printlogo


کد خبر: 246470تاریخ: 1400/12/11 00:00
اخبار

سرمربی سابق تیم ‌ملی فوتسال ایران در آستانه مربیگری تیم ‌ملی عراق

سرمربی سابق تیم ‌ملی فوتسال ایران در آستانه برعهده گرفتن هدایت تیم ‌ملی عراق قرار دارد. سیدمحمد ناظم‌الشریعه که سابقه ۲ بار قهرمانی با تیم ملی ایران در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا و همچنین عنوان سومی جام‌جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا را دارد، گزینه اصلی هدایت تیم ‌ملی عراق است. شبکه تلویزیونی «الرابعه الریاضیه» عراق خبر داد ناظم‌الشریعه برای سرمربیگری عراق به بغداد سفر کرده است. این مربی که در جمع ۱۰ مربی برتر سال ۲۰۲۱ فوتسال جهان هم قرار داشت، بعد از پایان جام‌جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی و حذف ایران مقابل قزاقستان، مورد انتقاد بعضی کارشناسان قرار گرفت و در نهایت، فدراسیون فوتبال ایران بعد از انجام ۲ بازی تدارکاتی تیم ‌ملی فوتسال ایران با ایتالیا در پایان سال ۲۰۲۱، به همکاری با ناظم‌الشریعه پایان داد و وحید شمسایی را به جای او انتخاب کرد. 
***
قضاوت داربی عربستان از داور روس گرفته شد
الهلال و النصر در حالی در دیدار حساس لیگ عربستان به مصاف هم می‌روند که قضاوت این مسابقه از داور روس گرفته شد. تیم‌های النصر و الهلال در هفته بیست‌و‌سوم لیگ عربستان روز پنجشنبه (فردا) به مصاف هم خواهند رفت. قضاوت این دیدار حساس که از آن به عنوان داربی عربستان یاد می‌شود، به «سرگئی کاراسف» روس سپرده شده بود اما از وی گرفته شد. سرگئی یکی از داوران مطرح فوتبال اروپاست که این فصل 4 مسابقه در لیگ قهرمانان اروپا سوت‌زده است. وی پیش از این هم سابقه قضاوت در عربستان را داشت. 
***
تاریخ‌سازی دوباره دختر تنیسور ایرانی
مشکات‌الزهرا صفی در تازه‌ترین رده‌بندی جهانی جوانان باز هم صعود کرد. صفی که چند روز قبل در مسابقات برزیل شرکت کرده بود، در تازه‌ترین رده‌بندی جوانان جهان یک رکورد تاریخی دیگر را ثبت کرد. او که پیش از این با قرار گرفتن در رده ۷۴ جهان و حضور در گرنداسلم استرالیا تاریخ‌ساز شده بود، این بار رتبه ۷۳ را از آن خود کرد. روند فعلی این تنیسور نشان می‌دهد در صورت سرمایه‌گذاری مناسب، نتایج درخشانی در آینده در انتظار او و تنیس ایران خواهد بود. 
***
عذرخواهی غفوری از مجیدی و بازیکنان استقلال
کاپیتان تیم فوتبال استقلال با عذرخواهی از سرمربی این تیم و بازیکنان، مجددا کار خود را با آبی‌پوشان آغاز کرد. تمرین تیم فوتبال استقلال از ساعت 13 در زمین مجموعه ورزشی آرارات برگزار شد و وریا غفوری که در ۲ بازی اخیر استقلال به دلیل مسائل انضباطی غایب بود، بعد از حضور در محل تمرین با عذرخواهی از کادر فنی و بازیکنان کارش را دوباره با این تیم آغاز کرد. این بازیکن در یکی از تمرینات استقلال بعد از برخورد با هم تیمی‌اش بدون توجه به شرایط تمرین، بی‌اطلاع راهی رختکن شد. 
***
رئیس فدراسیون جودو به عراق سفر کرد
رئیس فدراسیون جودو با استقبال همتای عراقی خود وارد نجف شد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون جودو، آرش میراسماعیلی به همراه صدیقه کعبی‌زاده، دبیرکل و بابک مهاجری، رئیس کمیته داوران فدراسیون با استقبال «سیدسمیر صادق‌الموسوی» رئیس فدراسیون جودوی کشور عراق، «علی نظار‌شریف» رئیس هیات جودوی نجف و «ابویاسر» رئیس هیات جودوی کربلا وارد عراق شد. رئیس کمیته داوران کشورمان جهت برگزاری سمینار داوری به عراق سفر کرده است. این سفر در راستای امضای تفاهمنامه ورزشی که بین فدراسیون‌های جودوی ایران و عراق امضا شده، انجام شد. فدراسیون‌های ۲ کشور ایران و عراق روز‌ یکشنبه 24 بهمن‌ 1400 در محل فدراسیون جودو تفاهمنامه همکاری‌های بلندمدت امضا کردند و پس از آن اردوی مشترک تیم‌های ‌ملی ایران، عراق و تونس در شهر کربلا آغاز شد. 
***
بازتاب تصمیم عجیب AFC درباره لیگ قهرمانان 2023 در یک رسانه سعودی
کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد به دلیل زمان اندک برای لیگ قهرمانان آسیای 2023 قانونی عجیب وضع کند. 
الریاضیه در گزارشی عجیب مدعی شد کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد نامه‌ای به اعضای خود بفرستد و به آنها اجازه دهد در لیگ قهرمانان آسیای 2023 هر تیمی را که دوست دارند، به این رقابت‌ها بفرستند. این موضوع به این دلیل است که زمان کافی برای مسابقات لیگ قهرمانان 2023 وجود ندارد. لیگ قهرمانان آسیای 2022 فوریه 2023 (بهمن 1401) به اتمام می‌رسد و قرار است لیگ قهرمانان 2023 نیز در همان سال (شهریور 1402) برگزار شود. این بدین معناست که در این زمان 2 دوره از لیگ‌های برتر کشورها برگزار می‌شود و نماینده‌های بیشتری مستحق رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا خواهند بود. 
AFC به همین دلیل تصمیم گرفته به کشورها اجازه دهد به دلیل این مشکل زمانی، هر تیمی را که دوست دارند برای لیگ قهرمانان آسیا بفرستند تا مشکلی از آن بابت ایجاد نشود.  معمولا تیم‌های قهرمان جام حذفی و لیگ به صورت مستقیم راهی لیگ قهرمانان می‌شدند و تیم‌های دوم و سوم لیگ هم راهی پلی‌آف می‌شدند اما در قانون جدید اختیار به فدراسیون یک کشور داده می‌شود که خودشان نماینده‌ها را معرفی کنند.

Page Generated in 0/0064 sec