printlogo


کد خبر: 246461تاریخ: 1400/12/11 00:00
تمجید وزیر فرهنگ لبنان از عنوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
دیپلماسی فرهنگی در بیروت

وزیر ارشاد در دیدار وزیر فرهنگ لبنان بر تولید مشترک هنری با لبنان و کشورهای دیگر توسط سازمان سینمایی و بنیاد رودکی تاکید کرد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با وزیر فرهنگ لبنان گفت: برای سال آینده اهتمام‌مان در سازمان سینمایی و بنیاد رودکی تولیدات مشترک با کشورهای منطقه است. 
اسماعیلی که به منظور افتتاح هفته فرهنگی ایران در بیروت و دیدار با مقامات سیاسی و شخصیت‌های فرهنگی لبنان به این کشور سفر کرده است، افزود: همان‌گونه که پیش‌تر گفته شد، مقصد اول دیپلماسی فرهنگی ایران در دولت مردمی، لبنان است و خوشحال خواهیم بود تفاهمنامه کامل و جامعی در ماه‌های آینده به امضا برسد تا اقدامات مشترک برنامه‌ریزی و اجرا شود. وی با اشاره به دیدارهایش با مقامات سیاسی لبنان خاطرنشان کرد: فضای خوبی بین مقامات لبنانی برای کارهای مشترک وجود دارد و ما به عنوان متولیان فرهنگ و هنر ۲ کشور باید عملیاتی‌تر در این حوزه مذاکره کنیم. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سفر خود به لبنان گفت: در دوره جدید بنای ما، توجه به دیپلماسی فرهنگی است. ان‌شاءالله بتوانیم فضای فرهنگی- هنری مشترک را فراهم کنیم و به تولیدات مشترک دست یابیم. وزیر فرهنگ لبنان نیز در این دیدار ضمن تشکر از سفر اسماعیلی به بیروت و برگزاری هفته فرهنگی ایران گفت: در زمان و روزهای تلخ و سختی‌های سیاسی و اقتصادی، فرهنگ دریچه امید به آینده است. در اصل، سیاست هم باید کار فرهنگی تلقی شود. 
محمد وسام المرتضی افزود: بحرانی که در لبنان دچارش هستیم از نوع فرهنگی و آگاهی است. دشمنان لبنان از طریق خلأ فرهنگی سراغ‌مان آمدند و آشنایی دیرین و تمدنی ایران و لبنان و اقدامات مشترک در این عرصه می‌تواند روزهای امیدوارکننده‌ای در آینده رقم بزند. وی با تمجید از نام وزارت فرهنگ ایران گفت: فرهنگ در واقع باید منجر به آگاهی شود. تولیدات فرهنگی و هنری باید تغییری در زندگی مردم ایجاد و آنها را به حقوق و وظایف خود آگاه‌تر کند، لذا کلمه «ارشاد» در وزارت فرهنگ ایران به‌درستی انتخاب شده است. وی در پایان از برگزاری هفته فرهنگی لبنان در تهران و امضای تفاهمنامه و تولیدات مشترک استقبال کرد.

Page Generated in 0/0058 sec