جنگ سرد»، «ملی‌گرایی و پایان دوران استعمارگری»، «تحول در قدرت‌های جهانی»، «جنوب جهانی» و «ظهور چشم‌اندازهای نو». این کتاب با ۷۳۶ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۲۵۰ هزار تومان منتشر شده است. 
***
انتشار آخرین اثر سعید تشکری
رمان «دو رگه» به قلم زنده‌نام سعید تشکری در آستانه چهلمین روز فقدان این نویسنده و منتقد ادبی شناخته شده کشورمان با محور بمباران حرم حضرت امام رضا(ع) در سال ۱۲۹۱ خورشیدی توسط قوای روس منتشر و روانه پیشخوان کتابفروشی‌ها شد. به گزارش ایرنا، کمتر از ۴۰ روز از درگذشت سعید تشکری، نویسنده، پژوهشگر و کارگردان فقید خراسانی می‎‌گذرد که نشر ستاره‌ها جدیدترین اثر وی با نام «دو رگه» را با حمایت معاونت فرهنگی- هنری سپاه امام رضا(ع) و شهرداری مشهد منتشر و روانه پیشخوان کتابفروشی‌ها کرد. زنده‌یاد تشکری در رمان «دو رگه» تاریخ مشهد و بمباران حرم امام رضا(ع) توسط روس‌ها در سال ۱۲۹۱ خورشیدی را مطرح کرده است. رمان «دو رگه» در ۲۴۷ صفحه قطع رقعی با شمارگان هزار نسخه و با طراحی جلد احسان جعفرپیشه، صفحه‌آرایی حامد امامی و ویراستاری حسین علی‌نقی از سوی نشر ستاره‌ها با قیمت ۴۹ هزار تومان روانه‌ کتابفروشی‌ها شده است. این اثر با حمایت معاونت فرهنگی- هنری سپاه امام رضا(ع) و شهرداری مشهد به چاپ رسیده است. «دو رگه» در فضای شهر مشهد می‌گذرد و با نگاهی به تأثیر استبداد بر یک جامعه و با نقبی به تاریخ مشهد منتشر شده است و موضوع این اثر نیز به استبدادستیزی و اشغال کشور از سوی قوای بیگانه و انقلاب مشروطه اختصاص دارد.

Page Generated in 0/0059 sec